יהודה הולצמן, מנכ"ל סיפיה וויז׳ן: "ציגים המשך צמיחה בהכנסות, כתוצאה מכניסת פרויקטים לשלב הייצור הסדרתי ומחוזים חדשים שחתמנו במהלך התקופה"

הקיטון ברווח וברווחיות הגולמית בתקופת הדוח נובע משינוי בתמהיל המכירות

 

 

 
Image by Sergei Tokmakov Terms.Law from PixabayImage by Sergei Tokmakov Terms.Law from Pixabay
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/08/2022

הכנסות של כ- 3.0 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2022, גידול של כ- 14.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וגידול של כ- 36.6% בהשוואה למחצית השנייה של שנת 2021.

רווח גולמי בסך כ- 0.5 מיליון דולר במחצית (רווחיות גולמית של כ- 17%(, אשר הושפע מתמהיל הכנסות שעיקרו מכירת רישיונות ומצלמות של ה- Driver Sense, בהשוואה להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד שנבעו בעיקר ממכירת רישיונות ללא מצלמה (המאופיין בשיעורי רווחיות גבוהים יותר) ושירותי פיתוח והתאמות.

מההנפקה בנובמבר 2021 ועד למועד פרסום הדוח,  מערכת ה- Driver Sense נבחרה לשרת ב- 4 דגמי רכב חדשים, 2 פלטפורמות ויצרן רכב חדש.

למועד פרסום הדוח, לחברה זכיות במכרזים וחוזים חתומים להתקנת מערכת ה- Driver Sense לניטור נהג ב- 24 דגמי רכב, על גבי 8 פלטפורמות של 5 יצרניות רכב בארה"ב ובסין.

צפי הכנסות החברה ל- 5 שנים הבאות מיולי 2022 ועד ליוני 2027 עבור לקוחות OEM מסתכם בכ- 54 מיליון דולר. צפי הכנסות זה אינו  כולל הכנסות ממוצר ה- Cipia-FS10 לציי רכב.

נכון ל- 30.6.2022 לחברה מזומנים ושווי מזומנים בסך כ- 9.8 מיליון דולר.

סיפיה וויז'ן בע"מ ("סיפיה", ת"א: ספיה; CPIA), חברת אוטו-טק המפתחת, מייצרת ומשווקת טכנולוגיות ומערכות מתקדמות מבוססות AI לניטור נהג ופנים הרכב ליצרני רכבים (OEM) ולספקי שירותי טלמטריה וניהול ציי רכב (Aftermarket), פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה לשנת 2022 ועדכון עסקי.

יהודה הולצמן, מנכ"ל החברה, מסר: "במחצית הראשונה של 2022 אנו מציגים המשך צמיחה בהכנסות, כתוצאה מכניסת פרויקטים לשלב הייצור הסדרתי ומחוזים חדשים שחתמנו במהלך התקופה. לצד זה, הקיטון ברווח וברווחיות הגולמית בתקופת הדוח נובע משינוי בתמהיל המכירות, רובו ממכירות רישיונות למוצר ה-Driver Sense הנמכר ביחד עם מצלמה, המאופיינות ברווחיות נמוכה יותר בהשוואה למכירות של רישיונות הDriver -Sense כתוכנה בלבד. להערכתנו, בטווח הזמן הבינוני-ארוך, תמהיל המכירות של החברה ישתנה ושיעור הרווח הגולמי יהיה גבוה יותר מהשיעור המוצג בדוח התקופתי שהסתיים ביום 30 ביוני 2022."

"בשוק ה- OEM, ביוני 2022 זכינו לראשונה במכרז לדגם רכב המיועד לשוק האירופאי ולאמריקה הלטינית, של יצרנית הרכב Chery. זאת זכייה חשובה עבורנו, המקנה לנו דריסת רגל בשוק האירופאי שהינו שוק אסטרטגי ואחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של החברה, המונע על ידי רגולציה המחייבת התקנת מערכות לניטור נהג ברכבים חדשים באיחוד האירופי החל משנת 2024. אנו ממוקדים בהרחבת נוכחותנו באירופה ובארה"ב, בדגש על חיזוק הקשר הישיר עם יצרני OEM בשווקים אלה, לצד המשך פעילות עם ספקיות משנה ((Tier 1/2."

