בלעדי: אין פדיונות בקרנות נאמנות למרות הירידות החדות בבורסה המקומית - בניגוד לעליות בחו"ל

מדד הבנקים יורד מעל 4%, למרות הירידות אין פדיונות גדולים בקרנות הנאמנות

 

 

 
הבורסה לניירות ערך, צילום: פאנדרהבורסה לניירות ערך, צילום: פאנדר
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/01/2023

האווירה הכללית בשווקים שלילית, למרות יומיים של עליות בחו"ל השווקים בארץ יורדים בימים האחרונים. למרות מהלך הירידות המשמעותי, לכתב FUNDER נודע כי לא נצפים מהלכי פדיונות משמעותיים היום. כמובן שזה לא אומר שלא נראה פדיונות מחר, לאור מהלכי הירידות המשמעותיים היום.

סקירות שפורסמו היום באתר FUNDER תומכות גם הן בגישה הכללית של ביצועי החסר של המשק הישראלי, בעיקר לאור עליית התשואות של אגרות החוב של ממשלת ישראל בארה"ב.

כלכלני מיטב אומרים כי השוק המקומי בביצועי חסר בשבועות האחרונים, שהחריף בשבוע האחרון. לדברי אלכס ז'בז'ינסקי הכלכלן הראשי של מיטב: "גם ללא הסיכונים הפוליטיים, השוק הישראלי צפוי להיות נחות. השבוע האחרון התאפיין בתת ביצוע עמוק של אפיקי ההשקעה בישראל ביחס למקביליהם בעולם. מגמה זו לא חדשה, אלא פשוט החריפה לאחרונה: בשלושת החודשים האחרונים מדד ת"א 125 השיג תשואה נמוכה בכ-16% לעומת MSCI World. מדד אג"ח ממשלתי שקלי השיג כ-4% פחות ממדד אג"ח ממשלת ארה"ב. פרמיית הסיכון של ישראל  CDS ל-10 שנים עלתה ב-3 חודשים בכ-10 נ.ב., כאשר בכל המדינות בעלות רמת סיכון דומה לישראל הפרמיה דווקא ירדה בתקופה זו. בתגובה לעלייה של כ-4.4% במדד S&P 500 בשבוע שעבר, השקל היה אמור להתחזק בכ-1.8% בהתאם לקשר הרגיל ביניהם בשנה האחרונה. במקום זה, השקל נחלש כמעט ב-1%.

כאמור הסקטור שחוטף הכי חזק הוא הסקטור הבנקאי עם ירידות של מעל 4% במדד הבנקים. המדדים המרכזיים יורדים מעל 2%, כאשר מדד תא-90 יורד כמעט 3%.


יונתן כץ, וכלכלני לידר שוקי הון, אומרים כי "בשוק האג"ח: פרמיית הסיכון של ישראל עולה. ביום חמישי התשואות הארוכות בישראל עלו בניגוד למגמה בארה"ב. השוק חושש מפגיעה בהשקעות הזרות על רקע ההתפתחויות המדיניות. האפיקים השקליים הקצרים לא מגלמים העלאת ריבית ל-כיוון 4.25% במידה והפיחות יימשך ולכן ,צפויים לסבול מהפסדי הון. קיימת עדיפות לצמודים הקצרים. הפער השלילי בארוכים מול ארה"ב צפוי להמשיך להצטמצם."

לגרף הבורסה לני״ע בת״א לחצו כאן

80 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 59.41 מיליון בהבורסה לני״ע בת״א
קרנות נאמנות שמחזיקות את הבורסה לני״ע בת״א. לרשימה המלאה
x