כיתות מלאות, ידיים עובדות והכשרות באתרים האקדמיה למקצועות הבנייה יצאה לדרך

על רקע מחסור עצום בעובדים בתחום הבנייה

 

 

 
כיתות לימוד, קרדיט: מכללת יוניטקכיתות לימוד, קרדיט: מכללת יוניטק
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/07/2022

פרויקט 'האקדמיה למקצועות הבנייה' מתקדם וכיתות הפיילוט הראשונות נפתחו השבוע וכבר התמלאו. התלמידים שיסיימו את הקורס ישולבו בסיומו בענף הבנייה. 

הכיתות הראשונות שנפתחו משלבות גם בני מיעוטים עם לימודים בשפה הערבית לצד לימודים לאוכלוסייה הכללית בשפה העברית. לכלל הכיתות הוצמדו סדנאות ייעודיות שייתנו לתלמידים גם מעטפת מעשית ללימוד התאורטי ושילוב הכשרה באתרי בנייה (on job training).

הרקע למהלך כאמור הוא מחסור עצום של כוח אדם במקצועות ענף הבנייה החל במנהלי עבודה ועד להתמחויות במקצועות הרטובים.

בתוך מסלולי הלימוד נעשים גם סבבי ראיונות ומהלך של השמה אצל מעסיקים בקצה ההכשרה דבר שמלווה את התוכנית על כל שלביה. שלב זה יכשיר עשרות עובדים חדשים במקצועות הבסיס ובתפקידים זוטרים בענף הבנייה. בחודשים הקרובים צפוי הפרויקט להתרחב למעל חמישה ענפים שונים בתחום הנדל"ן ויביא להכשרה והשמה של מאות עובדים. תוכנית זו מהווה אבן דרך להחלטת ממשלה שתביא להכשרה קבועה של אלפי עובדים על בסיס שנתי.

כזכור, היוזמה הושקה בחודש שעבר בטקס מיוחד במעמד שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, סגן שר הכלכלה יאיר גולן ובכירים נוספים. את היוזמה הניעו ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים, ערן סיב יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ואיציק מויאל יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ. המהלך כולו נעשה בשותפות והובלה של משה בן זקן מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה. לבניית התכנית המקצועית וישומה מונה חגי רזניק מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר. 

תייסיר, תלמיד בקורס היעודי לבני מיעוטים בתכנית ייחודית שליוותה מכללת יוניטק המתמחה בשילוב בני מיעוטים בעולם הנדל"ן אמר: "אני מתרגש להתחיל ללמוד ובטוח שאצליח להשתלב בענף ולהתקדם. משמח שיש תכניות כאלו".

תלמידים באתר הבנייה, קרדיט: מכללת יוניטק

x