251 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 307.53 מיליון בישראכרט - מה אומר הדו"ח שלה ?

ישראכרט מסכמת את הרבעון השני והמחצית הראשונה של שנת 2022 צמיחה דו-ספרתית בפעילות בכרטיסי אשראי ובפעילות האשראי, הביאה לגידול של כ- 13% בהכנסות ברבעון, שהסתכמו בכ-639 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד

 

 

 
רן עוז, צילום: תמי בר שירן עוז, צילום: תמי בר שי
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/08/2022

צמיחה של כ-10% ביתרת תיק האשראי הצרכני במהלך 12 החודשים האחרונים.

צמיחה של כ-32% ביתרת תיק האשראי המסחרי במהלך 12 החודשים האחרונים.

הרווח הנקי ברבעון בנטרול הוצאה חד פעמית הסתכם בכ-51 מיליון שקל, וכולל את השפעת הסכם ההבנות עם בנק הפועלים.

החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בהיקף של כ- 28.6 מיליון שקל.

נכון לסוף הרבעון השני 2022, לישראכרט תיק אשראי בהיקף כולל של כ-5.5 מיליארד שקל, וזאת לאחר גידול של כ-661 מיליון שקל, המהווים עליה של כ-14% במהלך השנה האחרונה.

מחזור העסקאות בכרטיסי אשראי ברבעון עלה בכ-13% לשיא של כ-51.6 מיליארד שקל לעומת רבעון שני 2021.

הקבוצה מגבשת יישום התייעלות תפעולית כדי להפחית את ההוצאות והעלויות במגוון נושאים, ובכללן שינויים בתפיסת ההפעלה, התייעלות תהליכית ושילוב דיגיטציה ואוטומציה; פישוט מבנים ארגוניים; ומצבת כוח אדם תוך יעד להגיע לחסכון שנתי בהוצאות בטווח של בין 65 ל- 55 מיליון שקל.

הרווח לפני מס ברבעון כולל את השפעת הסכם ההבנות עם בנק הפועלים, בסך של כ-47 מיליון שקל לפני מס, נטו.

מנכ"ל ישראכרט, רן עוז: "אנו ממשיכים במיקוד וביישום של התכנית האסטרטגית. בתחום האשראי הצרכני אנחנו מציגים לראשונה צמיחה דו ספרתית בקצב שנתי מאז הקורונה. ובתיק האשראי המסחרי ממשיכים להציג גידול בקצב דו ספרתי, רבעון שלישי ברציפות.

אנו מייחסים חשיבות רבה להשגת ודאות עסקית ארוכת טווח עם שותפינו העסקיים, ועושים את כל הצעדים הדרושים בכדי לחזק את בסיס הלקוחות של החברה. במקביל, אנחנו ממשיכים להתייעל בהוצאות ולהוביל את החברה לשיפור וצמיחה למען לקוחותיה ובעלי המניות שלה״.

עיקרי תוצאות רבעון שני 2022:

ההכנסות ברבעון השני של שנת 2022 צמחו בכ-13% לכ-639 מיליון שקל, בהשוואה לכ-565 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מצמיחה דו-ספרתית בהכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי כתוצאה מהגידול בהיקף מחזורי הפעילות, לרבות במחזורי התיירות היוצאת, וכן מגידול בהכנסות ריבית נטו כתוצאה מהצמיחה שנרשמה בתיק האשראי הצרכני והמסחרי.

ההכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי ברבעון השני של שנת 2022 צמחו בכ-17% לכ-534 מיליון שקל, בהשוואה לכ-458 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה נבעה בעיקר מגידול של כ-13% במחזור העסקאות בכרטיסי אשראי המונפקים ע"י הקבוצה, לצד עלייה בהכנסות המיוחסות לתיירות היוצאת והנכנסת, שבאו לידי ביטוי בין היתר בגידול בעמלות מעסקאות מט"ח, וכל זאת למרות ירידת העמלה הצולבת המקומית משיעור של – 0.55% ל-0.525% בתחילת שנת 2022. 

הכנסות ריבית נטו ברבעון השני של שנת 2022 צמחו בכ-15% לכ-123 מיליון שקל, בהשוואה לכ-107 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה הן מעלייה של כ-375 מיליון שקל ביתרת האשראי הצרכני והן מעלייה של כ-286 מיליון שקל ביתרת האשראי המסחרי.

ההוצאות בגין הפסדי אשראי ברבעון השני של שנת 2022 הסתכמו בכ-12 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בגין הפסדי אשראי בסך של כ-7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהוצאות אלה נבעה, בין היתר, מכך שברבעון המקביל אשתקד נרשמה ירידה גבוהה יותר בשיעור ההפרשה הקבוצתי, ביחס לירידה ברבעון השני של השנה, בהמשך לשיפור באומדנים כלכליים עם חזרת המשק לפעילות טרום קורונה וכן מעלייה במחיקות נטו על רקע גידול בחייבים בגין פעילות בכרטיסי אשראי, ובאשראי באחריות החברה.

