התחרות על הפקדונות עולה מדרגה - בנק הפועלים מטיס את הריבית על פיקדון סגור

צעד נוסף לטובת הלקוחות: בנק הפועלים משיק חיסכון אטרקטיבי לפני החלטת הריבית של בנק ישראל

 

 

 
Image by Franz W. from Pixabay Image by Franz W. from Pixabay
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/01/2023

בנק הפועלים מודיע הבוקר (ב') על צעד נוסף לטובת הלקוחות ומשיק חיסכון אטרקטיבי לתקופה של 18 חודשים (ללא תחנות יציאה) עם מענק ברוטו לתקופה כולה בגובה של 7% - "חיסכון מנצח לשנה וחצי" - המגלם ריבית שנתית קבועה (לא צמודה) בשיעור של 4.61%, הגבוהה משמעותית משיעור ריבית בנק ישראל. 

הבנק משיק את המוצר הבוקר ללא קשר לגובה עליית הריבית עליה יודיע בנק ישראל היום אחר הצהריים.  

דלית רביב, משנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על החטיבה הקמעונאית: "המוצר שאנו מציעים היום מבטא את מחויבותנו להמשיך ולהציע ללקוחות הצעות ערך אטרקטיביות במיוחד בתקופה שבה הריבית במשק עולה. אנו נמשיך להציע מוצרים אטרקטיביים נוספים לקהל לקוחותינו".

ניתן להצטרף לחיסכון באמצעות אתר הבנק, מוקד "פועלים בטלפון" וסניפי הבנק. המס על הרווח יעמוד על 15% נומינאלי.  

הסכום המינימלי להפקדה לחיסכון הוא 1000 ש"ח והסכום המקסימלי עומד על מיליון ש"ח ללקוח. תנאי החיסכון יהיו כפי שיקבעו בין הבנק ללקוח. 

הבנקים המתחרים צפויים גם הם להודיע על העלאות הריבית בפקדונות לאחר הודעת העלאת הריבית של בנק ישראל היום. להערכת כלכלני פאנדר הצעת הריבית בפיקדון לשנה וחצי הנ"ל של בנק הפועלים היא זמנית, אז למי שיכול לסגור את הכסף ולהישאר ללא נזילות זו יכולה להיות אפשרות טובה. מומלץ להתייעץ עם יועצ/ת השקעות לפני שסוגרים.

התחרות לפיקדונות באה גם מכיוון הקרנות הכספיות שצפויות לתת בשנה הקרובה נכון להיות יותר מ 3% לשנה כאשר הן נזילות לחלוטין ובמידה וריבית בנק ישראל תמשיך לעלות הן יתנו אף יותר. נגיד בנק ישראל מעודד בימים האחרונים לבדוק גם את האופציה הזו.

ועכשיו לטבלאות בנק ישראל הנכונים לפקדונות שניתנו בנובמבר בבנקים:

בפיקדונות שאינם מתחדשים אוטומטית:


בנק ירושלים ראשון לטווח של עד שלושה חודשים, הבינלאומי ראשון לטווח הזה מבין חמשת הבנקים הגדולים. בטווח של שלושה חודשים עד שנה דיסקונט מוביל עם 3.47% בטווח של שנה עד שנתיים מזרחי מוביל עם 4.06%. בטווח של שנתיים עד חמש שנים מוביל בנק הפועלים עם 3.69%

שימו לב שבפקדונות כאלו תאלצו להיות עם היד על הדופק ולחדש בעצמכם אם כי הריבית פה גבוהות יותר מהריביות בפקדונות המתחדשים אוטומטית.

בפיקדונות שמתחדשים אוטומטית:

בנק ירושלים ווואן זירו מובילים במתחדשים לזמן קצר עם כ2.83% כאשר מבין חמשת הגדולים מוביל מזרחי עם 2.01% (פה חשוב לציין שקרן כספית נותנת תחרות טובה מאוד אבל זה נושא לכתבה נפרדת). בפקדונות מתחדשים לאחר שנה ויותר מוביל בנק ירושלים ואחריו מזרחי אך אם לומר את האמת הריביות פה גם בטובים ביותר נחותות מכל שאר האפשרויות המקבילות בבנקים השונים ולכן לא מאוד אטרקטיביות.





דלית רביב, קרדיט: רמי זרנגר








x