99 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 42.66 מיליון בסולגרין שמתרחב

סולגרין ממשיכה להרחיב בצורה משמעותית את פעילותה בישראל - חתמה על הסכם מסגרת לרכישת פאנלים סולאריים בהספק כולל של עד 300 מגה וואט תמורת כ-71-74 מיליון דולר

 

 

 
תום שפרן, מנכ״ל סולגרין, צילום: אייל טואגתום שפרן, מנכ״ל סולגרין, צילום: אייל טואג
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/07/2022

ההסכם הוא עם חברת  Longi Solar Technology, יצרנית מובילה בתחום שמספקת מידי שנה מעל  50 ג'יגה וואט של פאנלים ברחבי העולם 
 
תום שפרן, מנכ"ל סולגרין: "ההסכם לרכישת פאנלים סולאריים, מהווה עוד אבן דרך נוספת בקידום צבר הפרויקטים המשמעותי שלנו בישראל. ההסכם שנחתם עם חברת Longi , יצרנית פאנלים מהמובילות בעולם, יאפשר לחברה לקבע מחירים לתקופה משמעותית וכן להבטיח אספקה רציפה בשנים הבאות. הסכם זה, שמצטרף  להסכם עליו הודענו לאחרונה לרכישת מערכות אגירה בהיקף משמעותי, יבטיח את הערכות החברה להקמת הפרויקטים העתידיים, כמו גם את הצמיחה המואצת של סולגרין בישראל, לצד הרחבת פעילותה בחו"ל".

חברת סולגרין, הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות, רושמת היום אבן דרך לקראת הרחבה  משמעותית של פעילותה בישראל. החברה מדווחת היום כי חתמה על הסכם מסגרת עם חברת Longi, לרכישת פאנלים סולאריים בהספק כולל של עד 300 מגה-וואט מותקן בתמורה  לסך של כ- 71-74 מיליון דולר.

הפאנלים הנרכשים מיועדים להתקנה בפרויקטים שעתידה סולגרין להקים מכוח זכייתה בהליך תחרותי מס' 2 של רשות החשמל, המתייחס לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית בשילוב קיבולת אגירה, למתקנים המחוברים לרשת החלוקה בספק מתוקן של 210 מגה וואט. כמו כן, עשויים הפאנלים שיירכשו לשמש את החברה לפרויקטי דו שימוש שהחברה עתידה להקים בישראל. 

הפאנלים הסולאריים שיירכשו במסגרת ההסכם מיוצרים על ידי חברת Longi, יצרנית ותיקה ומובילה בתחום, אשר מספקת מעל GW50 פאנלים ברחבי העולם מדי שנה. החברה מחזיקה בדירוג AAA ועומדת בכל האישורים והתקנים הבינלאומיים לרבות מכון התקנים הישראלי.

להערכת החברה, ההסכם עם חברתLongi   הינו בתנאים טובים ועדיפים על פני חלופות אחרות שבחנה במהלך השנה האחרונה.

בהתאם להסכם, סולגרין התחייבה לביצוע רכש של פאנלים סולאריים בהספק כולל של 130 מגה-וואט מותקן כאשר להערכת החברה השלמת רכישת כמות זו תתבצע במהלך שנת 2023. 

בחודש מאי האחרון עדכנה סולגרין על הסכם מסגרת, לפיו תרכוש סולגרין מחברת אביאם, חברת-בת של תדיראן, מערכות לאגירת אנרגיה בהספק כולל של עד כ-600 מגה-וואט שעה. העלות הכוללת של ההסכם הינה עד כ-130 מיליון דולר. בנוסף בחודש האחרון עדכנה סולגרין כי חתמה על מכתב כוונות עם בנק לאומי לישראל לשם מימון הפרויקטים (חוב בכיר) בהיקף מימון של כ-650-700 מיליון שקל לטובת הפרויקטים שזכתה החברה במסגרת הליך תחרותי משולב אגירה. 

נכון למועד פרסום הדוחות לרבעון הראשון של שנת 2022, לסולגרין כ-100 מגה-וואט מניב בתעריף משוקלל גבוה, כ-234 מגה-וואט מותקן של מערכות בשלבי הקמה ולקראת הקמה, וכ-1,500 מגה-וואט מותקן בשלבי ייזום שונים, ובכלל זה, לחברה כ-350 מגה-וואט של פרויקטים חתומים עם קרקע מובטחת באיטליה, וצבר של פרויקטים ביוון בייזום ופיתוח מתקדם בהיקף של כ-160 מגה וואט. בסה"כ לחברה צבר נכסים כולל של כ-1.8 ג'יגה וואט.  

לגרף סולגרין לחצו כאן

99 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 42.66 מיליון בסולגרין
קרנות נאמנות שמחזיקות את סולגרין. לרשימה המלאה
x