עיצומים כספיים הוטלו על שישה תאגידים: פולאר, גפן, סאנפלאואר, נקסט ג`ן, מאסיבית והוטל אינפימר

עיצומים כספיים בסך של כ-680 אלף ₪ הוטלו על שישה תאגידים בשל הפרות דיווח: פולאר השקעות בע"מ, גפן השקעות ביומד בע"מ, סאנפלאואר השקעות מתחדשות, נקסט ג`ן ביומד בע"מ, מאסיבית טכנולוגיות הדפסה תלת מימד בע"מ, הוטל אינפימר בע"מ

 

 

 
לוגו רשות ניירות ערךלוגו רשות ניירות ערך
 

רשות ניירות ערך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/08/2022

ועדת עיצומים וקנסות של רשות ניירות ערך אישרה את המלצת מחלקת אכיפה מנהלית להטיל עיצומים כספיים בסך כולל של כ - 680 אלף ₪ על שישה תאגידים מדווחים. העיצומים הכספיים הוטלו על התאגידים בעיקר בשל הפרות דיווח. עיקרון הגילוי הנאות שכולל שלושה מרכיבים: מהות הדיווח, מועד ואופן הדיווח נועד לתת בידי המשקיעים את כל המידע הנדרש עבורם לקבלת החלטת השקעה.

עיצומים אלו הוטלו בגין הפרות דווח שונות והפרות ממשל תאגידי כגון איחור בהגשת דוחות עיתיים, איחור בהגשת דו"ח מיידי, אי דיווח על בעלי תפקידים שחדלו או הפכו להיות בעל עניין, איחור בדיווח על הפסקת כהונת דירקטור חיצוני, אי כהונת דירקטורים חיצוניים כדין, ופרטים חסרים בדוחות עיתיים. 

העיצום הכספי שהוטל על חברת סאנפלאואר השקעות מתחדשות בע"מ הינו בגין אי דווח על לקוח מהותי, מתייחס לתוכן הדיווח ומדגיש כי נתון שנדרש באופן מפורש בתקנות הינו בראיית המחוקק מידע מהותי עבור המשקיע לצורך הבנת עסקי החברה.

העיצומים הכספיים שהוטלו על החברות פולאר השקעות בע"מ, גפן השקעות ביומד בע"מ, נקסט ג'ן ביומד בע"מ ואינפימר בע"מ מתייחסים למועד הדיווח ולחובה להגיש דיווחים, הן מיידים והן עיתיים, במועדים הנדרשים בדין. איחור בדיווח פוגע בזכות של ציבור המשקיעים לקבל דיווחים במועד ועלול לגרום לנזק בכך שמתקיים מסחר בניירות הערך של התאגיד מבלי שכל המידע הנדרש מצוי בידי הציבור.

העיצום הכספי שהוטל על חברת מאסיבית טכנולוגיות הדפסה תלת מימד מתייחס לאופן הדיווח. מאסיבית פרסמו מידע מהותי לציבור המשקיעים בלינקדאין ורק יממה לאחר מכן הגישו דוח כנדרש במגנ"א. הרשות מדגישה כי מידע לציבור יש לפרסם באמצעות מערכת המגנ"א ולא בדרכים אחרות כמו עיתונות, רשתות חברתיות וכו'. פרסום פרטים מהותיים על ידי תאגיד, נושאי משרה או בעלי שליטה בו בתקשורת, ברשתות חברתיות וכו', אשר לא קדם לו פרסום רשמי במגנ"א, עלול ליצור פערים במידע בין משתמשים שונים ולעורר שאלות לגבי זהות המפרסם, נכונות המידע והאחריות בגינו.

עיצום כספי בסך 375,748 ₪ הוטל על פולאר השקעות בע"מ, בגין שתי הפרות של אי הגשת דוחות עיתיים.  לדרישת העיצום הכספי המלאה – לחץ כאן.

עיצום כספי בסך 131,580 ₪ הוטל על גפן השקעות ביומד בע"מ, בגין הפרה של איחור בדיווח על סיום כהונת דירקטור חיצוני והפרה של אי כהונת שני דירקטורים חיצוניים. לדרישת העיצום הכספי המלאה – לחץ כאן.

עיצום כספי בסך 91,627 ₪ הוטל על סאנפלאואר השקעות מתחדשות בע"מ, בגין הפרה של אי גילוי על לקוח מהותי כנדרש בדין. לדרישת העיצום הכספי המלאה – לחץ כאן.

עיצום כספי בסך 37,800 ₪ הוטל על נקסט ג'ן ביומד בע"מ, בגין הפרה של איחור בדיווח על מי שחדל להיות בעל עניין בתאגיד. לדרישת העיצום הכספי המלאה – לחץ כאן

עיצום כספי בסך 20,696 ₪ הוטל על מאסיבית טכנולוגיות הדפסה תלת מימד בע"מ, בגין הפרה של איחור בהגשת דו"ח מיידי. לדרישת העיצום הכספי המלאה – לחץ כאן.

עיצום כספי בסך 20,100 ₪ הוטל אינפימר בע"מ, בגין הפרה של איחור בדיווח על מי שנעשה בעל עניין בתאגיד. לדרישת העיצום הכספי המלאה – לחץ כאן.

x