ממשלת אנגליה וממשלת פוקלנד אישרו את העברת 65% מהזכויות בתגלית הנפטSEA LION לידי נאוויטס פטרוליום

 

 

 
גדעון תדמור, קרדיט: דניאל קמיניסקיגדעון תדמור, קרדיט: דניאל קמיניסקי
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/07/2022

האישורים הרגולטוריים הם תנאים מתלים להשלמת העסקה לרכישת שדה הנפט המוכח, שמכיל כ-712 מיליון חביות. השלמת העיסקה צפויה במהלך הרבעון השלישי. 

יו"ר נאוויטס גדעון תדמור בריאיון ל-TIMES הבריטי: "הניסיון שלנו במזרח הים התיכון גורם לי להאמין שתגליות נפט הן התפתחויות חיוביות לאזור".

שותפות הנפט נאוויטס פטרוליום מדווחת על קבלת האישורים הרגולטוריים העיקריים מידי הממשלות של אנגליה ושל פוקלנד, להעברת 65% מהזכויות לנכס הנפט Sea Lion לידיה, לרבות אישור ממשלת פוקלנד בדבר הארכת תוקף הרישיונות בשנתיים. 

תגלית הנפט המוכחת Sea Lion ממוקמת כ-220 ק"מ צפונית לחופי איי פוקלנד בדרום-מערב האוקיינוס האטלנטי, וכוללת משאבי נפט מוכחים בהיקף של כ-712 מיליון חביות של נפט (C2), וזאת לפי דו"ח משאבים שפורסם. נכס הנפט התגלה לראשונה בשנת 2010 ומאז ועד שנת 2020 נקדחו בו 20 קידוחי אקספלורציה, הערכה ואימות בהשקעה כוללת של כ-1.3 מיליארד דולר והוכנה תוכנית פיתוח מפורטת לפרויקט.

פרויקט sea lion מעורר עניין רב באנגליה, וזאת לאור הצורך של אנגליה ומדינות נוספות באירופה לבסס מקורות אנרגיה תחליפיים לגז והנפט שיובאו מרוסיה. בריאיון לעיתון ה-TIMES הבריטי אמר יו"ר נאוויטס גדעון תדמור כי "פרויקט sea lion מתאים לנו בצורה מושלמת. אנחנו אוהבים מצבים מאתגרים, ויש לנו ניסיון מוכח בהוצאת פרויקטים לפועל ".

לדברי תדמור, "חברות הנפט פרמייר ורוקהופר השקיעו כסף רב בפרוייקט. עלינו לבחון את אסטרטגיית הפיתוח, אבל אנחנו רואים את Sea Lion כנכס שעשה כברת דרך משמעותית ".

תדמור הוסיף כי "הניסיון שלנו במזרח הים התיכון גורם לי להאמין שתגליות נפט הן התפתחויות חיוביות - אם נצליח, חברות נפט אחרות, אפילו החברות הגדולות, תגענה לאיי פוקלנד. האמת היא שהמעבר מהידרוקרבונים למקורות אנרגיה חדשים ייקח זמן רב יותר ממה שאנשים חושבים, ובינתיים נזדקק למקורות נפט וגז חדשים".

אשלי קלטי, אנליסטית בכירה לענייני נפט וגז בחברת Panmure Gordon, העריכה בכתבה כי "אנחנו קרובים יותר ממה שהיינו אי פעם שפיתוח Sea Lion יתרחש בפועל". ורנר רידינג, אנליסט נפט וגז Peel Hunt, העריך כי "יהיה לפרויקט את נאוויטס, מפעיל חדש עם מוטיבציה והם אמורים להיות מסוגלים לממן אותו. זהו משאב בגודל טוב וכשהם יגיעו להחלטת ההשקעה הסופית, הם יוכלו להישען על רזרבות מוכחות.". 

לנאוויטס עומדת האפשרות להגיע להחלטת ההשקעה הסופית בפרויקט  sea lionתוך פרק זמן של 5 שנים ממועד השלמת העסקה ואף קיימת לה אפשרות להארכה של עד 18 חודש, בהתקיים תנאים מסוימים. במידה והחלטת ההשקעה לא תתקבל במשך פרק הזמן האמור, יועבר הנכס לידי רוקהופר, תוך פירעון ההלוואות שהועמדו לה.

פרק זמן זה יאפשר לנאוויטס לקדם תכנון יעיל ומיטבי של הפרויקט, לפעול לגיבוש חבילת מימון לפיתוחו ואף לבחון צירופו של שותף נוסף/מפעיל לפרויקט.

x