יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר: "צמיחה של כמעט 20% בארה"ב" דיבידנד ב-7 בספטמבר למחזיקים ב 17 באוגוסט

תשלום הדיבידנד כפוף לניכוי מס במקור של כ- 20.5%. הדיבידנד ישולם ב-7 בספטמבר 2022 למחזיקי המניות נכון ל-17 באוגוסט. אבן קיסר מדווחת על התוצאות הכספיות לרבעון השני של שנת 2022 הכנסות של 180.3 מיליון דולר, שיא לרבעון השני ועלייה של כ-10.3%; צמיחה של 13.7% על בסיס שערי מטבע קבועים

 

 

 
יובל דגים, קרדיט: יח״ציובל דגים, קרדיט: יח״צ
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/08/2022

רווח נקי המיוחס לבעלי מניות הרוב ברבעון של כ-11.1 מיליון דולר או 0.32 דולר למניה; הרווח המתואם המדולל למניה - 0.20 דולר

ה-EBITDA המתואם ברבעון השני - כ-17.1 מיליון דולר.

בחודש יולי 2022 רכשה החברה מפיץ בשבדיה ובכך ביססה ערוץ הפצה ישיר ראשון באיחוד האירופאי.

דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד במזומן בסך של 0.25 סנט למניה.

החברה מאשררת את תחזיותיה לשנת 2022.

חברת אבן קיסר, הנסחרת בנאסד"ק (סימול: CSTE), והינה חברה מובילה בפיתוח וייצור של משטחי עבודה איכותיים, פרסמה היום, את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2022 שהסתיים ביום 30 ביוני 2022.

יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר: "אנחנו שמחים להציג את תוצאות הרבעון השני שהן בהתאם לציפיותינו ומשקפות התקדמות נוספת ביישום אסטרטגיית הצמיחה של החברה. מדובר ברבעון שישי ברציפות שבו אנו מציגים צמיחה דו-ספרתית בהכנסות משנה לשנה, כולל צמיחה של כמעט 20% בארה"ב, תוך יישום מוצלח של העלאות מחירים, מהלך שתרם לצמצום השפעת  ההתייקרות במחירי מוצרי הגלם ועלויות השילוח ולשיפור מרווחי הפעילות ביחס לרבעון קודם ולרבעון הרביעי של שנת 2021. היצע המוצרים המגוון ואיכותי שלנו, יחד עם הטמעה מוצלחת של הרכישות שביצענו, וכן המשך הפעילות הממוקדת לשיפור חווית הלקוח באמצעות הרחבת הפלטפורמות הדיגיטליות שלנו – כל אלו תומכים בשיפור משמעותי בפעילות העסקית שלנו. בהסתכלות על המחצית השנייה של 2022, אנו משיקים מוצרים חדשים בטריטוריות השונות שלנו, וממשיכים לבחון כל העת ביצוע צעדי תמחור נוספים ככל שידרשו. כחלק מהאסטרטגיה שלנו להרחבת ערוצי ההפצה הישירים, רכשנו בחודש יולי מפיץ בשבדיה עם הכנסות שנתיות של כ-4 מיליון דולר ובכך מבססת החברה ערוץ הפצה ישיר ראשונה באיחוד האירופי. אנו בטוחים שיש לנו את התוכנית הנכונה כדי להגשים את היעדים האסטרטגיים שלנו תוך כדי ניווט בסביבה גלובלית מורכבת. בתוך כך, נציין כי להערכתנו כ-60% עד 70% מעסקי החברה במדינות היעד העיקריות (ארה"ב, אוסטרליה, קנדה וישראל) נובעים משוק השיפוצים והתיקונים שהיסטורית מושפע פחות מסייקלים כלכליים. נמשיך למנף את המותג המוביל שלנו, את היוזמות ה- go-to-market החדשניות שלנו ואת היצע מוצרים הרב חומרי שלנו כדי להניב ערך נוסף עבור בעלי המניות שלנו".

תוצאות הרבעון השני של שנת 2022

ההכנסות ברבעון השני של 2022 צמחו בכ-10.3% לשיא של כ- 180.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-163.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. על בסיס שערי מטבע קבועים, ההכנסות ברבעון השני היו גבוהות בכ-13.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר ממחירי מכירה גבוהים יותר במרבית שווקי פעילות החברה, ובמיוחד בארה"ב ובקנדה.

שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-26.4% לעומת כ-28% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי המתואם ברבעון השני עמד על כ- 26.4% לעומת כ-28.1% ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ביחס לרבעון המקביל אשתקד נובע בעיקר מעלויות גבוהות יותר של משלוחים ומחירי חומרי גלם וכן השפעה שלילית של שערי מטבע, אשר קוזזו חלקית על ידי תמהיל מוצרים טוב יותר והעלאת מחירי מכירה.

הוצאות התפעול ברבעון השני הסתכמו בכ-41.2 מיליון דולר (כ- 22.8% מההכנסות) לעומת כ-40.6 מיליון דולר (כ-24.8% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. ההוצאות התפעוליות בניטרול הוצאות בגין הסכמי פשרה והפסד מותנה עמדו ברבעון על כ- 22.1% מההכנסות, לעומת כ-22.3% ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל הכנסות גבוהות יותר.

הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-6.4 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של כ-5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מרווח גולמי גבוה יותר לצד ירידה בהוצאות בגין הסכמי פשרה והפסד מותנה. 

ה-EBITDA המתואם, בנטרול הוצאות בגין תגמול מבוסס מניות, הוצאות בגין הסכמי פשרה והפסד מותנה והוצאות חד פעמיות, הסתכם ברבעון השני בכ- 17.1 מיליון דולר, המייצג מרווח של כ-9.5%, זאת לעומת כ-18.8 מיליון דולר, המייצג מרווח של כ-11.5% ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע בעיקר משיעור רווח גולמי נמוך יותר, כאמור.

הכנסות המימון ברבעון השני עמדו על כ-6.4 מיליון דולר לעומת הוצאות מימון בסך כ-3.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נבע בעיקר מהשפעת שינויים חיוביים בשער הדולר האמריקאי ביחס לשערי המטבע השונים  בהם אנו פועלים.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השני עמד על כ- 11.1 מיליון דולר לעומת רווח נקי של כ- 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי למניה ברבעון השני עמד על כ- 0.32 דולר בהשוואה לרווח נקי למניה של כ- 0.05 דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח הנקי המתואם למניה ברבעון השני עמד על כ- 0.20 דולר (בדילול מלא) על 34.6 מיליון מניות, לעומת רווח נקי מדולל למניה של כ- 0.21 דולר (בדילול מלא) ברבעון המקביל על 34.5 מיליון מניות.

מאזן

מאזן החברה ליום 30 ביוני 2022, כולל מזומנים, שווי מזומנים ופיקדונות בנקאיים לטווח קצר וניירות ערך סחירים לטווח קצר וארוך בסך של כ-62.2 מיליון דולר וחוב בנקאי בסך של כ-18.0 מיליון דולר.

דיבידנד

מדיניות הדיבידנד של החברה מאפשרת דיבידנד רבעוני במזומן של עד 50% מהרווח הנקי, על בסיס מצטבר, בניכוי כל סכום שכבר שולם כדיבידנד עבור לתקופה המתאימה ("הדיבידנד המחושב"), וכפוף בכל מקרה לאישור דירקטוריון החברה. במקרה שהדיבידנד המחושב נמוך מ-0.10 דולר למניה, לא ישולם דיבידנד. על פי מדיניות הדיבידנד של החברה, דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד בהיקף של 0.25 סנט למניה בגין הרבעון השני של שנת 2022.תשלום הדיבידנד כפוף לניכוי מס במקור של כ- 20.5%. הדיבידנד ישולם ב-7 בספטמבר 2022 למחזיקי המניות נכון ל-17 באוגוסט. 

תחזית

החברה מאשררת את צפי ההכנסות לשנת 2022 בטווח של 710-725 מיליון דולר כאשר אמצע הטווח משקף צמיחה של כ-11% לעומת 2021, אשר צפויה לנבוע מגידול בביקושים למוצרי החברה וכן העלאות מחירים. 

החברה גם חוזרת על הצפי לפיו ה-EBITDA המתואם ביחס להכנסות צפוי להיות דומה לשיעור המרווח בשנת 2021, זאת בעיקר בשל גידול צפוי במכירות ומחירי מכירה גבוהים יותר, בקיזוז עם ההשפעה הצפויה של העלויות הגבוהות של חומרי גלם, בעיקר פוליאסטר, ועלויות משלוח גבוהות יותר.


x