מכירות הרכבים החשמליים בסין משאירות אבק לכל המתחרות

סין מגדילה את התחזיות וצופה למכור שיא של 6 מיליון מכוניות חשמליות ב-2022

 

 

 
Image by andreas160578 from PixabayImage by andreas160578 from Pixabay
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/08/2022

לפי איגוד רכב הנוסעים בסין, בחודש יולי היו פי שניים יותר מכירות של "רכבי אנרגיה חדשים" (NEVs) כאשר הן רכבי סוללה טהורים והן היברידיות פלאג-אין רכבי אנרגיה חדשים, יותר מהכפילו את עצמם בהשוואה לשנה שעברה. 

זה מגיע לסכום של כ-486,000, או 27% משוק הרכב בסין באותו חודש. זה גרם לארגון להגדיל את התחזיות שלו עבור מכירות רכבי אנרגיה חדשים לשנה זו, והוא העלה אותן ל-6 מיליון. שזה כפול מהסכום של שנה שעברה, ולגמרי מגמד את ה-3.2 מיליון ו-1.2 מיליון הצפויים להימכר באירופה ובארה"ב ב-2022.

תחזית 2022 מכירות של רכבי אנרגיה חדשים. מקור: איגוד רכבי נוסעים ,סין.

איפה טסלה בסיפור הזה?

הנתונים מצביעים על כך שטסלה (טיקר: TSLA) מסרה 28,217 מכוניות, כאשר 8,461 יצאו לשוק המקומי ו-19,756 יצאו בעיקר לאירופה ואסיה. הירידה החדה של 64% מחודש יוני נגרמה בעיקר מהשבתות ייצור לשדרוג המפעל שלה בשנחאי כחלק מתוכנית להכפלת הקיבולת השנתית למיליון כלי רכב. אפשר להתרשם מהנתונים הללו בגרף הבא.

מכירות חודשיות של רכבי טסלה מתוצרת סין. מקור CPCA

לעומת זאת, BYD, שסיימה מוקדם יותר השנה את הייצור של מכוניות המונעות רק על ידי דלק מאובנים, דיווחה קודם לכן על מכירות חודשיות של 162,530 יחידות, גם רכבים חשמליים טהורים וגם היברידיות פלאג-אין. זה למעשה אומר ש-BYD מכרה כמעט פי שש יותר מיריבתה הגדולה, טסלה! אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שכאמור, יש לה כמה יתרונות.

היתרונות שיש לBYD הסינית מול טסלה... האם המשחק הוגן?

היברידיות פלאג-אין היוו יותר ממחצית המכירות שלה, בעוד שטסלה לא מייצרת אותן בכלל. זה חשוב כי הרבה יותר קל להציע אותם לקונים: הם מגיעים עם אותם סובסידיות יחד עם מנוע מסורתי למקרה שיגמר להם החשמל.

אז BYD הסינית עקפה את טסלה כיצרנית EV הגדולה בעולם במכירות, כי כאמור, יש לה יתרונות רבים נוספים.

רק קומץ מהמפעלים של BYD מבוססים באזורים שסבלו מהסגרים החמורות ביותר של סין, מה שאפשר ליצרנית הרכב להתקדם גם כשהיריבות טסלה, Xpeng ו-Nio נאבקו. זה בהחלט אפשר ל-BYD למכור 641,000 רכבי EV בששת החודשים הראשונים של השנה, שזו עלייה של יותר מ-300% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2021, ו-14% יותר ממה שהצליחה טסלה באותה תקופה. 

כך שלמעשה, החברה הסינית הדיחה כעת באופן רשמי את יצרנית הרכבים החשמליים האמריקאית כגדולה בעולם מבחינת מכירות EV. וכאילו כדי להדגיש את הנקודה, BYD גם עקפה את LG Energy של דרום קוריאה כיצרנית השנייה בגודלה בעולם של סוללות הרכבים החשמליים.

אם כן, כנראה שלא סתם BYD נתמכת על ידי וורן באפט האחד והיחיד. החברה שונה מיצרניות רכבים חשמליים אחרות גם משום שהיא מייצרת בעצמה הרבה מהחלקים שהמתחרות שלה צריכות ספקים כדי להשיג אותם. זו חלק מהסיבות לכך שמניית BYD עלתה בסביבות 70% מהשפל שלה במרץ, ומדוע היא בדרך להצטרף לצוות בלעדי של מניות סיניות שהגיעו לשווי שוק של לא פחות מטריליון יואן.

מניית BYD + שווי מזומנים מקור TradingView

העלייה של BYD מדגישה את תעשיית הרכב הצומחת במהירות של סין, שהרוויחה מאחר שיצרניות ה-EV שלה הפנו את המיקוד שלהן ליצוא: הן הגדילו פי שניים את מספר המכוניות בשנה שעברה מאשר בשנה הקודמת. ואנליסטים חושבים שיש הרבה יותר מקום להמשיך ולהתבסס על המומנטום הזה.

ארה"ב מנסה לצמצם פערים

סין היא ללא ספק מובילת הרכבים החשמליים, אבל לפחות ארה"ב מנסה לצמצם את הפערים: היא העבירה ביום ראשון הצעת חוק שבין יתר היוזמות הירוקות שההצעה כוללת, היא מסירה את המכסה על מספר זיכויי המס שיצרני רכבי החשמל זכאים להם. כלומר, לזיכוי המס כבר אין את תקרת ה-200,000 מכוניות, מה שאומר שחברות כמו טסלה, ג'נרל מוטורס וטויוטה, שוב, יהיו זכאיות.

זה ניצחון גדול לטסלה, כי היא הגיעה למגבלה שלה כבר בשנת 2018. יתר על כן, למתחרותיה הגדולות Lucid Motors ו-Rivian אין דגמים זולים מספיק כדי לזכות בזיכוי, משום שהוא זמין רק ברכבי רכב חדשים מתחת ל-$55,000.

ראוי להוסיף שבעוד שטסלה ו-BYD שולטות במכירות הרכבים החשמליים, גם סטארט-אפים קטנים יותר עושים רווחים כשהביקוש למכוניות נקיות בבירור עולה.

Hozon New Energy Automobile בת השמונה, שהתחילה במיקוד ללקוחות מחוץ לערים הגדולות עם מכוניות בתקציב נמוך, סיפקה בחודש שעבר 14,037 כלי רכב, כולל 1,382 לשווקים בחו"ל. Leapmotor Technologies, שמתחרה באותו טווח מחירים כמו Hozon, שלחה שיא של 12,044 מכוניות.

שתיהן הניבו ביצועים טובים יותר מהשמות הגדולים Xpeng, Li Auto ו-Nio, למרות ששלוש החברות הרשומות בארה"ב סיפקו כולן יותר מ-10,000 מכוניות בחודש שעבר.

33 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 18.08 מיליון ב-TESLA, INC.
קרנות נאמנות שמחזיקות את TESLA, INC. לרשימה המלאה


4 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 7.32 מיליון ב-BYD CO LTD-H
קרנות נאמנות שמחזיקות את BYD CO LTD-H

18 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 6.35 מיליון ב-NIO INC.
קרנות נאמנות שמחזיקות את NIO INC. לרשימה המלאה
x