החברות גוב נדל"ן ואלמוגים החזקות משמרות את מתחם "הרב קוק" ההיסטורי בנווה צדק

החברות מקימות את מתחם "הרב קוק" בכפוף לכללי השימור בהשקעה של כ- 330 מיליון ₪

 

 

 
מתחם הרב קוק, קרדיט: ויופוינטמתחם הרב קוק, קרדיט: ויופוינט
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/07/2022

במתחם החדש יבנו בניינים, שיכללו 26 דירות בשטח של 4,000 מ"ר, ובנוסף שטחים מסחריים בהיקף של 740 מ"ר.

חברת גוב נדל"ן וחברת אלמוגים החזקות מקימות בימים אלה על קרקע נדירה בנווה צדק מתחם מגורים יוקרתי וייחודי ביותר בהשקעה של כ 330 מיליון ש''ח . המגרש ממוקם בחלק הדרום מערבי של נווה צדק. הפרויקט קם על מבנה שלם בשטח גדול במיוחד של 3 דונם הכולל הקמת מתחם פרטי של חמישה מבנים הבנויים בבניה מרקמית ובקו ראשון לים. במסגרת כללי השימור, הותרה במתחם בנייה של חמישה מבנים, שיכללו 26 דירות בשטח של 4,000 מ"ר וכן של שטחים מסחריים בהיקף של 740 מ"ר. שכונת נווה צדק שבין יפו ותל אביב היא אחת משכונות המגורים היקרות במדינה, בגלל אופיה ההיסטורי ומיקומה האטרקטיבי בקרבת חוף הים.

הדירות הגדולות והמרווחות ייבנו במפלס אחד, והגרים בהן ייהנו מנוף מרהיב לפיאצה פרטית שמשוחזרת במסגרת הפרויקט לנווה צדק הציורית ולקו החוף. כמו כן, כולל הפרויקט מתקנים מפוארים שאין כדוגמתם בארץ. שלושה מבנים במתחם מיועדים לשימור, ובראשם בית הכנסת ההיסטורי של הרב קוק, אשר במסגרת הפרויקט יעבור תהליך שימור קפדני ביותר, כולל שיחזור של ציורי קיר מרהיבים שהתגלו במבנה. 

מימין לשמאל: עמי בר משיח, מיכל גור, שמר גוב, מריו זוזל, צילום: סיון פרג׳

שמר גוב, מנכ"ל ובעלים חברת גוב נדל"ן מסר:

"זו זכות גדולה ומרגשת לבנות את פרויקט מתחם הרב קוק, פרויקט ייחודי בנווה צדק ההיסטורית. חברת גוב נדל"ן לקחה חלק בפיתוחם ובהקמתם של מספר פרויקטים יוצאי דופן בעולמות השימור והשימור המחמיר הממוקמים במיקומים אקסקלוסיביים ואסטרטגיים במרכזה ההיסטורי של העיר תל אביב. מתחם הרב קוק הוא יוצא דופן גם בשל גודלו ובעיקר בשל החשיבות ההיסטורית ,הערכית ומלאכת השימור של ההיסטוריה הרוויה שלו. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם חברת אלמוגים החזקות ובטוחים שהמתחם יהווה את אחד האייקונים של העיר".

מריו זוזל ועמי בר משיח בעלי חברת אלמוגים מסרו:

"אנו גאים על כך שניתנה לנו הזכות להיות שותפים בהקמת פרויקט היסטורי ונדיר זה. מתחם הרב קוק, בו שכן בית הכנסת של הרב קוק,  היווה חלק מרכזי מחיי החברה, התרבות והדת של השכונות העבריות הראשונות מחוץ ליפו העתיקה, בשלהי המאה ה-19 וראשית המאה ה-20. אנו רואים בפרויקט, שהינו בעל משמעות היסטורית וערכית ומשלב חדשנות ויצירתיות בשכונה הכי ציורית של תא, כפרויקט הדגל של החברה בשנים הקרובות".

אדריכל הפרויקט הוא גל מרום, אדריכלית ומעצבת הפנים היא טל גולדשמיט פיש, משרד אדריכלות הנוף הוא תמא ואדריכליות השימור הם ממשרד שגב-סוקולצקי.

x