חברת המימון ברקת תעניק הלוואות השלמת הון עצמי (מזנין) ליזמים בתחום הנדל"ן

איזה קרנות נאמנות מחזיקות במנייה ?

 

 

 
עדי גזית, מנכ״ל ברקת, קרדיט: אלי דסהעדי גזית, מנכ״ל ברקת, קרדיט: אלי דסה
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/07/2022

עדי גזית, מנכ"ל ברקת: "ברקת מרחיבה את מגוון פתרונות האשראי ללקוחותיה וכחלק מהאסטרטגיה להיות מובילה בתחום מימון האשראי לפרויקטי נדל"ן, נכנסת לתחום המזנין לצורך השלמת הון עצמי בעיקר ליזמים. לאחרונה פרסם בנק ישראל הוראת שעה המגבילה את היקף האשראי הניתן ליזמי נדל"ן, דבר המגדיל באופן טבעי את הביקוש לפתרון זה שמשיקה החברה. לחברה יש את הידע והיכולות להעמיד את הלוואות ההון העצמי ואנו מאמינים כי מוצר זה יאפשר לחברה כניסה לפלח שוק שיגוון וירחיב את תמהיל הלקוחות. פעילות זו נועדה להעניק מענה איכותי, מלא ומקיף, למצוקת האשראי הקיימת בתחום כיום, ובכוונתנו להפוך את זירת הפעילות החדשה למנוע צמיחה נוסף עבור החברה".

חברת ברקת, בניהולו של עדי גזית, מהחברות המובילות במתן אשראי בענף הנדל"ן, הודיעה היום כי החליטה לפעול להרחבת פעילותה להעמדת מימון בדרך של מזנין- השלמת הון עצמי. החלטה זאת התקבלה בהתאם לאסטרטגיה העסקית של החברה להמשיך ולבסס את מעמדה כחברה מובילה בתחום האשראי בענף הנדל"ן והרחבת חוג לקוחותיה.

הלוואות הון עצמי משמשות יזמים לצורך מימון חלק מההון העצמי הנדרש למימון פרויקט. הלוואת הון עצמי ליזם מצטרפת לחוב הבכיר המוענק לרוב ללווה על ידי גורם מימון כגון בנק ולהון העצמי המושקע על ידי היזם, כל אלה יחד מהווים את המימון הנדרש להקמה של פרויקט נדל"ני או רכישת קרקע או נכס. 

העמדת האשראי של הלוואות ההון העצמי על ידי ברקת תהיה בהתאם למדיניות האשראי של החברה ולאחר בדיקת נאותות לכל עסקה ועסקה. האשראי יועמד לרוב כנגד שיעבוד נכס נדל"ן (קרקע ו/או נכס אחר של היזם) מדרגה שניה ו/או בטוחות אחרות לרבות ערבויות אישיות של בעלי הזכויות.

במאי האחרון ברקת עדכנה כי התקשרה עם חברות הביטוח כלל ומגדל בהסכם לקבלת הלוואה בסך כ-1.7 מיליארד שקל לטובת מימון ליווי פרויקט כיכר המדינה, זאת לאחר שבחודש מרץ 2022 עדכנה ברקת כי חתמה על הסכם מימון עם מרבית הלווים מתוך כ-240 בעלי זכויות בכיכר המדינה בת"א, והיא ממשיכה בתהליך להשלמת העסקה לטובת הקמת הפרויקט, כאשר סך האשראי על ידי ברקת לפי הסכם המימון עומד על כ-2.05 מיליארד שקל.

לגרף ברקת לחצו כאן

26 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 8.26 מיליון בברקת
קרנות נאמנות שמחזיקות את ברקת. לרשימה המלאה
x