מניית אלקטרה מוצרי צריכה פגשה רמת התנגדות ויורדת כעת כ 4%- . מה אומר הדו"ח הרבעוני ?

אלקטרה מוצרי צריכה: ההכנסות ברבעון השני של 2022 עלו בכ-70% לכ-1.5 מיליארד שקל. הגידול בהכנסות ברבעון מיוחס לצמיחה במגזרים קמעונאות חשמל ומוצרי צריכה חשמליים, וכן להכללת תוצאות מגזר המזון

 

 

 
צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה, צילום: דורון ברסקיצביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה, צילום: דורון ברסקי
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/08/2022

הרווח התפעולי ברבעון בנטרול סעיף הכנסות אחרות, נטו גדל בכ-27.5% לכ-54.8 מיליון שקל.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השני - כ-20 מיליון שקל.

במחצית רשמה החברה גידול של כ-86% בהכנסות לכ-3 מיליארד שקל, גידול של כ-20% ברווח התפעולי בנטרול סעיף הכנסות אחרות, נטו לכ-109.6 מיליון שקל ורווח נקי מיוחס לבעלי מניות של כ-66.6 מיליון שקל.

החברה ממשיכה להיערך להשקת רשת Carrefour.

החברה נערכת להרחבת כושר הייצור של המפעל המשותף עם קונצרן Bosch באשקלון  - לאור הגידול בביקושים למערכות חימום באירופה.

דירקטוריון החברה הכריז על דיבידנד בסך 30 מיליון שקל ואישר תכנית Buyback חדשה של לרכישת מניות החברה בסך 100 מיליון שקל.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "במהלך הרבעון השני המשכנו ביישום אסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה וביסוס מעמדה כחברה המובילה בישראל בתחום מוצרי הצריכה, תוך הצבת מנועי צמיחה חזקים לשנים הבאות. 

בתחום המזון אנו פועלים כיום באינטנסיביות להשלמת ההיערכות להשקת רשת Carrefour בישראל  וכן לפתיחת החנות הראשונה של  ELEVEN-7 בהמשך השנה הנוכחית.  אנו רואים ברכישת יינות ביתן עסקה אסטרטגית לקבוצה, שתתרום תרומה משמעותית, הן לקבוצה והן למועדון הלקוחות שלה. לאחרונה גיבשה הרשת תוכנית אסטרטגית, שאושרה על ידינו, ויישומה בפועל החל ברבעון השלישי של השנה. אנו מעריכים, כי תוצאותיה של תכנית זו יבואו לידי ביטוי כבר במהלך הרבעונים הבאים, ויתבטאו בשיפור הדרגתי ומתמשך בביצועי הרשת.

במקביל לפרסום הדוחות אנו מעדכנים כי נחתם ההסכם עם כ.א.ל. ובנק הפועלים להקמת מועדון כרטיסי האשראי שיהיה הגדול בישראל. המועדון יספק הצעת ערך אטרקטיבית, יחזק את הקשר שלנו עם הלקוחות במגזרי הפעילות השונים של החברה ויתרום לרווחיה. אנו רואים בפעילות זאת מנוע צמיחה נוסף חזק לשנים הבאות ומתכוונים לפעול למיצוי הפוטנציאל העסקי הרב הטמון בפעילות זאת.   

בתחום מוצרי צריכה חשמליים אנו ממשיכים להציג צמיחה וגידול ברווחים הודות לפעילות באירופה ובישראל. תנאי השוק המשתנים באירופה יוצרים גידול של ממש בביקושים למערכות חימום ובהתאם לכך אנו נערכים להרחבת קווי הייצור במפעל אותו אנו מקימים כיום באשקלון בשותפות עם קונצרן 'בוש' העולמי, ומעריכים כי פעילות זאת תציג צמיחה משמעותית בשנים הבאות. לצד זאת, אנו ממשיכים להציג גידול במכירות המזגנים בישראל, תוך שאנו תומכים בהתפתחויות הרגולטוריות האחרונות בתחום זה ומעריכים כי אלו יתמכו בהמשך צמיחת השוק ובהקשר זה אנו כבר נערכים להתאמת הייצור לתקן האירופי.   

במגזר קמעונאות החשמל אנו פועלים לחיזוק וביסוס מעמדה המוביל של רשת מחסני חשמל, תוך הגדלת נתח השוק וגידול דו ספרתי במכירות מותג אלקטרה. בתוך כך, אנחנו מציגים ברבעון השני גידול משמעותי במכירות בחנויות זהות, בתמיכת הפדיונות הגבוהים בחנות החברה בדיוטי פרי. 

