מחקר: סמנכ"לי כספים, סמנכ"לי שיווק, סמנכ"לי טכנולוגיה או יועצים משפטיים - מי מחזיק יותר זמן בחברה ?

סמנכ"לי הטכנולוגיה, השיווק והיועצים המשפטיים הם היציבים בתפקידם - סמנכ"לי כספים מתחלפים בתדירות הגבוהה ביותר בהנהלות החברות

 

 

 
דידי גורפינקל, מייסד משותף ומנכל דאטהריילס, קרדיט: Datarailsדידי גורפינקל, מייסד משותף ומנכל דאטהריילס, קרדיט: Datarails
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/01/2023

מחקר שערכה פלטפורמת התכנון והניתוח הפיננסי Datarails מגלה שסמנכ"לי כספים מתחלפים בתדירות הגבוהה ביותר בקרב ההנהלה הבכירה בחברות. המחקר בחן את משך הזמן שבכירים החזיקו בתפקידיהם ב-2056 חברות מובילות לאורך חמש השנים האחרונות.

על פי המחקר, סמנכ"לי כספים מחזיקים בתפקידם 3.5 שנים בממוצע, אחריהם המנכ"לים שמתחלפים בממוצע אחת ל-3.89 שנים. בעלי התפקידים שנשארים את פרק הזמן הארוך ביותר הם סמנכ"לי הטכנולוגיה (4.64 שנים), ואחריהם סמנכ"לי השיווק (4.63 שנים) והיועצים המשפטיים (4.50 שנים).

המחקר מגלה ששיא העזיבות של סמנכ"לי הכספים היה בשנת 2021. שלוש חברות מאלו שנבדקו החליפו חמישה סמנכ"לי כספים בחמש שנים, כלומר בממוצע של אחת לשנה. 52 חברות החליפו ארבעה סמנכ"לי כספים, כולל אויס באדג'ט ו-269 חברות החליפו שלושה סמנכ"לי כספים, בהם מותגים בינלאומיים רבים כולל טסלה, יונייטד איירליינס, סטארבקס, פרוקטר אנד גמבל, פורד מוטור ופיליפ מוריס.

דידי גורפינקל, מייסד משותף ומנכ"ל דאטהריילס: "סמנכ"לי הכספים הם הראשונים לשלם את המחיר של חוסר היציבות הכלכלי שמלווה אותנו בשלוש השנים האחרונות מאז פרוץ הקורונה עם עליות ומורדות קיצוניים בסביבה הכלכלית העולמית. האתגרים של התמודדות עם המגיפה והשלכותיה התחלפו במהירות בפחדים ממיתון, אינפלציה ואיומים על השלום העולמי. כחברה שעובדת ומשרתת את אנשי הכספים בחרנו לקדם את המחקר כדי להגביר את המודעות לביטחון התעסוקתי הנמוך של בעלי התפקידים בתחום זה."

המחקר שערכה דאטהריילס גילה שבחמש השנים האחרונות עלה התגמול הממוצע של סמנכ"ל הכספים, הכולל שכר, בונוסים, הקצאת מניות ואופציות מ-2.4 מיליון דולר ב-2016 ל-3.5 מיליון דולר ב-2021 - עלייה של כ-40%, בעיקר הודות לגידול במרכיב המניות. חברות הכבלים והלווין מובילות עם חבילת שכר ממוצעת של 8.1 מיליון דולר למנהל הכספים בשנת 2021. המגזר עם השכר הנמוך ביותר היה חינוך - 1.1 מיליון דולר בממוצע לסמנכ"ל הכספים.

חברת Datarails מפתחת פלטפורמה לניתוח ותכנון פיננסי המאפשרת אוטומציה של איחוד נתונים ויצירת דו"חות פיננסים. בכך היא מעניקה את היכולת למחלקות כספים להמשיך להשתמש באותם גיליונות ומודלים פיננסים אליהם הם רגילים באקסל, וזאת בשילוב עם היתרון של מסד נתונים מרכזי מבוסס ענן המאפשר לאחד בזמן אמת בין נתונים פיננסים ותפעוליים מכל מחלקות החברה. האוטומציה של אותם תהליכים ידניים צורכי זמן מאפשרת למחלקות הכספים להשקיע יותר מזמנם בניתוח נתונים, ופחות זמן בהליך האיסוף הקדחתני. יותר מ- 80% מהעסקים הקטנים והבינוניים בצפון אמריקה משתמשים באקסל לצורך ניתוח ותכנון פיננסי. הם חווים את הקושי הכרוך בעבודה ידנית מתמשכת, איסוף נתונים מבוזרים ותהליכים מסורבלים. קיים צורך עצום באיחוד נתונים מכלל מערכות הארגון בזמן אמת כדי לייצר תובנות פיננסיות. השוק בו פועלת החברה נאמד בארה"ב בלבד בכ- 8 מיליארד דולר. בשנה האחרונה הגדילה דאטהריילס את מכירותיה פי חמש על רקע הביקוש הרב למוצר בצפון אמריקה. על פי הערכות הביקוש לאוטומציה צפוי לעלות עם האתגרים שיוצרים האינפלציה והסביבה הכלכלית המשתנה.
x