איילון ביטוח דורגה בדירוג "פלטינה" במדד מעלה ESG לאחריות תאגידית

יו"ר איילון, אביגדור קפלן: "קורא למגזר העסקי והציבורי ליטול חלק בעשייה חברתית. קודם כל צריך לעשות ואחר כך למדוד"

 

 

 
איילון ביטוח, קרדיט: יח״צאיילון ביטוח, קרדיט: יח״צ
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/07/2022

איילון חברה לביטוח דורגה בדירוג "פלטינה" היוקרתי במדד 'מעלה ESG' לאחריות תאגידית לשנת 2022 אשר פורסם היום (ג'). הדירוג נחשף הבוקר במשרדי הבורסה לניירות ערך במעמד שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי ובכירי המשק. דירוג מעלה, המפורסם מ-2003, בודק את מידת המחויבות וההשפעה החברתית-סביבתית של גופים וארגונים במשק - ומשמש כמדד הראשי להערכת אחריות תאגידית בישראל.

איילון דורגה בדירוג "פלטינה" היוקרתי בתחום הפיננסים, לאחר שב'מעלה' בחנו כ-120 קריטריונים בתחומים של איכות הסביבה, ממשל תאגידי, יחסי עבודה, גיוון והכלה בתעסוקה, תרומה לקהילה. הדירוג מבטא את פעילות החברה בכל תחומיה לטובת קידום אמיתי של ערכים ירוקים סביבתיים חברתיים, הן במישור הפנים ארגוני, בקרב העובדים, והן עבור לקוחות החברה וסוכניה. 

זו השנה השנייה ברציפות בה איילון לוקחת חלק במדד, כאשר עם הצטרפותה בשנה שעברה דורגה בדירוג "זהב". בימים אלה מרחיבה החברה מהלך נרחב היקף לאימוץ מדיניות ESG - 

Environmental, Social and Governance, ומשלבת בבחירת השקעותיה שיקולים סביבתיים וחברתיים ושיקולי ממשל תאגידי. נוסף על כך, תתייחס איילון בהשקעותיה גם לסיכונים מתפתחים מהותיים (כגון סיכוני סייבר וסיכונים טכנולוגיים).

אין זו הפעם הראשונה שבה החברה שמה במעלה סדר העדיפויות שלה שיקולים של אחריות תאגידית: איילון הינה החברה הראשונה במשק הישראלי שקיבלה את אות הארגון הנגיש המשודרג מטעם עמותת נגישות ישראל, ובסוף השנה שעברה פרסמה לראשונה דו"ח אחריות תאגידית, שנכתב בהתאם לתקנים הבין-לאומיים המובילים ולכללי הדיווח של ארגון ה-GRI.

יו"ר איילון, אביגדור קפלן, מיוזמי דירוג הגיוון וההכללה המשותף לארגון מעלה ונציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה נשא דברים באירוע ואמר: "אני נמצא כאן בשני כובעים, כובע אחד כמי שיזם את מדד הגיוון וכובע שני כיו"ר דירקטוריון איילון שהיא בין החברות המדורגות. במשך ארבע וחצי שנים שהייתי במשרד העבודה והרווחה בשירות ציבורי אמיתי, נחשפתי לאוכלוסייה ענקית במדינה שזקוקה להושטת יד. היא חוצה את כלל המרכיבים של החברה הישראלית ובתוכם ציבור גדול מאוד שאם נדע להושיט לו יד נוכל להוציא אותו מהמצב בו הוא נמצא ולהעלות אותו על דרך המלך. הצלחנו לעשות זאת ולהחזיר לחיים נורמטיביים המון אנשים, כל מי שהיה במצוקה. אני חושב שהמגזר העסקי יכול לעשות המון לטובת העניין ולהציל הרבה נפשות בישראל ולמנוע מהן לרדת לפשעים שקורים בעיקר כשאדם מובטל ואין לו מה לעשות, כשאין לו פרנסה מכבדת". קפלן הודה לשרה אורנה ברביבאי ולכל העוסקים במלאכה והוסיף, "אני קורא לכל המגזר העסקי, הציבורי וכל מי שרק יכול להשתתף בין אם הוא נסחר בבורסה ובין אם חברה פרטית ליטול חלק בעשייה שתתבטא אחר כך גם במדד. קודם כל צריך לעשות ואחר כך למדוד".

שרון רייך, מנכ"ל איילון ביטוח: "אנו רואים ערך בקבלת דירוג הפלטינה וההכרה הפורמלית באיילון כמי שמאמצת בכל תחומי פעילותה ערכי ESG. מיקומנו הגבוה בדירוג, משקף את המאמץ היומיומי ואת השקעתנו הרבה בהטמעת שיקולים חברתיים, סביבתיים וערכיים שנועדו לשרת בראש ובראשונה את מבוטחי החברה. איילון רואה במתווה אימוץ מדיניות ה-ESG של החברה אירוע אסטרטגי ארוך טווח ופועלת בהתאם לבחירת יעדי השקעות, הטמעת תהליכי עבודה ירוקים בחברה, נגישות, מעורבות חברתית ותרומה לקהילה של עובדי הקבוצה ומנהליה ועוד."

יעל פאר-סגל, סמנכ"לית, מנהלת אגף שיווק, שירות ותקשורת הוסיפה: "דירוג הפלטינה מעיד במידה רבה על החשיבות שאיילון מייחסת לתחום האחריות התאגידית, למען לקוחות החברה, עובדיה, סוכניה וספקיה, בדגש על אתיקה ופעילות בקהילה לאורך כל השנה. אנו נמשיך לנהל, להוביל ולשלב ערכים אלו בפעילות השיווקית של קבוצת איילון, לרבות בפיתוח מוצרי הביטוח השונים, לטובת המשך מתן ערך אמיתי למבוטחינו".

מומו מהדב, מנכ"ל ארגון "מעלה": "דירוג 2022 משקף  ניהול שיטתי יותר של התחום בהלימה לציפיות המתחזקות מצד משקיעים, עובדים, הציבור והרגולציה. אנחנו מאמינים כי המדידה והדיווח הם כלים חיוניים להתקדמות בפרט כאשר מדובר בהשפעות חברתיות וסביבתיות.״
x