מנועי הצמיחה שאנו מבססים כיום, צפויים לתמוך בצמיחה מואצת של החברה בשנים הבאות, תוך שאנו רואים פוטנציאל עסקי וסינרגיה בכל מגזרי הפעילות שלנו". 

קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה מפרסמת את הדו"חות הכספיים לסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה של שנת 2022.  

עיקרי תוצאות הרבעון השני 2022

הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2022 עלו בכ-70% לכ-1.5 מיליארד שקל לעומת כ-898 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה מגידול במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים בעיקר בתחום ייצוא מערכות חימום ומגידול במגזר קמעונאות חשמל בעיקר בשל גידול במכירות חנויות הדיוטי פרי, פתיחת סניפים חדשים ועיתוי חג הפסח. בנוסף, העלייה בהכנסות נובעת גם  מאיחוד תוצאותיהן של החברות שנרכשו במהלך שנת 2021 וטרם אוחדו או טרם אוחדו במלואן ברבעון המקביל אשתקד (בעיקר יינות ביתן שאוחדה החל מה-27 במאי 2021, וכן סער א.ת. יזמות ומסחר שאוחדה החל מה-1 ביולי).

הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2022 עלה בכ-84.6% לכ-448.6 מיליון שקל (כ-29.4% מההכנסות), לעומת כ-243 מיליון שקל (כ-27.1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי ובשיעורו נבעה בעיקר משיפור בשיעור הרווח הגולמי במגזר מוצרי צריכה חשמליים בעיקר ממכירת מזגנים ומערכות חימום, משיפור בשיעור הרווח הגולמי במגזר קמעונאות חשמל ומאיחוד תוצאותיהן של החברות שנרכשו במהלך שנת 2021, כאמור. 

ברבעון השני של 2022 רשמה החברה הכנסות אחרות, נטו בסך כ-2.3 מיליון שקל, לעומת הכנסות אחרות, נטו בסך כ-44.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שנבעו בעיקר משערוך הנדל"ן להשקעה שבבעלות החברה בעקבות מכירת מחציתו לקרן ריאליטי.

הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2022 הסתכם בכ-57.1 מיליון שקל, לעומת כ-87.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול סעיף הכנסות אחרות, נטו גדל הרווח התפעולי ברבעון בכ-27.5% לכ-54.8 מיליון שקל, לעומת כ-43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

ברבעון השני של 2022 רשמה החברה הוצאות מימון, נטו בסך כ-37 מיליון שקל, לעומת כ-9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון, נטו נבעו, בעיקר מאיחוד של מגזר קמעונאות מזון שטרם אוחד במלואו אשתקד ותרם סך של כ-22.4 מיליון שקל, מגזר אחרים שטרם אוחד ברבעון המקביל אשתקד וכן מהוצאות מימון בגין הפרשי שער.

הרווח הנקי של החברה ברבעון השני של שנת 2022 הסתכם בכ-11.6 מיליון שקל (כ-20 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), לעומת רווח נקי של כ-62.1 מיליון שקל (כ-59.3 מיליון שקל יוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח מיוחס בעיקר לגידול בהוצאות המימון, נטו, וכן לכך שברבעון המקביל אשתקד נרשמו הכנסות אחרות, נטו בהיקף של 44.5 מיליון שקל שנבעו בעיקר משערוך הנדל"ן להשקעה, כאמור. בנטרול סעיף הכנסות אחרות, נטו ובנטרול השפעת תוצאות מגזר המזון הסתכם הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2022 לסך של כ-21 מיליון שקל בהשוואה לסך של כ-26 מיליון שקל אשתקד.

ה-EBITDA של החברה ברבעון השני של שנת 2022 זינק בכ-63% לכ-124 מיליון שקל, לעומת כ-76 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

ההון העצמי של החברה, ליום ה-30.6.2022 הסתכם בכ-1.22 מיליארד שקל.

עיקרי תוצאות המחצית הראשונה של 2022

הכנסות החברה במחצית הראשונה של שנת 2022 עלו בכ-86% לכ-3 מיליארד שקל לעומת כ-1.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה מאיחוד תוצאותיהן של החברות שנרכשו במהלך שנת 2021 וטרם אוחדו או טרם אוחדו במלואן בתקופה המקבילה אשתקד, כאמור, וכן מגידול במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים וגידול במכירות קמעונאות חשמל בשל עלייה במכירות חנויות הדיוטי פרי ופתיחת סניפים חדשים. 

