RISE with US של אסותא יצאה לדרך עם שישה סטארטאפים של בריאות דיגיטלית

Acculine, Datability, IdentifAi, Senseera, Epilog, Wotch

 

 
assuta rise with us teams, photo credit: assuta prassuta rise with us teams, photo credit: assuta pr
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/11/2022

RISE, זרוע החדשות של אסותא התניעה היום בשיתוף פעולה עםUniversity City Science Center  מפילדלפיה את RISE with US - תכנית המכשירה חברות סטארטאפ לפריצה מוצלחת לשוק הבריאות העולמי. 101 חברות הגישו בקשה להשתתפות בתוכנית, כולן בדגש על פתרונות בריאות דיגיטלית, טכנולוגיה חישובית, בינה מלאכותית וביג דאטה, מתוכן נבחרו שש החברות המבטיחות ביותר שהתאימו לתכנית.

תודות לשותפות עם ה-University City Science Center, אשר צבר 50 שנות ניסיון בהחדרת טכנולוגיות מעבר לים לשוק, יזכו משתתפי התוכנית בגישה ישירה לבתי חולים, מבטחים ומרכזים אקדמיים באיזור פילדלפיה (בהן פנסילבניה-סטייט ופרינסטון), כמו גם לאיגוד אנג'ל-קפיטל האמריקאי.

ד"ר מיכל גינדי, ראש אגף החדשנות באסותא – RISE אמרה: "התוכנית היא חלק מפעילות ענפה שאנו מקדמים לעידוד הקשר של אסותא עם התעשייה והאקדמיה כדי להיות מובילים בחזית המדע ובפיתוח טכנולוגיות רפואיות, שנועדה לשיפור הטיפול שאנו נותנים למטופלים".

החברות שמשתתפות בתכנית הן: 

IdentifAi מציעה את בדיקת ה-DNA העוברית הלא פולשנית הראשונה. הטכנולוגיה מאפשרת ריצוף גנטי מלא לעובר, באמצעות בדיקת דם פשוטה הנלקחת מההריונית, המאפשרת זיהוי מדויק של הפרעות גנטיות אצל העובר בשלב מוקדם של ההריון. פתרונות קיימים אחרים בתחום הם פולשניים, מאוחרים ויש בהם סיכון מסויים (כמו בדיקת מי שפיר וסיסי שיליה), או מוגבלים מאוד לזיהוי של חלק קטן מהפרעות גנטיות (כמו בדיקת NIPT הנוכחית). הטכנולוגיה של IdentifAI מבוססת על מחקר אקדמי ארוך, והיא הציגה תוצאות מצויינות במחקר קליני על עשרות מקרים. החברה נוסדה בשנת 2021 על ידי אורן תדמור (מנכ"ל), פרופ' נועם שומרון (CSO) וד"ר תום רבינוביץ' (CTO). החברה פועלת ממשרדיה ברמת החייל, ומעסיקה 7 עובדים. החברה ערכה סבב פרה-סיד בו גויסו 1.2M$ ממשקיעים פרטיים ועוד כ-1.2M$ מרשות החדשנות והיא נמצאת כרגע בעיצומו של סיבוב סיד (שחלקו כבר נסגר).

Epilog מפתחת כלים מבוססי בינה מלאכותית שיהוו סביבה חדשנית לניהול אתגרים מורכבים בשלבים המאוחרים של החיים. החברה שואפת לסייע לאנשים לקבל החלטות מוכוונות איכות חיים, בדגש על החלטות רפואיות .בתחילת השנה הבאה Epilog צפויה להתחיל מחקר קליני בארה"ב וכן לקיים פיילוט ראשוני בשיתוף עם חברת ביטוח בריאות בינלאומית, שבו ישתתפו אלפי משתמשים המהווים את קהל היעד של מוצרי החברה. החברה נוסדה בשנת 2022, על ידי טל שפסה היימן, (CEO)  אופיר שאומן, (CPO)  אור בר-טל (CTO) , פרופ' דן אריאלי  (Chief Behavioral Officer) וד"ר רוני צבר , (Chief Medical Officer) וגייסה סבב פרה-סיד.

AccuLine  מפתחת את CORA -  מערכת לבדיקה מדויקת, מהירה וקלה לשימוש לגילוי מוקדם של מחלת עורקים כליליים בלב. היא מעריכה את  הסיכון של המטופל ללקות במחלת עורקים כליליים משמעותית באמצעות ניתוח וזיהוי מתקדמים של שני סמנים בפעילות החשמלית של הלב ובכל זאת תוך הורדת העלויות הקשורות לאבחון וטיפול במחלות כלי דם ולב. החברה נוסדה בשנת  2022 על ידי משה בראל (מנכ״ל), פרופ׳ אהרון פרימרמן (מנהל רפואי), פרופ׳ שי רבזן (מנהל מדעי), ובני שני (טכנולוג ראשי). היא פועלת ממשרדיה במודיעין עילית ומועסקים בה שני עובדים נוספים. החברה קיבלה מענק מרשות החדשנות במסגרת תכנית חממה, וכן גייסה כספים מקרן EHV, מכבי שרותי בריאות ומשקיעים פרטיים.

