הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב-יפו אישרה את תוכנית "מתחם אלמגור" להתחדשות עירונית בשכונת נווה שרת בעיר

אדריכל גיל שנהב: התוכנית כוללת הרחבת כבישים ופתיחת רחוב ללא מוצא אשר יאפשר זרימת תנועה באופן חופשי וישחרר פקק תחבורתי.

 

 

 
מתחם אלמגור החדש בנווה שרת בתל אביב, תכנון שנהב כנען אדריכלים, הדמיה: OLINמתחם אלמגור החדש בנווה שרת בתל אביב, תכנון שנהב כנען אדריכלים, הדמיה: OLIN
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/07/2022

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, בעיריית תל אביב-יפו, אישרה אתמול (27.7.2022) את התכנית להתחדשות עירונית בשכונת נווה שרת שבצפון-מזרח העיר, בסמוך לאזור תעסוקה "עתידים" ושכונת צהלה. במסגרת התכנית שאושרה, העונה לשם "מתחם אלמגור", יוקם פרויקט חדש המשלב בינוי מרקמי בגובה של 9 קומות ומגדל בגובה של כ 30 קומות, הכולל כ-260 יח"ד חדשות, שייהנו מפתרונות מיגון ונגישות, חניון תת קרקעי ועוד. במסגרת התכנית הוקצה גם מגרש חדש ביעוד מבני ציבור. בנוסף, ובהתאם לדרישת העירייה, שולבו בפרויקט גם יחידות דיור בהישג יד, שיאפשרו להגדיל את תמהיל המשפחות המתגוררות בשכונה המבוקשת.

תכנית מתחם אלמגור מקודמת באמצעות החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, וחברת ההנדסה וקסמן גוברין גבע, האמונה על ניהול הפרויקט. הפרויקט נעשה במסגרת ה-"מודל החברתי", בו בעלי הדירות הם יזמי התכנית, כאשר לאחר אישורה צפויים בעלי הדירות לערוך מכרז לבחירת היזם שיביא את הפרויקט למימוש.

כידוע, שכונת נווה שרת זוכה לתנופת פיתוח יוצאת דופן בשנים האחרונות. בשכונה כבר מקודמים מהלכי התחדשות עירונית מראשית שנות ה- 2000, בין היתר גם חידושי תשתיות עירוניות, ולאורך הדופן המזרחית שלה מתוכנן הקו הירוק של הרכבת הקלה המקשר אותה אל מרכז העיר ת"א ואל הערים הרצליה, חולון ובת ים.

לדברי אדריכל גיל שנהב, שותף בכנען שנהב אדריכלים ומבעלי החברה לפיתוח והתחדשות עירונית: התכנון האדריכלי של מתחם אלמגור משלב את כל הניסיון שרכשנו ב-15 שנים האחרונות בתכנון פרויקטים של התחדשות עירונית בשכונת נווה שרת. הפרויקט יכלול מתחם בניה מרקמית לצד מגדל המתנשא לגובה של 30 קומות, מגרש ציבורי שמוקדש לטובת הצרכים העירוניים, הרחבת כבישים, פתיחת רחוב ללא מוצא אשר יאפשר זרימת תנועה באופן חופשי וישחרר פקק תחבורתי. הדבר ישפיע על כל הסביבה הקרובה, למשל באמצעות יצירת שבילים להולכי רגל שישדרגו את הקישוריות בין הרחובות. המתחם טובל בירק, החניות תת קרקעיות ויש חיבור אינטגרלי והרמוני עם המתחמים הסמוכים.

לדברי ניר שמול, מנכ"ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית, "המודל החברתי בפינוי בינוי" שוב הוכיח עצמו כמודל המדויק ביותר לקידום מתחמים של פינוי בינוי תוך מתן מענה לצרכים של בעלי הדירות שהם לב ליבו של הפרויקט והם בעלי הזכויות. זוהי תוכנית בניין העיר העשירית שהחברה מאשרת במסגרת המודל החברתי והפרויקט השלישי של החברה שיוצא לדרך בשכונת נווה שרת כאשר התוכנית קודמה בהתאם לתוכנית המדיניות של העירייה ובשיתוף פעולה מלא.  בחודש שעבר כבר חשפנו את מתווה הפרויקט בפני יזמים מובילים ויש התעניינות רבה מצד יזמים הרואים במיקום של הפרויקט ובעובדה שהם מקבלים מתחם התחדשות עם תוכנית מאושרת, יתרון שיאפשר להם לממש את הפרויקט בתקופה קצרה יחסית.

לדברי נעמה אפרתי, מנהלת פרויקטים ותחום התחדשות עירונית בחברת וקסמן גוברין גבע: "חברת וקסמן גוברין גבע פועלת לקידום התחדשות עירונית בשכונת נווה שרת מעל לשני עשורים, חלקה עבור העירייה והרשות להתחדשות עירונית, חלקה עבור יזמים וחלקה עבור קבוצות דיירים. מתחם אלמגור היא תכנית עם בינוי איכותי, תוך תשומת לב והתחשבות במיקום הייחודי, הסמוך לנחל פרדסים ולשלוחה קסומה של פארק הירקון. אנו גאים בהוצאת התכנית אל הפועל ובשיתוף הפעולה הפורה עם בעלי הדירות, שהיו ועדיין מעורבים בתהליך באופן יסודי. אני בטוחה שהם, ולצידם גם שכניהם החדשים וכלל תושבי השכונה, ייהנו מחיי קהילה תוססים בפרויקט זה ומהשטחים הפתוחים והאורבניים העוטפים אותו". 

x