רשות המסים ומשטרת ישראל ערכו ביקורת ניהול ספרים בתל שבע, רהט, שגב שלום ואבו קרינאת

במסגרת "מסלול בטוח" והמאבק בפשיעה הכלכלית בחברה הערבית

 

 

 
Photo: © Cammeraydave Dreamstime.comPhoto: © Cammeraydave Dreamstime.com
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/08/2022

במסגרת המאבק הלאומי לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, לחיזוק המשילות וההרתעה, ערכה מחלקת ניהול ספרים בפקיד שומה באר שבע ביקורות בעסקים ברהט, תל שבע, שגב שלום ואבו קרינאת. לביקורות התלוו שוטרי מרחב נגב. במסגרת המבצע נבדקו 18 בתי עסק, וב-12 מתוכם נתגלו הפרות אי רישום הכנסות או אי ניהול ספרים במאות אלפי שקלים. 

כך לדוגמא, נמצא בביקורת בחנות רהיטים ברהט שהכנסות בסכום של 141,000 ₪ לא תועדו בספרים. בעל העסק ענה בתגובה כי הוא לא זוכר מתי קבל את הסכומים. במיני מרקט באבו קרינאת נמצאו 68,000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. בתל שבע, בביקורת בחנות חומרי בניין נמצאה מחברת כרוכה עם רישומים של מכירות ויתרת חובות בסך של 103,000 ₪, שלא נמצאו רשומים בספרי העסק כנדרש בחוק. תגובת בעל המקום: "אני לא יודע איפה זה נרשם". 

רשות המסים ומשטרת ישראל ימשיכו להגביר את האכיפה בתחום הפשיעה הכלכלית, כחלק מהמאבק בפשיעה בחברה הערבית, במטרה לחשוף ולמוטט את התשתית הכלכלית של מחוללי הפשיעה הפוגעים בתחושת הביטחון של האזרחים.

הפעילות ברהט, תל שבע, שגב שלום ואבו קרינאת נערכה במסגרת מבצע נרחב יותר של מחלקת ניהול ספרים בפקיד שומה באר שבע, שכלל גם ביקורות בתחום השיפוט של הערים באר שבע, נתיבות ואופקים. במסגרת מבצע זה נערכו 22 ביקורות נוספות בבתי עסק ונמצא כי ב-9 מתוכם לא נרשמו הכנסות כחוק. כך לדוגמא בביקורת אצל סוכן ביטוח באופקים נמצא כי העברות בנקאיות בסך 11,000 ₪ לא נרשמו כלל. סוכן הביטוח ענה בתגובה: "לא ידעתי שצריך להוציא קבלה". בנגריה בבאר שבע נמצא כי העברות בנקאיות בסך 15,000 ₪ לא נרשמו בספרים, ובתגובה בעל העסק טען שהוא לא הספיק לרשום. 

מבצעים אלו נערכים כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים. 

x