ICL מאחדת כוחות עם PlantArcBio להגדלת תפוקות יבולים

ניסויי שדה הראו שיפור משמעותי, תוך שמירה על טביעת-רגל סביבתית מינימלית

 

 

 
Image by Bishnu Sarangi from PixabayImage by Bishnu Sarangi from Pixabay
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/07/2022

ICL (NYSE: ICL)(TASE: ICL), חברת מינרלים מיוחדים גלובלית מובילה ו- PlantArcBio, Ltd. (TASE: PLNT), חברת אג-ביוטק הודיעו על פיתוחה של פלטפורמה טכנולוגית חדשה לביו-סטימולנטים (חומרים ביולוגיים מעודדי צמיחה), אשר יגבירו את תפוקת היבולים תוך השפעה מינימלית על הסביבה. הפלטפורמה  משתמשת בהצלחה בטכנולוגיית RNAi למיקסום מנגנוני הגברה טבעיים של הצמח, ללא כל הנדסה גנטית, כאשר פיתוח זה הוא תוצר של שיתוף פעולה מחקרי הנמשך כבר מספר שנים.
 
בניסויי שדה ראשוניים בקנולה, הפלטפורמה הגדילה משמעותית את משקל הזרעים ליחידת שטח ביבולי הקנולה. ICL ו- PlantArcBio מתכננות ניסויי שדה רחבים ב-2022 אשר יכללו בדיקה של הפלטפורמה הטכנולוגית החדשה בשילוב עם מכשור ריסוס מסחרי ושיטות חקלאיות סטנדרטיות. כמו-כן החברות החלו ניסויי חממה בסויה ובאורז ותוצאות מקדמיות מעידות על פוטנציאל חיובי.
 
הדר סוטובסקי, סמנכ"ל חדשנות חיצונית ומנהלת ICL Planet: "השימוש בביו-סטימולנטים חדשניים מבוססי טכנולוגיית RNAi מעודד קיימות, כיוון שהם מפחיתים את השימוש בכימיקלים בחקלאות. זה עולה בקנה אחד עם המטרה ארוכת-הטווח של ICL לייצר אימפקט וצמיחה מתמשכת בשוק-הקצה החקלאי, תוך שיפור הבטחון התזונתי. שוק הביו-סטימולנטים הגלובלי הוערך ב-3.2 מיליארד דולר ב-2021 וצפוי לגדול בקצב צמיחה שנתי (CAGR) של %12.1 ולהגיע ל-5.6 מיליארד דולר עד 2026, לפי ReportLinker.com.
 
סוטובסקי הוסיפה: "ICL ו- PlantArcBio הגישו פטנט משותף על יישום הטכנולוגיה במספר גידולים. האפליקציה מבצעת את פעולתה, ואז מתפוגגת במהירות, מהצמחים ומהסביבה. כעבור ימים ספורים אין שרידים של המוצר כיוון שהוא עובר פירוק ביולוגי ולא משאיר טביעת-רגל אקולוגית."
 
ד"ר דרור שליטין, מייסד ומנכ"ל PlantArcBio: "התוצאות החיוביות בניסויי השדה בקנולה מהוות אבן דרך נוספת בחיזוק יכולותיה של PlantArcBio בפיתוח מוצרים מבוססי RNAi. ICL חברה מובילה בשוק הזנת הגידולים החקלאיים, ומהווה שותפה אסטרטגית מעולה עבורנו למסחור טכנולוגיית קיימות חדשנית זו ברחבי העולם."
x