ישראכרט סיימה את הרבעון השני של שנת 2022 עם רווח נקי בנטרול הוצאה חד פעמית בסך של כ-51 מיליון שקל, לעומת רווח נקי בסך של כ-113 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח ברבעון נבעה בעיקר מהגידול בתשלומים לבנקים המיוחס ברובו להבנות העקרוניות החדשות עם בנק הפועלים, מהגידול האמור בהוצאות בגין הפסדי אשראי, וכן מעלייה בהוצאות, בין היתר, בתשלומים לארגונים בינלאומיים, מועדונים ובנקים על רקע הגידול בהיקפי הפעילות של הקבוצה והעלייה בהוצאות השכר. הרווח הנקי ברבעון, מנוטרל הוצאה חד פעמית, משקף תשואה להון ממוצע של כ-7.4%. ללא נטרול ההוצאה החד פעמית הציגה ישראכרט ברבעון השני של שנת 2022 רווח נקי בסך של 32 מיליון שקל, ותשואה להון של 4.7%, כתוצאה מהכרה בהוצאה חד פעמית בסך של כ-25 מיליון שקל בגין גידול בהפרשה לשומות מע"מ בגין שנים עברו.

עיקרי תוצאות מחצית ראשונה של שנת 2022: 

ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2022 צמחו בכ-12% לכ-1.20 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.07 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מצמיחה בהכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי כתוצאה מהגידול בהיקף מחזורי הפעילות שקוזזו חלקית עם הירידה בעמלה הצולבת מתחילת השנה ומגידול במחזורי התיירות היוצאת וכן מגידול בהכנסות ריבית נטו כתוצאה מהגידול בתיק האשראי הצרכני והמסחרי.

ישראכרט סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2022 עם רווח נקי בנטרול הוצאות חד פעמיות בסך של כ-114 מיליון שקל, לעומת רווח נקי בסך של כ-187 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח נבעה בעיקר מהגידול בתשלומים לבנקים כתוצאה מהסכם ההבנות החדש עם בנק הפועלים, מהעלייה בהוצאות בגין הפסדי אשראי ומגידול בהוצאות בהשפעת הגידול בהיקפי הפעילות של הקבוצה. הרווח הנקי המנוטרל הוצאות חד פעמיות במחצית הראשונה של שנת 2022 משקף תשואה להון ממוצע של כ-8.2%. ללא נטרול ההוצאות החד פעמיות, הציגה ישראכרט במחצית הראשונה של שנת 2022 רווח נקי בסך של 82 מיליון שקל,  ותשואה להון של 5.9%, כתוצאה מהכרה בהוצאות חד פעמיות בסך של כ-42 מיליון שקל בגין גידול בהפרשה לשומות מע"מ, קיצור תקופת השכירות בבניין ישראכרט הישן עם המעבר למשרדים החדשים וכן מהחלטת החברה על הפסקת פרויקט להפעלת יישומון לתיקוף ותשלום עבור נסיעה בתחבורה ציבורית.

דגשים עיקריים ונתוני מאזן ליום ה-30.06.2022:

מחזור העסקאות ברבעון השני של שנת 2022 - מחזור העסקאות בכרטיסי אשראי ברבעון עלה בכ-12.9% לכ-51.6 מיליארד שקל, לעומת כ-45.7 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מחזור העסקאות במחצית הראשונה של שנת 2022 - מחזור העסקאות בכרטיסי אשראי במחצית הראשונה של שנת 2022 עלה בכ-13.4% לכ-99 מיליארד שקל, לעומת כ-87.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

גידול בכרטיסים הפעילים - נכון לסוף רבעון שני של שנת 2022, מצבת הכרטיסים הפעילים של ישראכרט עמדה על כ-4.33 מיליון כרטיסים, גידול של כ-2.2% בהשוואה לכ-4.23 מיליון כרטיסים בסוף הרבעון המקביל אשתקד – כלומר, תוספת של 94 אלף כרטיסים פעילים במהלך השנה האחרונה. בפעילות כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים הפעילים הציגה החברה עלייה גבוהה יותר ביחס לכרטיסי האשראי הבנקאיים, הן בשיעור הנפקת כרטיסים והן בשיעור הגידול מחזור העסקאות. מצבת כרטיסי האשראי החוץ בנקאיים הפעילים עמדה על 1.23 מיליון כרטיסים, המבטאת גידול של כ-3.9% לעומת סוף הרבעון המקביל אשתקד, ועלייה של כ-18.1% במחזור העסקאות לעומת תקופה מקבילה אשתקד.

