היצרנית השבבים הגדולה בעולם TSMC עם תוצאות שיא, אך מה הלאה

TSMC מעלה את התחזית אך דוחה את ההוצאות מכיוון שאי הוודאות עדיין מרחפת כעננה מעל הראש

 

 

 
Image by Tony Melony from PixabayImage by Tony Melony from Pixabay
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/07/2022

יצרנית השבבים הגדולה בעולם TSMC (סימול: TSM) שולטת ביותר ממחצית השוק העולמי של שבבים, והיא מתהדרת בטכנולוגיית ייצור מוליכים למחצה המתקדמת בעולם. לכן זה ממש לא מפתיע שהמוצרים שלה עדיין זכו לביקוש גבוה מחברות שונות, כולל אפל שהשיקה לא פחות מחמישה סוגים שונים של שבבים ב-18 החודשים האחרונים בלבד ותעשיית ייצור הרכב. 

זה ללא ספק משהו שעזר ל-TSMC להגדיל את הכנסותיה ברבעון האחרון של 44% ברבעון המקביל, בעוד הרווח זינק ב-77%, בעלייה הגדולה ביותר שלה מזה שנתיים. 

יצרנית השבבים אמרה שהיא "בטוחה מאוד" גם לגבי העתיד: היא העלתה את תחזית ההכנסות שלה, ואמרה שהיא חווה ביקוש רב לסוגי השבבים המשמשים ב-AI ו-5G. ובכן, ברור, ביל גייטס לא בדיוק הולך להשתלט על העולם עם גישה של אני יכול לעשות זאת לבד.

מניית TSMC גרף שבועי מקור TradingView

ביום חמישי רשמה TSMC רווח נקי של 237 מיליארד דולר (7.9 מיליארד דולר) ברבעון שהסתיים ביוני, מעבר לאומדן הממוצע של 219.8 מיליארד דולר. ההכנסות זינקו ב-44% ל-NT$534.1 מיליארד ברבעון השני, כפי שדווח בעבר. הרווח הגולמי שלה של 59.1% היה הגבוה ביותר מזה 26 שנים, בהתבסס על נתונים של בלומברג.

נתונים פיננסיים חברת TSMC מקור TradingView

מעלה תחזית אך מעכבת הוצאות...

TSMC מעלה את התחזית אך מעכבת את ההוצאות כאשר אי הוודאות עדיין מרחפת באוויר.

החברה אמנם כאמור, העלתה את תחזית ההכנסות שלה לשנת 2022. אך היא עשתה זאת תוך כדי כך שהזהירה כשהיא מתכוונת לצמצם את ההוצאות על התרחבות בשיעור של עד 9% מהתחזיות הראשוניות, מה שמשקף אי ודאות לגבי הביקוש לאלקטרוניקה לנוכח מיתון עולמי פוטנציאלי.

מנכ"ל החברה הזהיר ביום חמישי שזה מוקדם מדי להיכנס לפרטים לגבי תוכניות ההוצאות או התחזית לביקוש מול מוליכים למחצה ב-2023 אם לקוחות יעכבו רכישות. אבל עדיין אמר ש TSMC אמורה ליהנות מ"שנת צמיחה".

אז כן, המהלכים של יצרנית השבבים החשובה ביותר של אפל בע"מ משקפים את הציפיות שהביקוש לכל דבר, החל מטלפונים ועד מכוניות, עשוי להישאר יציב מאד ב-2022, אם כי האינפלציה הגוברת והסנטימנט הצרכני היורד עשויים להשפיע באופן שעדיין לא ברור עד הסוף לקראת 2023, גם אם תפקידה של TSMC בתור היצרנית הבולטת בעולם של מוליכים למחצה מתקדמים עבור מכשירי אייפון ומרכזי נתונים אמורה לרפד את שולי הרווח שלה.

