משקיע אסטרטגי ישקיע בביו דבש (bee-io)- מי הקרנות המשקיעות במניה ?

ביו דבש (bee-io) מדווחת על חתימת מזכר הבנות עם משקיע אסטרטגי להשקעה של 30 מיליון דולר בחברה (כ-101 מיליון ₪) 6 מיליון דולר (כ-20 מיליון ₪) נוספים יושקעו על ידי בעלי מניות החברה, כך שסך ההשקעה צפויה להסתכם ב-36 מיליון דולר (כ-121 מיליון ₪)

 

 

 
דבש של חברת ביו דבש, צילום: באדיבות ביו דבשדבש של חברת ביו דבש, צילום: באדיבות ביו דבש
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/08/2022

ההקצאה הפרטית תתבצע לפי שווי חברה של כ-219 מיליון ₪ לפני הכסף ובדילול מלא.

המשקיע הינו חברה בעלת עסקים בינלאומיים הכוללים, בין היתר, פעילות בארה"ב ובאמריקה הלטינית.

מטרת ההשקעה הינה המשך פיתוח פעילות החברה והקמת מפעל לייצור דבש מתורבת בנפחים גדולים והיקפים מסחריים.

חברת הפודטק הישראלית ביו דבש (Bee-io), חברת פוד-טק ישראלית המייצרת דבש מתורבת ללא דבורים באמצעות טכנולוגיה פורצת דרך, הודיעה היום כי היא התקשרה עם משקיע פוטנציאלי בינלאומי על מזכר הבנות לא מחייב, לפיו ישקיע בחברה סך של כ-101 מיליון ש"ח (30 מיליון דולר). 

המשקיע הפוטנציאלי הינו חברה בעלת עסקים בינלאומיים הכוללים, בין היתר, פעילות בארה"ב ובאמריקה הלטינית.

ההשקעה תתבצע כנגד הקצאת מניות וכתבי אופציה לפי שווי חברה של כ-219 מיליון ש"ח (65 מיליון דולר) לפני הכסף בדילול מלא (כולל ניירות ערך בכמות המשקפת 10% מההון המונפק והנפרע של החברה, כפי שיהיה לאחר השלמת ההשקעה אשר תיועד לצורך הקצאה תחת תכניות תגמול הוני).

בנוסף, החברה תפעל לגייס סך של לפחות 20 מיליון ש"ח (6 מיליון דולר) בדרך של הנפקת זכויות לבעלי המניות הקיימים בחברה ולאחר שהחברה שתפעל לפרסומו של דוח הצעת מדף.  

להערכת החברה, הסכם ההשקעה ישמש להמשך הפעילות המחקרית של החברה, פיתוח מוצרים עתידיים, להקמת מפעל ייעודי לייצור ושיווק דבש מתורבת בארה"ב, ויאיץ את החדירה לשווקים בינלאומיים בטריטוריות נוספות כפי שסימנה החברה.

לפי ההסכם,  המשקיע הפוטנציאלי יהיה זכאי למנגנון הגנה (Full Ratchet) על השקעתו לתקופה של 24 חודשים, באופן שהחברה תקצה למשקיע מניות נוספות במקרה בו במהלך התקופה האמורה תבקש החברה להקצות ניירות ערך חדשים בתמורה למחיר למניה הנמוך ממחיר המניה האפקטיבי לפיו בוצעה ההשקעה. כמו כן, תתבצע התאמה למחיר המימוש ולכמות אופציות להן  המשקיע יהא זכאי.

ככל שהצדדים לא ישלימו את ההתקשרות במהלך תקופת הבלעדיות (30 ימים), החברה תהיה רשאית לגייס מבעלי המניות סך מצטבר של 7 מיליון ₪, בכפוף לכך שהחברה תציע למשקיע הפוטנציאלי את הזכות להשתתף בהשקעה בתנאים שלא יפחתו מהתנאים שהוצעו לבעלי המניות. 

בכפוף לחתימת הסכם מחייב, המועד להשלמת העסקה יחול בתוך 75 ימים מהחתימה על מזכר ההבנות.

אופיר דבש, מנכ"ל ביו-דבש, מסר: "שילוב הכוחות עם משקיע אסטרטגי בינלאומי יאפשר לחברה את הצמיחה המהירה למיצוי ההזדמנויות המשמעותיות שאנו מזהים בשוק הגלובלי. אני מאמין כי הסכם זה יביא להפיכתה של ביו דבש לאחת החברות המובילות בעולם בתחום המזון המתורבת ולהאצת מסחור מוצרינו. משקיע זה הינו בעל מוניטין מצוין, ניסיון רב ועסקים בינלאומיים, והחיבור בין שני הצדדים ייצור שלם הגדול מסך חלקיו. אין לי ספק כי השקעה זו, ככל שתבשיל, תהווה את אחד המהלכים המרכזיים שיובילו ליצירת ערך משמעותי ביותר לביו-דבש בשנים הקרובות, ובכך תאפשר לנו לממש ביתר שאת את חזוננו לבטל את התלות התזונתית של האדם בדבורה, לשחרר את הדבורים לטבע ולייצר דבש איכותי נגיש, בכל מקום וזמן, במחיר הוגן לצרכן." 

