רוח גבית לנוסטרומו בארה"ב - 29 קרנות מחזיקות כ 1.72 מיליון ב נוסטרומו

טכנולוגיית אגירת האנרגיה של החברה תיכלל בחבילת התמריצים הדרמטית למאבק בשינוי האקלים שמובילה המפלגה הדמוקרטית

 

 

 
Image by Yves Bernardi from PixabayImage by Yves Bernardi from Pixabay
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/08/2022

הצעת החוק שפורסמה כוללת, בין היתר, זיכוי מס בשיעור של עד 30% להשקעה במתקני אגירת אנרגיה תרמית בבניינים, תחום התמחותה של נוסטרומו;

לנוסטרומו היתה תרומה משמעותית בגיבוש נוסח הצעת החוק, שטעון עדיין אישור של שני בתי הנבחרים בארה"ב והנשיא, שכבר הביע את תמיכתו;
 
יורם אשרי, מנכ"ל נוסטרומו: "הצעת החוק היא מהלך משמעותי לנוסטרומו, שהיתה מעורבת בו ואף יזמה בו תיקונים בעבודה מתמשכת אל מול שני בתי הקונגרס בארה"ב, וכן רתמה לתהליך גורמים נוספים מהתעשייה, ארגוני סביבה ואנרגיה, נדל"ן, רגולציה ועוד. אם תעבור, החקיקה הזאת מהווה צעד חסר תקדים במאבק העולמי בהתחממות הגלובלית, המסכנת את העולם כולו, בתקווה שמדינות נוספות ובהן ישראל יאמצו חקיקה מקבילה ויקצו משאבים דומים".

נוסטרומו, המתמחה באגירת אנרגיה בבניינים, דיווחה הבוקר על פרסום הצעת חוק דרמטית בארה"ב בתחום המאבק בשינוי האקלים, אשר אם תאושר צפויה לשפר מהותית את יכולת החברה לשווק מערכות אגירת אנרגיה בשוק האמריקאי ואת הרווחיות שלהן.

הצעת החוק שפורסמה ב-27 ביולי 2022 מטעם נציגי הדמוקרטים בסנאט וקבלה את ברכת הבית הלבן, נקראת"Inflation Reduction Act of 2022", והיא כוללת בין היתר חבילת תמריצי מס לעידוד המאבק בשינוי האקלים, ביניהם זיכוי מס (investment tax credit, או ITC), בשיעור של עד 30% להשקעה במתקני אגירת אנרגיה. זיכוי מס משמעו שהממשל הפדרלי יחזיר למשלם המסים 30% מההשקעה שביצע בציוד בשנת המס שחלפה, כזיכוי כנגד תשלומי המס שלו. הצעת החוק החדשה מחליפה הצעת חוק קודמת בשם Build Back Better Act שיזם ממשל ביידן.

לנוסטרומו הייתה מעורבות משמעותית בגיבוש נוסח הצעת החוק הסופי, בכך שככל שהצעת החוק תתקבל זיכוי המס האמור יחול גם על מתקני אגירת אנרגיה תרמית בבניינים, ליבת עיסוקה של החברה. כדי שתהפוך לחוק מחייב הצעת החוק טעונה עדיין אישור של שני בתי הנבחרים של הקונגרס האמריקאי, ולבסוף גם את חתימת נשיא ארה"ב, אשר הביע את תמיכתו בה מייד לאחר פרסומה. שלבי חקיקה אלה עתידים להתמלא עד סוף חודש ספטמבר השנה.

לפי הצעת החוק, זיכוי המס יינתן למשלמי מיסים עסקיים שישקיעו במתקני אגירת אנרגיה בבניינים מסחריים או למגורים שהקמתם החלה בשנת 2022 ועד שנת 2031, כאשר בשנת 2024 יוחלף הזיכוי האמור בזיכוי שייחושב על פי רמת התרומה הסביבתית של המתקן, כגון שיעור הפחתת פליטות פחמן. ביחס לשנים 2024-2022 הזיכוי עתיד לעמוד על שיעור בסיס של 6%, אשר ניתן להעלות עד לשיעור של 30%, בהתאם לעמידה בקריטריונים הקשורים במרכיב ייצור מקומי, תשלום שכר ממוצע בענף, העסקת עובדים מאוגדים וכיו"ב. טרם פורסמו הנחיות רשמיות לגבי תנאים אלה.

משמעות הזיכוי היא הפחתה משמעותית בעלות האפקטיבית של מתקן אגירת האנרגיה לגורם הרוכש או המממן אותו, דבר אשר ישפר מהותית את התועלת הכלכלית וההחזר על ההשקעה. החברה מאמינה שככל שהחוק יאושר בנוסח הנוכחי, תהיה לכך תרומה חיובית מהותית על שיווק מערכות האגירה שלה בשוק האמריקאי ועל רווחיותה.

נוסטרומו סיימה את שלב המחקר והפיתוח למערכת אגירת האנרגיה שפיתחה (ה-IceBrick), והחלה למסחרה בדגש על השוק האמריקאי ושוק היעד העיקרי - מדינת קליפורניה. החברה השלימה באחרונה את ההכנות להתקנת מערכת אגירה ראשונה במלון הילטון בוורלי הילס בקליפורניה, שצפוי להיות פרויקט הדגל ומרכז מבקרים. כבר היום נהנה השוק בקליפורניה משורה של תמריצים שיוצרים תנאים אופטימליים לטכנולוגיות אגירת אנרגיה, בהם: תעריפי חשמל מעודדי הסטת ביקוש, מענקי הקמה, קבלת הכנסות מרשת החשמל לניהול ביקושים, פתרונות מימון, ותאגידים הנותנים עדיפות לקידום יעדי ESG. 

יורם אשרי, מנכ"ל נוסטרומו: "הצעת החוק היא מהלך משמעותי לנוסטרומו, שהיתה מעורבת בו ואף יזמה בו תיקונים בעבודה מתמשכת אל מול שני בתי הקונגרס בארה"ב, וכן רתמה לתהליך גורמים נוספים מהתעשייה, ארגוני סביבה ואנרגיה, נדל"ן, רגולציה ועוד. שמחנו מאד לקבל אוזן קשבת והסכמה מלאה לחזון שלנו, שבניינים שאחראים על כשלושה-רבעים מצריכת החשמל חייבים להיות חלק מתשתית האנרגיה, ואגירת אנרגיה בבניינים היא תנאי הכרחי לרשת חשמל נקיה ומבוססת אנרגיה מתחדשת. מדובר בחבילת תמריצים חסרת תקדים בהיקפה ובגודלה, כ-369 מיליארד דולר, שצפויה להשפיע מהותית על ענף האנרגיה בארה"ב, ובכלל זה גם על נוסטרומו. הצעת החוק כוללת סעיף ייחודי לאגירת אנרגיה, והודות למאמצים שלנו, גם לאגירה תרמית בבניינים, כך  שהפרויקטים שלנו בארה"ב יוכלו ליהנות ממסגרת ההטבות שנקבעה. אם תעבור, החקיקה הזאת מהווה צעד חסר תקדים במאבק העולמי בהתחממות הגלובלית, המסכנת את העולם כולו, בתקווה שמדינות נוספות ובהן ישראל יאמצו חקיקה מקבילה ויקצו משאבים דומים ".

לגרף נוסטרומו לחצו כאן

29 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 1.72 מיליון ב נוסטרומו
קרנות נאמנות שמחזיקות את נוסטרומו. לרשימה המלאה
x