הרווח הגולמי במחצית הראשונה של שנת 2022 עלה בכ-105.7% לכ-870.7 מיליון שקל (כ-29.3% מההכנסות), לעומת כ-423.3 מיליון שקל (כ-26.5% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח הגולמי ובשיעורו נבעה בעיקר משיפור בשיעור הרווח הגולמי במגזר מוצרי צריכה חשמליים, משיפור בשיעור הרווח הגולמי במגזר קמעונאות חשמל וכן מאיחוד תוצאותיהן של החברות שנרכשו במהלך שנת 2021, כאמור. 

במחצית הראשונה של 2022 רשמה החברה הכנסות אחרות, נטו בסך כ-33.2 מיליון שקל, לעומת הכנסות אחרות, נטו בסך כ-41.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות האחרות בתקופת הדוח ואשתקד נבעו בעיקר משערוך הנדל"ן להשקעה שבבעלות החברה.

הרווח התפעולי במחצית הראשונה של שנת 2022 גדל בכ-7.5% לכ-142.8 מיליון שקל, לעומת כ-132.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול סעיף הכנסות אחרות, נטו גדל הרווח התפעולי במחצית הראשונה של השנה בכ-20% לכ-109.6 מיליון שקל, לעומת כ-91.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

במחצית הראשונה של 2022 רשמה החברה הוצאות מימון, נטו בסך כ-64 מיליון שקל, לעומת כ-8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הוצאות המימון, נטו נבעו, בעיקר מאיחוד מגזר קמעונאות מזון שטרם אוחד במלואו אשתקד ותרם סך של כ-34.6 מיליון שקל,מגזר אחרים שטרם אוחד בתקופה המקבילה אשתקד וכן מהוצאות בגין הפרשי שער.

הרווח הנקי של החברה במחצית הראשונה של שנת 2022 הסתכם בכ-53.5 מיליון שקל (כ-66.6 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), לעומת רווח נקי של כ-97.7 מיליון שקל (כ-94.4 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ברווח מיוחס בעיקר לגידול בהוצאות המימון, נטו, וכן לכך שבתקופה המקבילה אשתקד נרשמו הכנסות אחרות, נטו גבוהות יותר, כאמור. בנטרול הכנסות אחרות, נטו בתקופת הדוח בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ובנטרול השפעת תוצאות מגזר המזון הסתכם הרווח הנקי במחצית בכ-57 מיליון שקל בהשוואה לכ-64 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-EBITDA של החברה במחצית הראשונה של שנת 2022 זינק בכ-74% לכ-249 מיליון שקל, לעומת כ-143 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

תוצאות המגזרים ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2022

במגזר מוצרי צריכה חשמליים, ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2022 עלו בכ-7.3% לכ-686.7 מיליון שקל, לעומת כ-640 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול מחזור המכירות אשתקד של החברה הנכדה בצרפת של חברת הבת, שנמכרה בחודש אפריל 2021, רשמה החברה במחצית צמיחה של כ-12.4% בהכנסות מגזר זה. העלייה בהכנסות נבעה בעיקר כתוצאה מגידול במכירות בתחום המזגנים בישראל ובתחום מערכות החימום לייצוא. הרווח המגזרי טיפס בתקופה בכ-19.6% לכ-86.1 מיליון שקל לעומת כ-72 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ונבע בעיקר מגידול במכירות וגידול בשיעור הרווח הגולמי.

הכנסות המגזר ברבעון השני של 2022 צמחו בכ-14%  לכ-362 מיליון שקל, לעומת כ-318 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה בעיקר כתוצאה מגידול במכירות בתחום המזגנים בישראל ובתחום מערכות החימום לייצוא. הרווח המגזרי ברבעון טיפס בכ-32% לסך של כ-47 מיליון ש"ח לעומת סך של כ-36 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד ונבע בעיקר מגידול במכירות ובשיעור הרווח הגולמי.

במגזר קמעונאות חשמל, במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק, עלו ההכנסות במחצית הראשונה של 2022, בכ-8.6% לכ-890 מיליון שקל, לעומת כ-819 מיליון של בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המגזרי במחצית הראשונה עמד על כ-34 מיליון ש"ח (כ-3.8% מהמכירות במגזר) לעומת כ-37 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (כ-4.5% מהמכירות במגזר). הירידה ברווח המגזרי נבעה בעיקר מקיטון במכירות בחנויות הזהות.

הכנסות המגזר ברבעון השני של 2022 צמחו בכ- 18.6% לכ-469 מיליון שקל, לעומת כ-395 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות במגזר אשר פעלו באופן מלא ברבעון זה גדלו ביחס לתקופה המקבילה אשתקד בכ-13%, זאת בעיקר בשל הפעילות בדיוטי פרי. רווחי המגזר ברבעון השני צמחו בכ-26.7% לכ-17 מיליון שקל (כ-3.6% מהמכירות במגזר), לעומת כ-14 מיליון שקל (כ-3.4% מהמכירות במגזר) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר בשל הגידול במכירות בחנויות הזהות. 