ביו דבש (Bee–io) היא חברת פוד-טק הממוקמת בפארק המדע, רחובות, המציעה פתרון חדשני הנותן מענה לביקוש הגובר לדבש בעולם, בדרך ידידותית לסביבה וברת קיימא - ייצור דבש ללא דבורים. 

ביו דבש חושבת "מחוץ לכוורת" ואל העתיד - היא שואפת לבטל את התלות התזונתית של האדם בדבורה ובכך 'לשחרר את הדבורים' לתפקידן המסורתי - האבקה, ולייצר דבש איכותי נגיש בכל מקום ובכל זמן.

דבש הוא מוצר מופלא, תוצר של אינטראקציה ייחודית בין ממלכת הצמחים ובעלי החיים. 

העלייה בביקוש לדבש עולה עם קצב הגידול באוכלוסייה ועם העלייה בביקוש למזונות בריאים, ומנגד - הייצור העולמי של דבש הינו מוגבל, ובמדינות מסוימות אף פוחת, בעיקר עקב מצב הדבורים, הנמצאות בסכנת הכחדה. זאת ועוד, הדבש המיוצר כיום בתעשייה עשוי להכיל רעלים, חומרי הדברה, ואנטיביוטיקה, כאשר השיטה הקיימת לייצור דבש מסכנת את הדבורים ואף מביאה לעליית מחירים. 

הדבורים הן חלק מהותי בהיווצרות המזון בעולם.

דבורים מותאמת בצורה מושלמת להאבקה, והן אחראיות ל-75% מהאבקת היבולים החקלאיים בעולם ול-90% מצמחי הבר הפורחים בעולם. 

אבל הדבורים נמצאות בסכנת הכחדה, בעקבות:

חשיפה לחומרי הדברה וקוטלי עשבים.

אובדן בתי גידול, מקורות מזון ושינויי אקלים.

ביקוש יתר בתעשיית הדבש המוביל לחוסר איזון אקולוגי.

הטכנולוגיה של ביו דבש נוצרה כדי להתמודד עם כל אלה, תוך שימוש בתהליכי ביו חדשניים, הממתינים לפטנט. ביו דבש תאפשר אספקת דבש לאורך כל השנה, במחיר סביר, ללא חומרי הדברה וללא אנטיביוטיקה והדבורים יוכלו לחזור לתפקידן המסורתי- האבקה.

מלבד דבש, החברה עובדת על פיתוח של מוצרי מזון ברי קיימא אחרים, כגון: מזון מלכות מתורבת וכן חלב בופאלו מתורבת ומוצריו.

כיום לחברה יש יכולת ייצור של 156 טון דבש בשנה (יכולת ייצור כשל 5 מיליון דבורים) .

שיתוף פעולה עם מכון וייצמן למדע: אופטימיזציה ופיתוח טכנולוגיה חדשנית לייצור צוף יחד עם פרופ' אסף אהרוני, מוביל בחדשנות במדעי הצמח.

שיתוף פעולה עם המכון הטכנולוגי של מסצ׳וסטס (MIT): אופטימיזציה ופיתוח טכנולוגיה חדשנית לייצור דבש מתורבת יחד עם פרופ' רון וייס, מוביל בחדשנות בביולוגיה סינתטית.


אופיר דבש, מנכ״ל חברת ביו דבש, צלם: דורון לצטר

אופיר דבש, מנכ"ל ביו-דבש (36), בעל תואר ראשון בהנדסה מאונ' בן גוריון ותואר שני בכלכלה מהאוניברסיטה העברית, בעל ניסיון של מעל ל- 12 שנים בהובלת פיתוח מוצרים צבאיים ומסחריים, מהרעיון הראשוני ועד להשלמה וייצור. לפני שניהל את  ביו דבש אופיר היה ה- CTO  של חברת פיתוח מוצרים המהווה גם חממה לבניית חברות סטארט-אפ חדשות ובתקופה זו עזר להקים ולנהל סטארט-אפים שונים. 

ד"ר אפרת דבש-ריזנפלד (40), CTO ביו-דבש, מהנדסת מזון וביוטכנולוגיה בעלת דוקטורט בגנטיקה מולקולרית ממכון ויצמן למדע. אפרת זכתה במלגת האגודה האמריקאית לסוכרת וערכה את מחקר הפוסט-דוקטורט שלה בבית הספר לרפואה בהרווארד. לפני שניהלה את הפיתוח הטכנולוגי בביו דבש, שימשה כמנהלת המעבדה לחקר תרגום סרטן השד במרכז הרפואי תל אביב סוראסקי (בית החולים איכילוב). 

חברת ביו דבש נסחרת בבורסה בת"א - Beeio Honey Ltd (BHNY)).  

לגרף ביו דבש לחצו כאן

9 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 605.68 אלפי בביו דבש
קרנות נאמנות שמחזיקות את ביו דבש.
x