מליסרון - המניה נושקת לשיא, מי הקרנות שמחזיקות סה"כ 373.91 מיליון במליסרון

דוחות חזקים למליסרון ברבעון השני של 2022 מליסרון מסכמת רבעון שני עם צמיחה משמעותית בפדיונות השוכרים ועליה ב-FFO לשיא של כ- 221 מיליון ש"ח. תחלק דיבידנד בסך 120 מיליון ש"ח

 

 

 
אופיר שריד, מנכ״ל מליסרון, צילום: רמי זרנגראופיר שריד, מנכ״ל מליסרון, צילום: רמי זרנגר
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/08/2022

הרווח לבעלי המניות ברבעון טיפס בכ-66% לכ-571 מיליון שקל בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2021.

שורה של עסקאות במהלך הרבעון ולאחריו: כניסה לתחום המגורים ורכישת 50% מחברת אביב ייזום; רכישת קרקעות ביבנה, טירת הכרמל ובאזור צומת כנות לפיתוח פרויקטים בתחומי המסחר, המשרדים והלוגיסטיקה.

הפדיונות בקניונים ברבעון עלו בכ-8% לעומת התקופה המקבילה ב-2019 והמגמה החיובית ממשיכה גם לאחר תאריך המאזן.

ה-FFO ברבעון עלה בכ-12% לשיא של כ-221 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה בשנת 2021 ומשקף קצב שנתי של כ-884 מיליון שקל.

חברת מליסרון, בניהולו של אופיר שריד, דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2022, המלמדות על צמיחה ב-NOI, המשך עלייה בדמי השכירות בתחום המסחר ובתחום המשרדים, עלייה דו-ספרתית ב-FFO וגידול ברווח הנקי. כמו כן דיווחה על המשך גידול בפדיונות בקניונים על אף הגידול בכמות הנוסעים לחו"ל. במקביל מכריזה החברה על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות, לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה. 

במהלך הרבעון ביצעה מליסרון מספר עסקאות כחלק מיישום תוכניתה האסטרטגית לשימור והשבחת פעילות הליבה ולפיתוח מנועי הצמיחה העתידיים שלה. החברה רכשה תמורת כ-47 מיליון שקל 70% מקרקע ביבנה, עליה תקים יחד עם חברת יוחננוף מרכז מסחרי פתוח בשטח של כ- 24 אלפי מ"ר שיהווה את המרכז המסחרי ה-18 של מליסרון, אשר יכלול גם שטחי משרדים. הפרויקט יניב NOI המוערך בכ-29 מיליון שקל (100%). בנוסף, רכשה החברה תמורת כ-36 מיליון שקל קרקע נוספת בטירת הכרמל בסמיכות  לפארק עופר הכרמל המיועדת להרחבתו. כמו כן רכשה קרקע תמורת כ-29 מיליון שקל באזור צומת כנות, המצויה בהליך שינוי ייעוד לתעשייה ולוגיסטיקה אשר לאחר השלמתו, יתאפשר לבנות עליה מרכז לוגיסטי. 
 
לאחר תאריך המאזן השלימה החברה עסקה לרכישת 50% מחברת אביב ייזום, באמצעותה נכנסה מליסרון לתחום הייזום למגורים. אביב ייזום מתמחה בבנייה למגורים ובהתחדשות עירונית, והיא מבצעת ומשווקת כיום כ-500 יחידות דיור, הצפויות להניב רווח גולמי של כ-270 מיליון שקל במהלך השנים הקרובות. בנוסף, לחברת אביב ייזום כ-2,600 יחידות דיור הנמצאות בשלבי תכנון שונים, הצפויות להניב רווח גולמי בסך של כ-1 מיליארד שקל. העסקה בוצעה לפי שווי חברה של 836 מיליון שקל (לפני הכסף וניכוי חובות אביב ייזום לקבוצת אביב).