"באמצעות מוצר ה- Cipia-FS10 האצנו במהלך תקופת הדוח את מאמצי השיווק לספקי שירותי טלמטריה וניהול ציי רכב, בעיקר בשוק האמריקאי ובדרום אמריקה. שוק ה- Aftermarket הוא בעל פוטנציאל צמיחה חזק, וגם בו פעילותנו צפויה לגדול במהלך הרבעונים הבאים."

"נכון לסוף יוני, צפי הכנסות החברה לחמש השנים הבאות עבור OEM עומד על כ- 54 מיליון דולר, ירידה לעומת צפי הכנסות בגובה כ- 59 מיליון דולר נכון למרץ 2022, הנובעת מעדכון תחזיות היצור ע"י חלק מלקוחות החברה ודחייה בלוחות הזמנים לתחילת יצור דגמי הרכב, זאת עקב המשבר העולמי בשרשרת האספקה בכלל, ובמחסור העולמי בשבבים בפרט. צפי הכנסות זה אינו כולל הכנסות ממוצר ה- Cipia-FS10 לציי רכב. במבט קדימה אנו מאמינים שהמשך הפעילות וההתרחבות לטריטוריות חדשות, עם רוח גבית של הרגולציה בשוק ה- OEM וחיזוק נוכחותנו בשוק ה- Aftermarket, ממצבים אותנו להמשך צמיחה."

תוצאות כספיות למחצית הראשונה לשנת 2022:
 
הכנסות החברה במחצית הראשונה לשנת 2022 הסתכמו בכ- 3.0 מיליון דולר, גידול של כ- 14.6% בהשוואה להכנסות בסך של כ- 2.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, וגידול של כ- 36.6% בהשוואה להכנסות בסך כ- 2.2 מיליון דולר במחצית השנייה של שנת 2021. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מפרויקטים שנמצאים בשלב הייצור וכן מחוזי מכירה חדשים שנחתמו במהלך שנים עשר החודשים שהסתיימו ב- 30 ביוני 2022.

הרווח הגולמי במחצית הראשונה לשנת 2022 הסתכם בכ- 0.5 מיליון דולר (שיעור של כ- 17% מההכנסות), בהשוואה לרווח גולמי בסך כ- 1.3 מיליון דולר (שיעור של כ- 49% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד, ורווח גולמי בסך כ- 1.9 מיליון דולר (שיעור של כ- 40% מההכנסות) בשנת 2021. הקיטון ברווח וברווחיות הגולמית נובע מכך שההכנסות בתקופת הדוח נבעו ברובן ממכירות של מוצר ה- Driver Sense ביחד עם מצלמות (חומרה), המאופיינים בשיעורי רווחיות נמוכים יותר בהשוואה לשיעורי הרווחיות הגולמית ממכירות רישיונות ללא מצלמה, ומהכנסות משירותי פיתוח והתאמות. החברה מעריכה כי בטווח הזמן הבינוני-ארוך, תמהיל המכירות של החברה ישתנה ושיעור הרווח הגולמי יהיה גבוה יותר מהשיעור המוצג בדוח התקופתי שהסתיים ביום 30 ביוני 2022.

למועד פרסום הדוח, לחברה זכיות במכרזים וחוזים חתומים להתקנת מערכת ה- Driver Sense לניטור נהג ב- 24 דגמי רכב (Design Wins), על גבי 8 פלטפורמות של 5 יצרניות רכב. היצרניות כוללות יצרן רכב חשמלי בארה"ב, יצרניות הרכב SAIC Motors  ו- Chery Automotive, מותג רכב אמריקאי שפועל בסין באמצעות שת"פ בין חברה אמריקאית וחברה סינית, ויצרן רכב נוסף מוביל בסין.

