מה אומרים הקבלנים על עליית מחירי הדיור ? אין הפתעות

בתגובה לזינוק ב-1.4 אחוזים במדד הדיור ביוני ובסך הכל כ-16 אחוזים בשנה האחרונה

 

 

 
אירית הופר, קרדיט: מיכל בנדקאירית הופר, קרדיט: מיכל בנדק
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/07/2022


רוני מזרחי, קרדיט: עזרא לוי

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו": "שוק הדיור איבד לחלוטין שליטה במהלך השנים האחרונות. דירה ממוצעת שעלתה 700 אלף שקלים ב-2006 עולה כיום 2 מיליון שקלים, פי 3 כמעט יותר. אני קורא לממשלת ישראל שתבחר בנובמבר למנות שר שיכון מקצועי, לא פוליטי. מדובר במשבר לאומי, כלכלי וחברתי, החורג הרבה מעבר לתחום הנדל"ן!"

אירית הופר, בעלת inhouse שיווק נדל"ן: "ההחלטה ההזויה לעקר את מרכיב הקרקע מתשומות הבנייה לא רק שלא הורידה את מחירי הדיור, אלא גם תדלקה אותם בעוד 3 אחוזים לפחות ואני צופה המשך תדלוק משנה של המחירים במהלך החודשים הקרובים. על מקבלי ההחלטות לחדול לאלתר  מלחפש פטנטים להורדת מחירי הדיור על חשבון הקבלנים ולפעול להגדלה מאסיבית של שיווק קרקע באמצעות רמ"י ובמחירים מפוקחים"!


ישראל אברמוב, קרדיט: יחיאל ינאי

ישראל אברמוב, מנכ"ל קבוצת פרקש יזמות נדל"ן: "הדרך היחידה להגדלה מיידית של ההיצע ובלימת סחרור מחירי הדיור כלפי מעלה, הינה הכרזה על התחדשות עירונית כפרוייקט לאומי. רק שיתוף פעולה בין הממשלה והרשויות המקומיות יתניע מאות אלפי יחידות דיור, הן באיזור הביקוש והן בפריפריה, שממתינות לגואלה"!


אייל בהרי, קרדיט: מאיר דקל

אייל בהרי, מנכ"ל קבוצת צים בהרי נדל"ן: "בסופו של דבר דווקא בפריפריה קיים פוטנציאל לא אכזב של התחלות בנייה הן בפרויקטים חדשים והן בהתחדשות עירונית ועל הממשלה לנצל את הזדמנות הפז הזאת למתוח את אזורי הביקוש גם לגליל ולנגב, להשקיע בתעסוקה ותחבורה ולהפוך את הפרויקטים באזורים אלה לכדאיים יותר כלכלית ליזמים. כאן, בפועל, מצויה הרזרבה הגדולה האמיתית בשוק הדיור לדורות הבאים!"
x