בנק דיסקונט בתחזית לירידה חדה במחירי הדירות

בנק דיסקונט: "צפויים לראות ירידה במחירי הדיור של 5% ואולי אף למעלה מכך...ההאטה במחירי הדירות תימשך ואנו צפויים לירידה במחירי הדיור במהלך 2023 - בנק ישראל ילך אחרי הפד, שיושפע גם מהטלטלה במערכת הבנקאות הגלובלית"

 

 

 
איור פאנדראיור פאנדר
 

כלכלני דיסקונט
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/03/2023

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט:
 
אנו מוסיפים להעריך, כי ההאטה במחירי הדירות תימשך, ובסיכומה של שנת 2023 אנו צפויים לראות ירידת מחירים של 5% ואולי אף למעלה מכך.
 
בנוסף, להערכתנו, החלטת הריבית של בנק ישראל, שתפורסם ב-3/4, תושפע גם מהחלטת הריבית של הפד, שתפורסם בשבוע הבא, כאשר זו האחרונה תושפע, מעבר למגמות באינפלציה, גם מהטלטלה במערכת הבנקאות הגלובלית.
 
מדד נוסף שמפתיע כלפי מעלה - מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר עלה ב-0.5% (לעומת צפי של 0.3%), ומצביע על האטה קלה בלבד באינפלציה לקצב שנתי של 5.2% (מ-5.4%), קצב גבוה משמעותית מהיעד.
 
סעיף הלבשה והנעלה, שמצוי מספר שנים במגמת ירידה, אמנם ירד, אך בשיעור מתון מהצפוי. באותה עת, הסעיפים פירות וירקות, חינוך ותרבות ואחזקת הדירה הפתיעו כלפי מעלה.
 
יתרה מכך, מדד הליבה - המדד ללא אנרגיה, ירקות ופירות, המשיך לעלות בקצב מהיר של 5.1%.
 
מנגד, מחירי הדירות מוסיפים להתמתן, עלו ב-0.1%, ובכך נרשמה האטה לקצב שנתי של 14.6%. בחודשים האחרונים רואים מגמה ברורה של התמתנות, משיא של 20% לפני 4 חודשים ל-14.6% כעת. האטה זו עולה בקנה אחד עם הירידה החדה במכירת דירות חדשות והעליה החדה במספר חודשי ההיצע.
x