גידול באשראי צרכני - יתרת האשראי הצרכני צמחה לכ-4.29 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4.11 מיליארד שקל בסוף שנת 2021, ובהשוואה לכ-3.91 מיליארד שקל בסוף רבעון מקביל אשתקד – גידול של כ-4% מתחילת השנה וגידול שנתי של כ-10%. 

התכנית האסטרטגית למיקוד באשראי המסחרי מניבה פירות - הקבוצה הציגה עלייה ביתרת האשראי המסחרי, כך שבסוף הרבעון השני של 2022 היתרה הסתכמה בכ-1.18 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-945 מיליון שקל בסוף שנת 2021, ובהשוואה לכ-894 מיליון שקל בסוף הרבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-25% מתחילת השנה וגידול שנתי של כ-32%.

גידול בהון העצמי - נכון לסוף רבעון שני 2022, ההון העצמי של ישראכרט עלה לכ-2.75 מיליארד שקל, בהשוואה להון עצמי של כ-2.65 מיליארד שקל בסוף רבעון מקביל אשתקד, וזאת אף לאחר חלוקת דיבידנדים בסך של כ-148 מיליון שקל במהלך השנה האחרונה.

לחברה יחסי הון גבוהים מהותית ביחס לדרישות הרגולטוריות - יחס ההון הכולל לרכיבי סיכון עומד על כ-15.3% (לעומת דרישת מינימום פיקוחית של 11.5%) ויחס הון רובד ראשון לרכיבי סיכון העומד על כ-14.2% (לעומת דרישת מינימום פיקוחית של 8%). 

בנוסף, הקבוצה מגבשת יישום התייעלות תפעולית כדי להפחית את ההוצאות והעלויות במגוון נושאים, ובכללן שינויים בתפיסת ההפעלה, התייעלות תהליכית ושילוב דיגיטציה ואוטומציה; פישוט מבנים ארגוניים; ומצבת כוח אדם תוך יעד להגיע לחסכון שנתי בהוצאות בטווח של בין 65 ל- 55 מיליון שקל אשר יבוא לידי ביטוי באופן חלקי במהלך שנת 2023 ובאופן מלא בשנת 2024.

בהמשך לדיווח החברה, מחודש אפריל 2022, בנוגע ליישום תכנית תגמול מבוססת מצוינות וביצועים למנהלים ולעובדים, אישר הדירקטוריון את התכנית בעלות כוללת של כ-41 מיליון שקל על פני שלוש שנים. התכנית תאפשר להרחיב את התגמול המוענק כיום למנהלים ועובדים ותחבר את ההצלחה האישית של כל אחת ואחד מהם להצלחה הכוללת של החברה.

בחודש יולי 2022, ישראכרט דיווחה על הבנות לקראת הסכם אסטרטגי עם בנק הפועלים להנפקה ותפעול של כרטיסי אשראי עבור לקוחות הבנק למשך תקופה של 8 שנים, החל מאפריל 2022. בהסכם החדש יתעדכן מודל התגמול בין הצדדים, בהתאם לתנאי השוק החדשים בהם הוא נעשה, כך שחלקו של הבנק בהכנסות מהפעילות המשותפת יגדל באופן משמעותי ביחס להסכם הקודם שעלול היה להסתיים בפברואר 2023 לולא ההבנות החדשות. כתוצאה מכך, רשמה החברה גידול בהיקף התשלומים של כ-47 מיליון שקל, נטו מתקבולי החברה מתפעול הנפקה, בגין הרבעון השני של השנה. החברה צפויה לרשום גידול רבעוני של כ- 50 מיליון שקל בהיקף התשלומים לבנק, בהתאמה להיקפי הפעילות בתקופות עתידיות. בישראכרט מעריכים כי יישום ההבנות עם הבנק יביא, בפני עצמו, לעודף הכנסות ישירות על הוצאות תפעוליות ישירות כתוצאה מיישום ההבנות, היינו לתרומה חיובית לרווחיות, וכי הצמחת הפעילות המשותפת עם בנק הפועלים, לצד סדרה של מהלכים עסקיים וניהוליים, ימתנו את השפעות ההסכם. בין המהלכים ניתן למנות, הארכת הסכמים עם מועדוני הצרכנות הגדולים בישראל, יישום מנועי צמיחה, שימוש בדאטה להצעת מוצרים חוץ בנקאיים, שיתופי פעולה אסטרטגיים ופעולות לשיפור היעילות התפעולית.




לגרף ישראכרט לחצו כאן

251 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 307.53 מיליון בישראכרט
קרנות נאמנות שמחזיקות את ישראכרט. לרשימה המלאה
x