צפי הכנסות מחוזים חתומים ל- 5 שנים (בין יולי 2022 ליוני 2027 (עבור OEM, להתקנת מערכת ה- Driver Sense עם יצרני רכב, ספקי Tier 1 וספקי Tier 2, הינו כ- 54 מיליון דולר, קיטון של כ- 8.5% בהשוואה ל- 59 מיליון דולר נכון ל- 31.3.2022. הקיטון נובע מעדכון תחזיות היצור ע"י חלק מלקוחות החברה ודחייה בלוחות הזמנים לתחילת יצור דגמי הרכב, זאת עקב המשבר העולמי בשרשרת האספקה בכלל, ובמחסור העולמי בשבבים בפרט. כמו כן, צפי זה אינו כולל הכנסות ממוצר ה- Cipia-FS10 המשווק ישירות לספקי שירותי טלמטריה וניהול ציי רכב (שוק ה-Aftermarket), שהינו שוק פחות קשיח מיצרני OEM ונתון לשינויים.
 
התפתחות זכיות החברה במכרזים למערכת ה- Driver Sense (OEM):


ההפסד התפעולי במחצית הראשונה לשנת 2022 הסתכם בסך של כ- 5.9 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי בסך כ- 3.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ולהפסד תפעולי בסך של כ- 5.7 מיליון דולר במחצית השנייה לשנת 2021. הגידול בהפסד התפעולי נובע מגידול של כ- 5.2% בהוצאות מו"פ, שהסתכמו בסך כ- 2.3 מיליון דולר ומגידול של כ- 79.6% בהוצאות מכירה ושיווק שהסתכמו בכ- 2.3 מיליון דולר. הגידול בהוצאות אלו נבע בעיקר מגידול בהוצאות שכר הן בשל גידול בכ"א והן בשל עליות שכר בעקבות היציאה ממשבר הקורונה ובעקבות גיוס כספי ההנפקה לצורך הערכות החברה לצמיחה ומענה לדרישות השוק. כמו כן, מגידול של כ- 34.4% בהוצאות הנהלה וכלליות שהסתכמו בסך של כ- 1.9 מיליון דולר, אשר נבע בעיקר מעלייה בהוצאות השכר וכן מעלייה בהוצאות הפחת הנובעת בעיקר מהפחתה של נכס זכות שימוש בגין משרדים חדשים שהחברה חוכרת החל מסוף שנת 2021.
 
ההפסד הכולל במחצית הראשונה לשנת 2022 הסתכם בסך של כ- 7.3 מיליון דולר, בהשוואה להפסד כולל בסך של כ- 4.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד כולל הוצאות מימון, נטו בסך כ- 1.3 מיליון דולר הנובעות בעיקרן מהוצאות הפרשי שער כתוצאה מהעלייה בשער הדולר בין 31 בדצמבר 2021 ל- 30 ביוני 2022.
 
תזרים המזומנים נטו ששימש לפעילות שוטפת במחצית הראשונה לשנת 2022 הסתכם בסך של כ-6.9 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים מזומנים ששימש לפעילות שוטפת בסך של כ- 3.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, ולתזרים מזומנים ששימש לפעילות שוטפת בסך כ- 5.2 מיליון דולר במחצית השנייה לשנת 2021. עיקר הגידול בתזרים המזומנים לפעילות שוטפת נובע בעיקר מעליה בהוצאות בהוצאות התפעוליות ועליה בעלות המכר.
 
סך המזומנים ושווי מזומנים נכון ל- 31 בדצמבר 2021 הסתכם בכ- 9.8 מיליון דולר, בהשוואה למזומנים ושווי מזומנים בסך של כ- 19.8 מיליון דולר נכון ל- 31 בדצמבר 2021. בנובמבר 2021, השלימה החברה הנפקה ראשונה לציבור (IPO) של מניות וכתבי אופציה סחירים בבורסה לני"ע בת"א. סה"כ, הסתכם היקף הגיוס בסך של כ- 22 מיליון דולר (כ- 68 מיליון ש"ח) ברוטו, וכ- 20 מיליון דולר (כ- 63 מיליון ש"ח) נטו. הקיטון ביתרת המזומנים ושווי מזומנים נובע בעיקר מתזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת.

לגרף סיפיה וויז׳ן לחצו כאן

10 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 768.18 אלפי ב סיפיה וויז׳ן
קרנות נאמנות שמחזיקות את סיפיה וויז׳ן. 
x