המדדים מזנקים - האינפלציה מתקררת ביולי כאשר מדד המחירים לצרכן עולה ב-8.5%

האינפלציה נחלשה מעט בחודש שעבר, אך נשמרה בסמוך לרמתה הגבוהה ביותר מזה ארבעה עשורים, גם כשמחירי הגז ירדו ושרשרות האספקה השתפרו.

 

 

 
צילום פאנדרצילום פאנדר
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/08/2022

מדד המחירים לצרכן - יולי 2022

האינפלציה נחלשה מעט בחודש שעבר, אך נשמרה בסמוך לרמתה הגבוהה ביותר מזה ארבעה עשורים, גם כשמחירי הגז ירדו ושרשרות האספקה השתפרו.

מדד המחירים לצרכן (CPI) האחרון של הלשכה לסטטיסטיקה של משרד העבודה האמריקאי שיקף ביולי עלייה של 8.5% (שנתית) , ירידה מהשיא של החודש הקודם של 40 שנה של 9.1%. כלכלנים ציפו שהאינפלציה ביולי תעמוד על  עלייה של 8.7% אולם הנתון נמוך יותר.

זאת הסיבה שהמדדים בארה"ב מזנקים כעת עד כ 2.3%+ במדד הנאסד"ק.


מדד המחירים לצרכן הליבה, שאינו כולל את רכיבי המזון והאנרגיה הפכפכים בדו"ח, נותר יציב, ועלה בשיעור שנתי של 5.9%, ללא שינוי מהנתון של יוני.

מדד הבנזין ירד ב-7.7% ביולי, מה שסימן את הירידה הגדולה ביותר מחודש על פני חודש ברכיב זה של הדו"ח מאז אפריל 2020.

מגמת ירידה במחירי הבנזין במשך יותר מ-50 ימים רצופים סיפקה הקלה מסוימת לצרכנים בארה"ב בחודש שעבר, לאחר שעלויות אנרגיה שיא דחפו את האינפלציה לקריאה הגבוהה ביותר של המחזור ביוני, אך הלחצים האינפלציוניים נותרו חזקים בכל מרכיבים אחרים של הדו"ח.

משרד העבודה האמריקאי מפרסם היום:

נתוני יולי הראו עלייה מתמשכת במדד המזון, עלייה של 1.1% במהלך החודש, כאשר מדד המזון עלה ב-1.3%. במהלך 12 החודשים האחרונים עלה מדד כל הפריטים ב-8.5 אחוזים לפני ניכוי עונתיות. מדד הבנזין ירד ב-7.7% ביולי וקיזז עליות במדד המזון. מדד הבתים עלה ב-1.3%. 

המדד לכל הפריטים פחות מזון ואנרגיה עלה ב-0.3 אחוז ביולי, עלייה קטנה יותר מאשר באפריל, מאי או יוני. המדדים לדיור, טיפול רפואי, ביטוח רכב, משק בית ריהוט ותפעול, כלי רכב חדשים ונופש היו בין אלה שגדלו במהלך החוֹדֶשׁ. היו כמה מדדים שירדו ביולי, כולל אלו של תעריפים של חברות תעופה, מכוניות משומשות ומשאיות, תקשורת והלבשה.

מדד כל הפריטים עלה ב-8.5 אחוזים ב-12 החודשים שהסתיימו ביולי, נתון הנמוך מהמדד עלייה של 9.1 אחוזים לתקופה המסתיימת ביוני. מדד כל הפריטים פחות מזון ואנרגיה עלה ב-5.9 אחוז בלבד במהלך 12 החודשים האחרונים. מדד האנרגיה עלה ב-32.9 אחוזים ב-12 החודשים שהסתיימו ביולי, עלייה קטנה יותר מהעלייה של 41.6 אחוזים לתקופה שהסתיימה ביוני. 

מדד המזון עלייה של 10.9 אחוזים בשנה האחרונה, העלייה הגדולה ביותר של 12 חודשים מאז הסתיימה התקופה מאי 1979.

x