החברה צופה כעת גידול במכירות בטווח האמצעי של 30%, לעומת כ-30% קודם לכן. היא גם חזתה הכנסות של 19.8 מיליארד דולר עד 20.6 מיליארד דולר ברבעון ספטמבר, מעל ההערכות של כ-18.5 מיליארד דולר

אך כאמור, היא גם מתכננת לעכב את הוצאות ההון, אינדיקטור לציפיות שלה לביקוש לטווח ארוך יותר. TSMC אמרה כי הוצאות ההון שלה אמורות להגיע בקצה התחתון של טווח יעד של 40 עד 44 מיליארד דולר בעבר, תוך ציון זמני אספקת ציוד ארוכים יותר. כשנשאלו כמה מהקיצוץ הזה יבוא לידי ביטוי בשנת 2023, בכירים אמרו שזה מוקדם מדי לדעת.

אם כן, הרושם הוא שלמרות שתחזית צמיחת המכירות של TSMC נותרה חזקה, היא לא יכולה לפזר את הדאגות מכך שצמיחת תעשיית המוליכים למחצה או היציקה כבר הגיעה לשיא והחששות נמשכים לגבי עליית המלאים בתעשיית המוליכים למחצה בשווי 550 מיליארד דולר וההשפעה ארוכת הטווח של מיתון עולמי פוטנציאלי. מניית TSMC יורדת השנה ביותר מ-20% לצד מכירה של המגזר.

יחד עם זאת, יש לציין שאנליסטים של קרדיט סוויס, כולל רנדי אברמס, אמרו ש-TSMC נשארה אחת מהבחירות המובילות שלהם בגלל העלייה בנתח השוק שלה ומעמדה הדומיננטי.

היא גם נהנתה מהלקוח החשוב ביותר שלה, אפל. הרבה יהיה תלוי איך הצרכנים יקבלו את האייפון האחרון של אפל, שצפוי להגיע למדפים לפני עונת החגים של סוף השנה. ביום חמישי, ווי אמר שהוא לא מודאג מהצטברות מלאי פוטנציאלית של סמארטפונים מתקדמים.

בנוסף, החברה הטייוואנית גם ממשיכה לרכוב על הדרישה ההולכת וגוברת של תעשיית הרכב למוליכים למחצה ככל שהמכוניות הופכות לדיגיטליות יותר.

התמונה הגדולה יותר: 

המשקיעים העזו לחלום שההאטה הכלכלית עדיין לא השפיעה על יצרניות השבבים (שימו לב שגם ענקית ייצור השבבים והאלקטרוניקה סמסונג נתנה לאחרונה תצוגה מקדימה מעודדת של התוצאות הרבעוניות שלה) והמשקיעים בהחלט קיוו שגם התוצאות של TSMC יתנו חיזוק להערכה הזו. 

אבל כפי שהבנתם, אי אפשר להתעלם מכך  שיש סימנים לכך שירידה בדרך: הביקוש לשבבים המשמשים ספציפית לאלקטרוניקה צרכנית מתחיל לדעוך, מה שלדעת האנליסטים כאמור, עלול  לפגוע ב-TSMC לקראת סוף השנה. זו אולי הסיבה שכאמור, החברה אמרה שהיא מתכננת להתעכב עם חלק מההוצאות המתוכננות של השנה ל-2023.

יחד עם זאת, TSMC עדיין ממשיכה בתוכניות לבניית מפעלים בחו"ל, כולל מרכז אמריקאי ענק באריזונה תמורת 12 מיליארד דולר. זה יגיע כחדשות מבורכות עבור ממשלת ארה"ב, שניסתה להחזיר את ייצור השבבים לחופיה בניסיון להתמודד עם הכוח הכלכלי הגובר של סין.

למעשה, מחוקקים דנים כעת בתוכנית להציע תמריצים של 52 מיליארד דולר לייצור שבבים בארה"ב כדי להתחיל את המסיבה הזו, מאמץ שאפתני לשפר את המחקר והפיתוח כדי להתמודד עם ההשפעה הכלכלית הגוברת של סין.

x