במגזר קמעונאות מזון בו מאחדת החברה החל מיום 27 במאי, 2021 את תוצאות יינות ביתן,  הסתכמו ההכנסות במחצית הראשונה של 2022 בכ-1.4 מיליארד שקל. רווחי המגזר הסתכמו   בתקופה לכ-9.7 מיליון שקל. מחזור המכירות והרווח המגזרי ברבעון השני של 2022 הסתכמו בכ-712 מיליון שקל וכ-5.2  מיליון שקל, בהתאמה. 

במגזר נדל"ן להשקעה הסתכמו ההכנסות במחצית הראשונה של 2022 לכ-5.6 מיליון שקל לעומת 6 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח המגזרי בתקופה הסתכם בכ-33.5 מיליון שקל לעומת כ-58.5 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי ברווחי המגזר נובע בעיקר מגידול בשיערוך הנדל"ן להשקעה שבבעלות החברה בראשון לציון אשתקד, בעקבות מכירת 50% מהנדל"ן לקרן ריאליטי. 

ההכנסות המגזר ברבעון השני הסתכמו בכ-2.9 מיליון שקל לעומת כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המגזר סיים את הרבעון השני בהפסד של כ-0.2 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-55.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד שנבע בעיקר משיערוך הנדל"ן בראשון לציון.

במגזר אחרים, הכולל פעילות בתחום מחנאות, ספורט ופנאי שאוחדה החל מה-1 ביולי 2021, הסתכמו ההכנסות והרווח המגזרי במחצית הראשונה של 2022, בכ-88 מיליון שקל וכ- 6 מיליון שקל, בהתאמה. ברבעון השני רשם המגזר הכנסות של כ-32 מיליון שקל לצד הפסד של כ-2 מיליון שקל. הפסד זה נובע מעצם היותה של החברה עונתית אשר עיקר פעילותה ברבעונים הראשון והרביעי של השנה.

דירקטוריון החברה הכריז על דיבידנד בסך 30 מיליון שקל, זאת בהמשך לדיבידנד בסך 30 מיליון שקל שחולק בחודש אפריל האחרון. 

דירקטוריון החברה אישר תוכנית רכישה עצמית של מניות החברה בהיקף של עד 100 מיליון שקל שקל לרכישות עתידיות שתבוצענה מעת לעת. יצוין, כי במסגרת תכנית הרכישות הקודמת, ביצעה החברה בחודשים מאי-יוני 2022 רכישה חוזרת של מניותיה בהיקף כולל של כ-34.7 מיליון שקל. 

אירועים אחרונים 

באוגוסט 2022 חתמה החברה על הסכם עם כ.א.ל. ועם בנק הפועלים, במסגרתו יוקם מועדון לקוחות משותף על בסיס כרטיס אשראי חוץ בנקאי ללקוחות ביט וללקוחות הרשתות הקמעונאיות של הקבוצה. החתימה על ההסכם הינה בהמשך לדיווח החברה מחודש מאי בדבר סיכום עקרוני לשיתוף הפעולה האמור. 

באפריל 2022 התקשרה החברה בהסכם זכיינות בלעדי, להפעלת חנויות רשת יינות ביתן תחת מותגי  CARREFOUR, לתקופה של 20 שנים עם חידוש אוטומטי ל-20 שנים נוספות ואפשרויות הארכה לתקופות של 20 שנים נוספות בהסכמה בין הצדדים. 

במרץ 2022 התקשרה יינות ביתן עם קוויק סופר אונליין במערך הסכמים המסדירים הקמת שותפות חדשה לצורך ביצוע פעילות קמעונאית אונליין של מוצרים ושירותים שתתבסס על הפלטפורמה הטכנולוגית והתשתית התפעולית שפיתחה קוויק. באוגוסט 2022 הושלמה העסקה והחברה מחזיקה ב-51% מפעילות זו.

בפברואר 2022 הנפיקה החברה לראשונה אי פעם איגרות חוב (סדרה א') בהיקף גיוס של 250 מיליון שקל. הביקושים בשלב המוסדי הגיעו לכ-672 מיליון שקל. לאור הביקושים הגבוהים, הסתיימה ההנפקה בריבית שקלית של 2.1%, נמוך משמעותית מריבית המקסימום בשיעור של 3% שהוצעה במכרז. מח"מ הסדרה הוא כ-5 שנים. 

לגרף אלקטרה צריכה לחצו כאן

173 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 130.63 מיליון באלקטרה צריכה
קרנות נאמנות שמחזיקות את אלקטרה צריכה. לרשימה המלאה
x