מחנה קיץ ייחודי לילדים עם מחלות גנטיות וכרוניות שמארגנת עמותת "שמחה לילד", בשיתוף עם קק"ל

"הילדים מועצמים ומשתנים מהקצה אל הקצה", מסביר מנכ"ל העמותה את חשיבות המחנה, "וגם למשפחות יש הפוגה"

 

 

 
מחנה קיץ, קרדיט: טלי פינלסמחנה קיץ, קרדיט: טלי פינלס
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/07/2022

430 ילדים בני 6-18 החולים במחלות כרוניות וגנטיות, ועוד כ-500 מדריכים, צוותי רפואה וצוותים לוגיסטיים יבלו עד יום רביעי הקרוב במחנה קיץ של עמותת "שמחה לילד".

המחנה, שהתחיל ביום שישי הוא אירוע השיא של העמותה, המלווה וחונכת אישית את הילדים, שאינם פגועים קוגנטיבית, והוא מהווה חלק מרכזי בתוכנית הקידום האישית שלהם, ובפעילות הפנאי שהעמותה מספקת לילדים.

מחנה הקיץ הייחודי נערך ברחבי מחנה השדה החינוכי של קק"ל, ביער יתיר שבדרום, ומחולק לשלושה מתחמים שונים, בחלוקה לפי גילאי החניכים. לכל גיל מותאמות אטרקציות ופעילויות פנאי והעשרה, ולאורך ימי המחנה, חניכי העמותה, בחלקם בפעם הראשונה בחייהם, מתנסים באתגרים פיזיים, אישיים וקבוצתיים יחד ולחוד, נהנים מאטרקציות מונגשות לחלוטין, ישנים מחוץ לבית וללא ליווי הוריהם ומחוץ לשגרת הטיפולים, ונהנים מההזדמנות לחוויות קיץ דומות לאלו של אחרים בני גילם.

מחנה קיץ, קרדיט: טלי פינלס

לפי ניסיון העבר, לאורך ימי המסע, כל אחד ממשתתפיו מוכיח את עצמו בהתמודדות האישית והקבוצתית, מגלה חזקות ומשאבים פנימיים, שעד כה לא היה מודע להם, ומקדם עצמו יחד עם חבריו בקבוצה, תוך כדי עבודת צוות ושיתופי פעולה יצירתיים במיוחד.

יחד עם ההנאה וההתנסות של הילדים במחנה, משפחות הילדים נהנות מימים של הפוגה מהשגרה האינטנסיבית של הטיפולים - ימים המאפשרים להן לצבור כוחות ולתת מענה מלא יותר לילדים הנוספים, ואף לנפוש בידיעה שילדם בידיים טובות, מקצועיות ובטוחות. בני הנוער החונכים את הילדים, ברובם בכיתות יא'-יב' נהנים מחוויה ערכית, חברתית ושונה, אך נהנים לא פחות מחבריהם המבלים בים או בבריכה. המדריכים עברו הכנה אינטנסיבית, וילוו את הילדים לכל אורך המחנה, וצוותי הרפואה, אנשי הטיפול והצוותים הלוגיסטיים, יעמדו לצידם 24 שעות ביממה.

מנכ"ל עמותת "שמחה לילד", אלי קלרמן: "ילדי העמותה עושים במחנה הקיץ קפיצת מדרגה רצינית, הן מבחינה חברתית – עת הם מבלים לאורך ימים ולילות לצד ילדים מקבוצת השווים שלהם, והן מבחינת העצמאות – כשהם מבלים ומתמודדים עם אתגרים כשהוריהם אינם לצידם, ולחלקם זו הלינה הראשונה בשטח וללא הורים. המחנה מעצים ומעשיר ומשנה מהקצה אל הקצה חלק מהילדים, שבתחילתו לא ירדו מהידיים של ההורים, ובסיומו רצו להישאר עם חבריהם ולא לחזור הביתה. אני מאושר לקחת חלק באירוע הזה שנה אחרי שנה, ובכל פעם מתרגש מחדש כשאני רואה את הדברים קורים. אני מודה לקק"ל שמסייעים רבות להצלחת המחנה, הן מבחינת הכנת והנגשת המקום והן מבחינת האכפתיות והליווי".

שר-שלום ג'רבי, מנהל החטיבה לחינוך ולקהילה בקק״ל:

״החטיבה לחינוך ולקהילה מסייעת ומנגישה, פיזית וערכית, את אתרי קק"ל לטובת אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

אני שמח על הזכות שלנו להשתתף עם 'שמחה לילד' במחנה הקיץ המיוחדכ ומודה לצוות מרכז השדה בראשותו של אבינועם ניסים״.


מחנה קיץ, קרדיט: טלי פינלס
x