הפדיונות בקניוני מליסרון עלו ברבעון השני של שנת 2022 בכ-8% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019, ולאחר תאריך המאזן ממשיכה הצמיחה המשמעותית בפדיונות. כך, על פי דוחות RIS, בחודש יולי 2022 עלו הפדיונות בקניוני החברה בכ-7% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019. העלייה המתמשכת בפדיונות ובכמות המבקרים בקניונים מתורגמת גם לעלייה ממוצעת של כ-8% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים ומימושי אופציות במהלך המחצית הראשונה של השנה, זאת בהמשך לעלייה ממוצעת של כ-5% בשנת 2021. בנוסף, בתחום המשרדים רשמה החברה עלייה ממוצעת של כ-3% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים ומימושי אופציות, בהמשך לעלייה ממוצעת דומה בשנת 2021.

ה-NOI המיוחס לבעלים ברבעון השני של שנת 2022 חצה לראשונה את הרף הרבעוני של 300 מיליון שקל ועלה בכ-9% לכ-303 מיליון שקל (המשקף קצב שנתי של 1.21 מיליארד שקל), בהשוואה לכ-279 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ב-NOI נבעה בעיקר מעליית המדד, מעליית דמי השכירות הריאליים ומכך שברבעון המקביל אשתקד העניקה החברה הקלות בגין משבר הקורונה בסך של כ-5 מיליון שקל.

ה-FFO ברבעון השני של שנת 2022 עלה בכ-12% לשיא של כל הזמנים והסתכם בכ-221 מיליון שקל (המשקף קצב שנתי של כ-884 מיליון שקל), בהשוואה לכ-198 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה המשמעותית ב-FFO, נבעה מהגידול האמור ב-NOI, לצד חיסכון בהוצאות הריבית כתוצאה מפעולות שנקטה החברה למחזור החוב. להערכת החברה, לאחר השלמת אכלוס הפרויקטים החדשים המצויים בשלבי ביצוע ואשר סיומם צפוי בשנת 2025, והמשך מחזור החובות, צפוי ה-FFO השנתי לגדול לכ-1.2 מיליארד שקל. במחצית הראשונה של השנה צמח ה-FFO של החברה בכ-36% לכ-433 מיליון שקל והרווח הנקי לבעלי המניות גדל בכ-63% לכ-796 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה בשנת 2021

בשורה התחתונה, מליסרון מסיימת את הרבעון השני של שנת 2022 עם עלייה של כ-66% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות שהסתכם לכ-571 מיליון שקל, בהשוואה לכ-344 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח נבעה בעיקר מהעלייה בהכנסות ומעליית שווי נדל"ן להשקעה בסך של כ-614 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל אשתקד בו רשמה החברה עלייה בסך של כ-294 מיליון שקל בשווי הנדל"ן להשקעה, וזאת בעיקר כתוצאה מהשפעת עליית המדד השנה, מעליית דמי השכירות הריאליים ומהתקדמות השיווק והבנייה של הפרויקטים בבנייה. מנגד, השפעות אלה קוזזו חלקית עם הגידול בהוצאות המימון, נטו בגין עליית המדד.

במחצית הראשונה של שנת 2022 רשמה מליסרון עלייה של כ-27% ב-NOI המיוחס לבעלים לכ-595 מיליון שקל, בהשוואה לכ-468 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד – עלייה שנבעה בעיקר מכך שבתקופה המקבילה אשתקד הכירה החברה בהקלות קורונה בסך של כ-99 מיליון שקל, מעליית המדד, ומעליית דמי השכירות הריאליים. ה-FFO בתקופה עלה בכ-36% לכ-433 מיליון שקל, בהשוואה לכ-319 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, בהשפעת העלייה האמורה ב-NOI לצד המשך החיסכון בהוצאות הריבית בגין מחזור החוב. הרווח הנקי לבעלי המניות בתקופה עלה בכ-63% לכ-796 מיליון שקל, לעומת כ-487 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד – בעיקר כתוצאה מעליית שווי נדל"ן להשקעה מהסיבות שצוינו לעיל.

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות לסוף הרבעון השני של שנת 2022 עלה והסתכם בכ-9.5 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-8.7 מיליארד שקל בסוף שנת 2021 ובהשוואה לכ-7.7 מיליארד שקל בסוף הרבעון המקביל אשתקד – גידול של כ-1.8 מיליארד שקל בהון העצמי במהלך השנה האחרונה.

