דוראל חונכת את הפרויקט הסולארי הראשון בישראל המשלב יכולות אגירת אנרגיה

הפרויקט, שהוקם בקיבוץ חולית בדרום הארץ, משלב בתוכו שדה סולארי בהספק 5.5 מגה וואט ומערכות אגירה מהמתקדמות בעולם ∙ הפרויקט קיבל אישור הפעלה מסחרית מחברת החשמל

 

 

 
מימין לשמאל: יקי נוימן, דורי דוידוביץ׳, ליאור שילת, אמיר שביט, אליס שטרן, קרדיט: אלקנה פדידה, פטל הפקות צילוםמימין לשמאל: יקי נוימן, דורי דוידוביץ׳, ליאור שילת, אמיר שביט, אליס שטרן, קרדיט: אלקנה פדידה, פטל הפקות צילום
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/12/2022

קבוצת דוראל חנכה את הפרויקט הראשון בישראל המשלב אנרגיה סולארית ואגירת אנרגיה בטקס חגיגי בנוכחות מנכ"ל משרד האנרגיה, מר ליאור שילת, יו"ר רשות החשמל, מר אמיר שביט, חבר הכנסת לשעבר, חיים ילין, שכיהן כראש מועצה אזורית אשכול, נציגי חברת החשמל, רשות מקרקעי ישראל, הנהלת דוראל וקיבוץ חולית ומכובדים נוספים.

הצורך ההולך וגובר בחשמל בשעות השיא לצד המחויבות למעבר לאנרגיות מתחדשות מחייב הקמה של פרויקטים סולאריים רבים המשלבים יכולות אגירה. הפרויקט בחולית, שהינו הראשון מסוגו בישראל, הוקם מתוקף זכייתה הגדולה של דוראל בהליכים תחרותיים של רשות החשמל ומשלב בתוכו שדה סולארי בהספק 5.5 MWp (DC) ומערכות אגירת אנרגיה שיאגרו חשמל המספיק לארבע שעות לפחות. האגירה תאפשר להשתמש בחשמל הירוק גם בשעות הערב ובשעות שיא צריכת החשמל.

פרויקט חולית הוא הפרויקט הראשון בישראל שהוקם במסגרת ההסדרה הראשונה של רשות חשמל המשלב שדה סולארי עם יכולות אגירה והוא קיבל אישור הפעלה מסחרית מחברת החשמל. בשבוע שעבר קיבל הפרויקט את היתר 0001 - היתר הפעלה ראשון בישראל לפרויקטים מסוג זה. 

לדוראל מאות מתקנים מניבים בישראל והיא ממשיכה להקים ולהוציא לפועל פרויקטים רבים וגדולים המשלבים אנרגיה סולארית ואגירת אנרגיה, במסגרת זכייתה הגדולה במכרזי סולאר בשילוב אגירה של רשות החשמל, בהיקף של כ-714 מגה-וואט (DC) וקיבולת אגירה של כ-1,443 מגה-וואט שעה לפחות. ככל שיוקמו יותר פרויקטים כאלה בישראל, כך תפחת התלות ברשת החשמל ויתאפשר שימוש רב יותר בחשמל נקי ולא מזהם.

ליאור שילת, מנכל משרד האנרגיה: "משרד האנרגיה מברך על הקמת המתקן המשולב הראשון בישראל לייצור סולארי בשילוב אגירה. זאת במקביל לאישור תמ"א לאגירת אנרגיה שאושרה השבוע במועצה הארצית לתכנון ובנייה בהובלת המשרד, במסגרתה ניתן יהיה לקדם מאות מתקני אגירת אנרגיה נוספים שיאפשרו לייעל את ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת ולחסוך במשאבי רשת החשמל. המתקן החשוב הזה, שהוקם על ידי חברת דוראל וקיבוץ חולית, יאפשר שימוש בחשמל ירוק ונקי גם בשעות הערב ובשעות שיא הצריכה, כשאין שמש, ומעבר לכך, יהווה רשת ביטחון אנרגטית  בשעת חירום ליישוב הממוקם בעוטף עזה.״

אמיר שביט, יו"ר רשות החשמל: "מבחינתנו זה העתיד. לא רק הכמות אלא עתיד התחרות במשק האנרגיה. ככה אנחנו רואים את השווקים מתפתחים – השוק יקבע את המחיר, לא אנחנו".

יקי נוימן, מנכ"ל דוראל: "דוראל גאה לחנוך את המתקן הראשון בישראל המשלב סולאר + אגירה, כמו שהבטחנו, כך קיימנו. החדשנות היא חלק מהדי אן איי של דוראל בכל שנות קיומה וגם בפרויקט הזה, העתיד כבר כאן – המתקן כבר מחובר ומייצר לרשת חשמל ירוק, גם בשעות החשיכה. המתקנים המשלבים סולאר ואגירה הם הדרך להגיע לעצמאות אנרגטית, המתקן אותו אנחנו חונכים עכשיו בחולית, מהווה סנונית ראשונה בדרך לעשרות מתקנים דומים שיוקמו ויחוברו לרשת בשבועות ובחודשים הבאים."

חבר הכנסת לשעבר חיים ילין: "כזכור, במהלך מבצע צוק איתן, הקיבוץ נותר ללא חשמל במשך כמה ימים, עם קושי רב לשנע גנרטור למקום עקב מתקפת הרקטות ופצצות המרגמה שלא פסקה. ללא חשמל, גם אזעקות הצבע האדום לא פעלו, תוך סיכון חייהם של התושבים. מה שרואים כאן יכול היה לפתור את העניין הזה – שדה סולארי עם אגירה. בעוד שלוש-ארבע שנים ייצור החשמל יתבסס רק על מתקנים כאלה בדיו, ואם הם יפעלו גם באזור המרכז נוכל להימנע מהקמת תחנות רוח מזהמות ונעמוד ביעדים שקבעה הממשלה לשנת 2030".

על האספקה והאינטגרציה של מערכות האגירה מבית CATL אמונה חברת BLenergy, כחלק מעסקה שנחתמה בתחילת השנה במסגרתה תקים Blenergy פרויקטים של דוראל בהיקף של למעלה מ-200 מגה ואט.

פרויקט חולית, באדיבות: דוראל

פרטים נוספים על הפרויקט של דוראל בחולית: 

שדה סולארי בהספק 5.5 MWp (DC) ומערכות אגירת חשמל בקיבולת 11  MWh. 

קבלן ההקמה: חברת נטסקום, סוללות CATL סופקו על ידי BL ENERGY  מקבוצת בליליוס, SMA סיפקו את הממירים והשנאים הראשיים, קידום סטטוטורי של המתקן על ידי חברת RE GREEN, הפנלים סופקו על ידי חברת JINKO, מערכת ה- EMS ע"י Contel ו- BLENERGY.

ליווי פיננסי: בטא פייננס, מימון בנקאי: צוות מימון הפרויקטים של בנק מזרחי-טפחות, ייעוץ משפטי: משרד עורכי הדין מיתר.

לגרף דוראל אנרגיה לחצו כאן

142 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 70.03 מיליון בדוראל אנרגיה
קרנות נאמנות שמחזיקות את דוראל אנרגיה. לרשימה המלאה
x