Datability מפתחת את פלטפורמת חיפוש המידע הראשונה מסוגה בעולם שפותחה ע"י רופאים המקבלים החלטות על בסיס בדיקות הדמיה ולמענם. הטכנולוגיה החדשנית מוגנת הפטנט, מאפשרת לתאר מטופלים בצורה קומפקטית וברת-השוואה, ומנגישה לרופא מנוע חיפוש שמתייחס למטופל בכללותו (דימות, רשומות, תוצאות מעבדה) כשאילתה. כך מתאפשר לרופא להפחית דרמטית את הזמן הנדרש לאבחנה, את מספר הבדיקות הבלתי נחוצות שהמטופל נדרש לבצע, ולאפשר טיפול איכותי יותר תוך רתימת חוכמת ההמונים. החברה נוסדה בשנת 2021 על ידי מוטי מורביה (CTO) וד"ר מאור פריד ((CEO. היא פועלת ממשרדיה בתל אביב ומעסיקה ששה עובדים. החברה ערכה סבב pre-seed בהובלת TechAviv

Senseera פיתחה בדיקת ביופסיה נוזלית חדשנית למעקב ואבחון של מגוון גדול של מחלות בבדיקת דם בודדת. התאים בגופנו עוברים תחלופה מתמדת, תאים מתים ותאים חדשים נוצרים. כאשר תא מת, הדנ״א והחלבונים נשפכים מתוך התא אל זרם הדם. הבדיקה של סנסירה שואבת מידע מהחומרים הללו בדם ומפענחת את מצב התאים. כאשר מתפתחת מחלה בגופנו, אפילו ממש בתחילתה, תאים מהאיבר החולה עוברים שינוי ומתים. הבדיקה של סנסירה יכולה באופן רגיש מאד לאתר את השינויים הללו ובאמצעות אלגוריתמיקה מתוחכמת לעקוב אחר המצב הבריאותי ולאבחן מחלות גם בשלבים מוקדמים ובכך לאפשר התחלת טיפול מוקדם יותר ולשפר את יעילות הטיפול. החברה נוסדה בשנת 2020 על ידי פרופ' ניר פרידמן (יו"ר), ד"ר רונן שדה (סמנכ"ל הנדסה), ד"ר ג'ניה גוטין (סמנכ"ל טכנולוגיה) ואיסראא שקרייה (סגן נשיא למחקר ופיתוח). החברה פועלת מירושלים ומעסיקה 11 עובדים. 

Wotch מציגה לראשונה פלטפורמה המשמשת עוזר אוטונומי לרופאים ולמטופלים. המוצר של Wotch הוא ממשק אשר מקבל הנחיות מהרופא ומבצע פעולות רפואיות תחת השגחת הרופא, באופן דומה לפעולה של עוזר רופא מוסמך. במקביל, הממשק משמש עבור המטופל כמנהל טיפול אוטונומי אשר מנווט, מבצע מעקב ומספק לו וודאות ומידע מדויק באשר למצבו ומקומו בתהליך הטיפולי האישי שלו. Wotch מתוכננת לבצע פיילוט עם מכבי שירותי בריאות ברבעון הראשון של 2023. החברה נוסדה בשנת  2021 על ידי ד"ר ענב נוף שדה ( (CEO ויוני דגן (CTO), פועלת מישראל ומעסיקה 10 עובדים. החברה ערכה גיוס סיד של  כ- 3M$ ממשקיעים פרטים.  

פרט לאסותא ו-University City Science Center, שותפים בתכנית חברות טכנולוגיה מובילות בתחום -  AWS,   NVIDIA, קרן ההון סיכון LionBird ומשרדי עורכי הדין  Reinhold Cohn ו-Naomi Asia & Co, שיספקו למשתתפיה גישה לרשת קשרים ענפה בישראל ובארה"ב ואת הידע העשיר שצברו בתחומם.

במהלך ששת השבועות הקרובים יקבלו שש החברות הדרכה וליווי רפואיים, עסקיים וטכנולוגיים לפיתוח ומסחור מוצלחים של הטכנולוגיות, יחד עם פגישות פיזיות לקבלת פידבק עם בעלי עניין מרכזיים, שותפים פוטנציאליים, לקוחות ומשקיעים. כל זאת, בנוסף לגישה בלתי אמצעית לאסותא מרכזים רפואיים וליווי קליני מרופאים מובילים בתחומם. 

דניאל רבינא, מנהל התוכנית ומנהל חדשנות ופיתוח מיזמים באסותא מרכזים רפואיים, אמר: "אנחנו מאוד מאמינים בשש החברות שנבחרו וביכולת של כל אחת מהן להביא למהפכה בתחומה". 

הוא הדגיש כי העולם מחפש פתרונות חישוביים שיכולים לשפר את הרפואה והנגישות לבריאות. "אסותא רואה חשיבות רבה בשיתופי פעולה עם יזמים וסטרטאפים המפתחים פתרונות מסוג זה לקידום הרפואה שהיא מעניקה למטופליה ואף לפיתוח והטמעה של שירותים רפואיים חדשים".

"במשבר הקורונה ראינו גידול בהשקעות בטכנולוגיות רפואיות וכעת, בעקבות ההאטה בכלכלה, אנו רואים ירידה משמעותית בהשקעות בסטרטאפים ובמוכנות של מערכות בריאות לקלוט טכנולוגיות חדשות ולהשקיע בשימוש בהן. המצב החדש דורש מהחברות להתאים עצמן לצרכי הלקוחות ולהוכיח את הערך שלהן במהירות גדולה מבעבר. התוכנית החדשה נועדה לענות בדיוק על הצורך הזה של החברות".

"השווקים הגלובליים מאופיינים בהתנהלות, רגולציה, שפה, וצרכים ייחודיים אותם חשוב לקחת זאת בחשבון כבר בשלבי הפיתוח המוקדמים. מטרתנו ב- RISE with US, לקצר למשתתפים את הדרך ולהנגיש להם כמה שיותר מידע וידע פרקטי טרום הפיתוח". אמר רבינא.

assuta rise with us 6 photo horizontal, credit: assuta pt

x