תדאה: אשטרום נכנסת כשותפה בחברת ניצבים - מי הקרנות שמחזיקות במניות של השתיים ?

תדאה: אשטרום תעשיות נכנסת כשותפה בחברת ניצבים בהשקעה של כ-51.5 מיליון ש״ח. כניסת אשטרום - על מנת להאיץ את קצב הצמיחה ונתח השוק של ניצבים

 

 

 
Image by Gerd Altmann from PixabayImage by Gerd Altmann from Pixabay
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/07/2022

אשטרום תעשיות תשקיע כ- 36.75 מיליון ש״ח תמורת 50.01% בחברת ניצבים, ובנוסף תעמיד הלוואת בעלים לניצבים בסך של כ- 14.75 מיליון ש״ח ותיכנס כשותפה אסטרטגית בחברה
 
תדאה צפויה לרשום בדוחותיה רווח לפני מס בסך של כ- 20 מיליון ש"ח על בסיס הערכה ראשונית, כפוף להשלמת העסקה ולאופן הטיפול החשבונאי בה.
 
סך המזומנים שינבעו לתדאה במועד השלמת העסקה יחד עם חלקה בדמי ניהול ודיבידנדים שקיבלה מניצבים במהלך המחצית הראשונה של שנת 2022, יסתכם בכ- 26 מיליון ש"ח.
 
לדברי שרון לבנטר, מנכ"ל אשטרום תעשיות: ״אנו רואים בכניסתנו כשותפים בחברת ניצבים מהלך אסטרטגי, שירחיב את סל המוצרים שאנו מציעים ללקוחותינו בשוק הבניה בישראל, כאשר עתה תהיה לנו נוכחות גם בתחום פעילות נוסף.

ניצבים הינה חברה ותיקה, צומחת ורווחית, ושיתוף הפעולה שלנו עימה ועם בעליה יביא להאצת צמיחתה ולהגדלת רווחיה.״
 
לדברי מוטה גורפונג מנכ"ל תדאה: "כניסת אשטרום לחברת ניצבים כבעל שליטה בחברה הינה צעד מהותי ואסטרטגי חשוב.

יחד עם חברת אשטרום נגדיל את המכירות של ניצבים בקצב מהיר יותר, יחד עם הגדלת משמעותית בנתח השוק.

אנו מאמינים בחברת ניצבים וסמוכים ובטוחים כי ביחד, עם הובלת אשטרום, החברה תהפוך לשחקן מרכזי בתחום של ניצבים קירות גבס ומוצרים נוספים לענף הבנייה."
 
חברת ההחזקות תדאה מתכבדת להודיע כי בתאריך ה- 19 ביולי 2022, חתמה חברת תדאה על הסכם להקצאה ומכירה של מניות בחברת ניצבים בע"מ לחברת אשטרום תעשיות בע"מ, חברה פרטית בבעלות ושליטה מלאה של קבוצת אשטרום בע"מ.
 
לאחר השלמת המהלך תהפוך אשטרום לשותפה אסטרטגית בחברת ניצבים, תחזיק בכ-50.01% ממניות החברה, תהיה בעלת המניות הגדולה בחברה, ותוביל יחד עם בעלי המניות האחרים ועם הנהלתה את האסטרטגיה העסקית של החברה.
 
בעלי המניות בניצבים, טרום העיסקה, הינם תדאה (38.75%), פ.א.ש.ה השקעות בע"מ ("פאשה") (38.75%) ומר רונן כהן, מנכ"ל ניצבים (22.5%).

בהתאם להסכם, במועד השלמת העסקה תשקיע אשטרום כ- 16 מיליון ש״ח תמורת הקצאת מניות על ידי ניצבים, ובנוסף תרכוש תמורת כ- 20.75 מיליון ש״ח מניות מבעלי מניותיה הנוכחיים של ניצבים, בהתאם ליחס האחזקות ביניהם (חלק תדאה בתמורה הינו כ- 8 מיליון ש״ח). 
 
תדאה תחזיק לאחר השלמת העיסקה בכ- 19.37% ממניות ניצבים (בדילול מלא).  
 
בנוסף לאמור, במועד השלמת העסקה תעמיד אשטרום לניצבים הלוואת בעלים בסך של כ- 14.75 מיליון ש״ח, שתשמש את ניצבים לפרעון הלוואות בעלים של תדאה ופאשה בסכום זהה ובחלוקה שווה ביניהן.

בהתאם להערכה ראשונית של תדאה, ככל שהעסקה תושלם תרשום תדאה בדוחותיה הכספיים רווח לפני מס בסך של כ- 20 מיליון ש"ח, כפוף לטיפול החשבונאי בעסקה.

תזרים המזומנים שינבע לתדאה מהעסקה במועד השלמתה מסתכם בסך של כ- 15.4 מיליון ש"ח.
 
סך המזומנים שינבעו לתדאה במועד השלמת העסקה כאמור לעיל, יחד עם חלקה בדמי ניהול ודיבידנדים שקיבלה מניצבים במהלך המחצית הראשונה של שנת 2022, יסתכם בכ- 26 מיליון ש"ח.

כמו כן, במועד השלמת העסקה יכנסו לתוקפן אופציות Call ו- Put למכירת יתרת אחזקות המוכרים בניצבים בתום 36 חודשים ממועד השלמת העסקה, בתמורה שנקבעה בהסכם בהתבסס על ה- EBITDA של ניצבים בתקופות שנקבעו.

בנוסף, קובע ההסכם בין הצדדים, כי תדאה ואשטרום יעמידו לניצבים שרותי ניהול תמורת דמי ניהול שנתיים בסך של כ- 425,000 ש"ח כל אחת.

כן קובע ההסכם מדיניות חלוקת דיבידנדים בניצבים, של לפחות 50% מרווחיה הראויים לחלוקה בכל שנה.

השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של מספר תנאים מתלים שהמהותיים ביניהם הינם קבלת אישורו של בנק לאומי שהעמיד אשראי לניצבים ואישור הממונה על התחרות על פי חוק התחרות הכלכלית.

לגרף תדאה לחצו כאן

4 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 46.99 אלפי בתדאה
קרנות נאמנות שמחזיקות את תדאה.

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

דולפין 25/75

0.15%

8976

MTF מחקה ת"א צמיחה 

0.13%

34950.3

הראל מחקה ת"א All-Share

0.03%

3029.4

מיטב 25/75

0%

37.4


לגרף אשטרום קבוצה לחצו כאן

204 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 277.65 מיליון באשטרום קבוצה
קרנות נאמנות שמחזיקות את אשטרום קבוצה. לרשימה המלאה
x