מצפים שהאירו ימשיך לרדת למול הדולר האמריקני

David Zahn ראש מחלקת ההשקעות האירופאיות בריבית מובטחת של Franklin Tempelton

 

 

 
Image by GREGOR from PixabayImage by GREGOR from Pixabay
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
17/07/2022

למרות זאת, משקיעים בינלאומיים צריכים להתחיל לראות ערך בשוקי האג"ח באירופה, במיוחד בשוק האשראי בדירוג השקעה, שכן הערכות השווי כבר מתמחרות במיתון באירופה ומניעה את זרימת ההשקעות חזרה לאירו בטווח הארוך".

למרות הערכות השווי המתוחות, אנו מצפים שהאירו ימשיך לרדת מול הדולר האמריקני עוד זמן מה, מכיוון שהמשקיעים מתמקדים בכך שהפדרל ריזרב יהיה אגרסיבי יותר בהעלאת הריבית בהשוואה לבנק המרכזי האירופי. בנוסף, אנו מצפים שמספר נושאים פוליטיים באירופה ככל הנראה ימשיכו להכביד על האירו, בין אם זה ממשלת איטליה, הפחתה הפוטנציאלית באספקת הגז מרוסיה או חששות מהמלחמה המתמשכת באוקראינה, כך אמר דיוויד זאן - David Zahn ראש מחלקת ההשקעות האירופאיות בריבית מובטחת של פרנקלין טמפלטון

זאן הוסיף כי אם רוסיה תחליט שלא להפעיל מחדש את נורד סטרים, שכרגע לא מספקת גז לאירופה לצורך תחזוקה שוטפת, הדבר יוביל להסלמה במתיחות הפוליטית בין אירופה לרוסיה שעלולה לגרום ללחץ נוסף על האירו, שכן מחירי הגז יעלו והקצבת גז עלולה לְהִכָּנֵס לְתוֹקֶף. בתרחיש זה, אנו מאמינים כי אירופה בהחלט תידחף למיתון שעשוי לשנות את קצב העלאות הריבית של הבנק האירופי המרכזי להאטה. עם זאת, אנו צופים שההלם החיצוני הזה יתקל בהקלות פיסקאליות נוספות כדי לנהל את ההשפעה על הכלכלה. למרות זאת, משקיעים בינלאומיים צריכים להתחיל לראות ערך בשוקי האג"ח באירופה, במיוחד בשוק האשראי בדירוג השקעה, שכן הערכות השווי כבר מתמחרות במיתון באירופה ומניעה את זרימת ההשקעות חזרה לאירו בטווח הארוך".

x