אנלייט רוכשת פורטפוליו פרויקטים - 356 קרנות נאמנות מחזיקות סה"כ 619.55 מיליון באנלייט אנרגיה - ל 10 המחזיקות הגדולות

אנלייט רוכשת פורטפוליו פרויקטים סולארי ואגירת אנרגיה בארה"ב בהיקף מצטבר של כ- GWdc 2.2 ו- GWh 3.8 אגירה - העסקה מהווה רכישה משלימה לעסקת הרכישה המקורית של Clenera, שהתאפשרה בזכות הסרת חסמים רגולטוריים שהיו קיימים בעת הרכישה המקורית בשנה שעברה

 

 

 
פרויקט סולארי של אנלייט בארה״ב, קרדיט: קלינרהפרויקט סולארי של אנלייט בארה״ב, קרדיט: קלינרה
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/07/2022

הפרויקטים ממוקמים בסמיכות לפרויקטים נוספים שהחברה מפתחת וצפויים להבשיל להקמה בהדרגה, החל מרבעון שלישי של שנת 2024

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת מדווחת כי חתמה על חתמה על מזכר הבנות לרכישת פורטפוליו פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת בארה"ב, המצויים בשלבי פיתוח שונים, בהספק מצרפי של כ- GWdc 2.2 וכן GWh 3.8 אגירת אנרגיה.

הפורטפוליו מורכב מארבעה פרויקטים בשלוש מדינות בארה"ב, אשר להערכת החברה, יבשילו להקמה בהדרגה, החל מרבעון שלישי של שנת 2024, חלקם במהלך שנת 2025, ופרויקט אחד בחציון השני של שנת 2026. 

מדובר בצבר פרויקטים מתקדם, אשר ממוקם בסמוך לפרויקטים נוספים שהחברה מפתחת היום באריזונה, יוטה ומונטנה. הסמיכות הגיאוגרפית והיכרות החברה עם בעלי הקרקעות והרשויות המקומיות תאפשר לחברה לנצל את יכולותיה הגבוהות והניסיון הנצבר שלה במדינות אלה. עם השלמת הרכישה, החברה תשיג שליטה במלוא הפוטנציאל של פרויקט Co Bar Solar, ותגדיל אותו להיקף של GWdc 1.2, ביחס לכ- MWdc 580 היום.

המוכרים הינם Parasol Renewable Energy Holdings, חברה בשליטת היזמים המקוריים של חברת הבת Clenera. מדובר ברכישה משלימה לעסקת הרכישה המקורית של Clenera, שהתאפשרה בזכות הסרת חסמים רגולטורים שהיו קיימים בעת הרכישה המקורית בשנה שעברה.   

מתווה העסקה מורכב מתשלום ראשוני של כ- 21 מיליון דולר ותשלום מבוסס הצלחה בהיקף מצטבר של עד 46 מיליון דולר, כתלות בהשלמת הפיתוח של הפרויקטים. מרכיב התשלום מבוסס ההצלחה, ישולם עם השלמת הפיתוח והשגת כל ההיתרים והאישורים לצורך מוכנות מלאה להקמה. המתווה המתואר, להערכת החברה, יוצר לה חשיפה נמוכה בשלבים הראשוניים של הפיתוח.  

בכפוף להבשלת מלוא פוטנציאל הפרויקטים, עלות ההקמה הכוללת של הפורטפוליו מוערכת בכ- 2.2 מיליארד דולר, תחת הנחות המימון בשלב זה, מרכיב ההון העצמי עבור מלוא הפורטפוליו מוערך בכ- 20%-30% מעלות ההקמה.

החברה מעריכה כי הפרויקטים ימומנו במבנה המקובל של Project Finance בארה"ב, הכולל חוב בכיר ושותף מס. 

החברה מעריכה כי מכירת החשמל מהפרויקטים תתאפשר בדרך שמשלבת בין התקשרות בהסכמים בילטראליים מסחריים למכירת חשמל (PPA), ומכירת החשמל המיוצר לרשת בשוק החופשי (MERCHANT).

לגרף אנלייט אנרגיה לחצו כאן

356 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 619.55 מיליון באנלייט אנרגיה
קרנות נאמנות שמחזיקות את אנלייט אנרגיה. לרשימה המלאה
x