שכונת רמת הטייסים בתל אביב מתחדשת: פרויקט פינוי-בינוי יוצא לדרך

במכרז דיירים נבחרו החברות גינדי החזקות ו-Ewave Nadlan לקידום הפרויקט

 

 

 
הדמיית מתחם אשרמן החדש בשכונת רמת הטייסים, צילום: Olinהדמיית מתחם אשרמן החדש בשכונת רמת הטייסים, צילום: Olin
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/03/2023

במסגרת הפרויקט ייהרסו 3 בניינים בני 54 יח"ד וייבנו במקומם 5 בניינים וכ-165 יח"ד חדשות 

ההיקף הכספי של שיווק הדירות החדשות בפרויקט מוערך בכ-400 מיליון שקלים

החברות Ewave Nadlan וגינדי החזקות נבחרו במכרז דיירים לקידום פרויקט התחדשות עירונית נרחב בשכונת רמת הטייסים שבתל אביב. במסגרת הפרויקט יפונו וייהרסו בנייני מגורים ותיקים, הממוקמים במתחם הממוקם ברחוב אשרמן. הבחירה בחברות Ewave Nadlan וגינדי החזקות התבצעה בסיומו של מכרז בליווי של משרד עו"ד שובל-יושע, המתמחה בליווי בעלי נכסים בפרויקטים של התחדשות עירונית. 

המתחם המיועד לפינוי-בינוי הינו חלק משכונת רמת הטייסים, הממוקמת בחלק הדרום-מזרחי של תל אביב – על קו התפר שבין תל אביב והערים רמת גן וגבעתיים. השכונה בעלת פוטנציאל גדול להתחדשות עירונית בשל הקרבה לשכונת רמת חן, בסמיכות לקו הסגול ובצמידות לפארק וולפסון. המתחם בו זכו החברות הינו בגודל של כ-7 דונמים, וכולל שלושה מבני שיכון טוריים ותיקים בני 3 קומות אשר נבנו בשנות ה-50 וה-60. בנייני המגורים הקיימים מאכלסים 54 דירות, שיעברו תהליך של הריסה, ובמקומם ייבנו 5 בנייני מגורים חדשים וכ-165 יח"ד (ההיקף המדויק של הדירות שייכללו במסגרת התכנית ייקבע לאחר עריכת התב"ע ואישורה על ידי הועדה המקומית לתכנון ובנייה). בעלי הדירות הנוכחיים יזכו בסיומו של הפרויקט בדירות חדשות הכוללות: תוספת שטח, מרפסת שמש, מחסן וחנייה. 

ההיקף הכספי של שיווק הדירות החדשות בפרויקט מוערך בכ-400 מיליון שקלים.

אדריכל התכנית הינו משרד רן בלנדר אדריכלים; בא כוחם של הדיירים הינו משרד עו"ד שובל-יושע; באי כוחן של החברות היזמיות הינם עו"ד אורן ארדמן ועו"ד חן גרינס ממשרד שטיינמץ, הרינג, גורמן ושות' ועו"ד עופר זוזובסקי ממשרד שבולת.

עיריית תל אביב מעודדת את ההתחדשות העירונית בשכונת רמת הטייסים. במסמך מדיניות להתחדשות עירונית שפרסמה העירייה בשנת 2021 היא מעריכה שמספר הדירות בשכונה יגדלו מ-578 יח"ד ל-1,526 יח"ד בסיום התהליך. גם מספר המבנים בשכונה צפוי לגדול מ-44 כיום, ל-60 בסופו של תהליך ההתחדשות העירונית. יש לציין כי בתכנית ההתחדשות העירונית של עיריית תל אביב ניתן דגש לשימורם של שטחים ירוקים בשכונה, ולהעמקת הקישוריות שלה למרכז העיר וסביבותיה באמצעות חיבורה ל-2 תחנות של הקו הסגול ולפרויקט התחבורה "מהיר לעיר".

חברת Ewave Nadlan הינה חברת בת של קבוצת הטכנולוגיה Ewave. החברה מתמחה בייזום וניהול פרויקטי בנייה והתחדשות עירונית באזורי ביקוש, דוגמת: תל אביב, הרצליה, רעננה, גבעתיים, רמת גן, באר שבע, חריש ועוד. החברה מנהלת בתל אביב לבדה כ-27 פרויקטים, בהיקף של למעלה מ-1,500 יח"ד, הממוקמים בכול העיר – מצפון לדרום, כולל יפו. בנוסף, החברה מקדמת צבר של פרויקטי התחדשות עירונית בהיקף של כ-1,000 יח"ד, בהם פרויקט פינוי-בינוי בבת ים בהיקף של 300 יח"ד, ופרויקט פינוי-בינוי בנתניה בהיקף של 200 יח"ד.

חברת גינדי החזקות פועלת למעלה מ-23 שנה בתחום הנדל"ן למגורים בישראל, בעלת גב פיננסי המגובה בשיתוף פעולה צמוד עם הבנקים והגופים הפיננסים המובילים בישראל. בעשור האחרון החברה ידועה בהקמה והפיכת מתחמי מגורים לשכונות מהמבוקשות בישראל, ביניהן: בית בפארק, כרמי הנדיב ורמת אפעל החדשה.

אמיר אגרנט, סמנכ"ל התחדשות עירונית בחברת גינדי החזקות ציין כי: "גינדי החזקות החליטה להכנס בשנה האחרונה לתחום ההתחדשות העירונית. החברה מאמינה מאוד כי פני העתיד הינם להתחדשות עירונית, ושמה לעצמה מטרה להגיע לצבר של כ-1,000 יח"ד במהלך השנה הקרובה. שכונת רמת הטייסים היא אחת מהשכונות בעלות הפוטנציאל הרב ביותר בתל אביב-יפו, בשל מיקומה, הנגישות שהיא מציעה והבניה העתידית שניתן לממש שם עבור הדיירים". 

יאיר זוהר, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת Ewave Nadlan, ציין כי: "שכונת רמת הטייסים בתל אביב צפויה לשנות פניה בשנים הקרובות לבלי הכר. הבניינים הישנים יתחלפו בבניינים מודרניים, והשכונה תעבור תהליכים של התפתחות והשבחה משמעותית. יתירה על כך, פרויקטי פינוי-בינוי במתחמים השונים של שכונת רמת הטייסים יאפשרו להגדיל את היצע הדיור בתל אביב, ויאפשרו ליותר אנשים לחיות ולהתגורר בעיר ללא הפסקה. בסיומו של פרויקט ההתחדשות העירונית בעלי הנכסים והדיירים במתחם ייהנו מדירות מודרניות, בנייני מגורים חדשים, ומאיכות חיים גבוהה".

x