שיעור המינוף (LTV) המשיך לרדת ועמד בתום הרבעון השני של שנת 2022 על כ-41.8%, לעומת כ-43.3% בתום שנת 2021 ובהשוואה לכ-47.9% בתום שנת 2020, והושפע לחיוב בעיקר מהתזרים שנבע מפעילות שוטפת ומתמורה ממימוש נדל"ן.

נכון ליום פרסום הדוחות, בתחום הייזום, למליסרון 19 פרויקטים הנמצאים בשלבי ביצוע ובשלבי תכנון שונים הצפויים להניב לחברה תוספת NOI בטווח של 427-453 מיליון שקל עד שנת 2028 – נתון הצפוי לשקף גידול של כ-40% ב-NOI של החברה לעומת ה-NOI השנתי המייצג כיום. מתוך פרויקטים אלה, מצויים בשלבי ביצוע שונים שישה פרויקטים שעם השלמתם צפויים להניב לחברה NOI שנתי של כ-229 מיליון שקל. שלושה עשר פרויקטים נוספים, הנמצאים בשלבי תכנון שונים, צפויים להניב לחברה NOI שנתי נוסף בטווח של 217-243 מיליון שקל עם השלמתם עד שנת 2028.

לחברה תשעה פרויקטים נוספים בשלבי תכנון מוקדמים יותר שטרם נקבעו בגינם אומדני עלות ומועדי הקמה, כאשר במרכזם פרויקט הגדלת קניון רמת אביב בכ-90 אלף מ"ר בעירוב שימושים (מסחר, משרדים, מלונאות ודיור להשכרה).

במקביל לאישור הדוחות, אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך של כ-120 מיליון שקל, זאת לראשונה מאז התפרצות נגיף הקורונה.

יו"ר מליסרון, ליאורה עופר: "תוצאות מחצית השנה הראשונה של 2022 מעידות על יציבותה ואיתנותה הפיננסית של מליסרון לצד המשך צמיחתה. אנו פועלים ליישום תוכניתנו האסטרטגית שמטרתה חיזוק, גיוון והגדלת ליבת הפעילות במשרדים ובמסחר, לצד פיתוח וכניסה לפעילויות בתחומים חדשים בעולם הנדל"ן, אותם אנו מוצאים כמתאימים עסקית ובעלי סינרגיה לפעילותנו, שיהוו עבורנו מנועי צמיחה חזקים לשנים הבאות. "  

אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון: "אנו מסכמים את הרבעון השני של שנת 2022 עם תוצאות חזקות, המבטאות את צמיחתה של מליסרון בכל התחומים. ה- NOI של החברה עלה לקצב שנתי של כ-1.2 מיליארד שקל, וה-FFO מגיע עתה לקצב שנתי של למעלה מ-880 מיליון שקל. צמיחה זו נתמכה בגידול של כ-8% בפדיונות השוכרים בקניוני החברה, שנמשכה גם לאחר סיום הרבעון. 

במקביל להמשך פעילות ענפה של ייזום, פיתוח והרחבה בנכסי החברה, במהלך הרבעון ולאחריו השלמנו מספר מהלכים עסקיים משמעותיים, שמהווים נדבך חשוב ומרכזי לגיוון העסקי שלנו בעולמות הנדל"ן. בין היתר,  הושלמה רכישת 50% מחברת המגורים "אביב ייזום", עסקה שנועדה לפתח ולבסס את זרוע המגורים של מליסרון. בנוסף, המשכנו בפעילות הייזום, ובמהלך הרבעון רכשנו קרקעות – ביבנה ובטירת הכרמל– המיועדות להקמת פרויקטים משמעותיים בשנים הקרובות בתחום המסחר והמשרדים. כמו כן רכשנו קרקע באזור צומת כנות, אשר עם השלמת שינוי הייעוד בה, תוכל החברה לבנות מרכז לוגיסטי. פעולות אלו מתבצעות במקביל להמשך השכרת משרדים ושטחים לשוכרים איכותיים, בין היתר בפרויקט Landmark תל-אביב, אשר לגבי כ- 86% משטחי מגדל A  בפרויקט, כבר נחתמו חוזי שכירות." 

לגרף מליסרון לחצו כאן

312 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 373.91 מיליון במליסרון
קרנות נאמנות שמחזיקות את מליסרון. לרשימה המלאה
x