עמיתי מנורה מבטחים נכנסים כשותפים ב-15% בחברת המשכנתאות של מימון ישיר

מנורה מבטחים תעמיד לחברה מסגרת אשראי בגובה של 1 מיליארד ₪

 

 

 
ערן וולף, מנכ״ל מימון ישיר, קרדיט: גבע טלמורערן וולף, מנכ״ל מימון ישיר, קרדיט: גבע טלמור
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/03/2023

מדובר בצעד משמעותי בהגדלת נתח השוק של מימון ישיר בתחום המשכנתאות בישראל

חברת מימון ישיר מדווחת היום כי חתמה על הסכם עם חברת מנורה מבטחים (לרוב באמצעות כספי העמיתים), בהמשך להסכם עקרונות שנחתם ב 2022. במסגרת ההסכם נכנסים עמיתי מנורה מבטחים כשותפים ב- 15% בחברת הבת של מימון ישיר העוסקת במתן אשראי בתחום המשכנתאות, בתמורה לסך כולל של כ - 19.4 מיליוני ש"ח. סכום זה יהווה לאחר הזרמתו 15% מסך הסכום הכולל שהוזרם לחברה עד למועד זה. במסגרת העסקה תעמיד מנורה מבטחים לחברה מסגרת אשראי בגובה 1 מיליארד ₪.

במסגרת הסכם ההשקעה, מימון ישיר ומנורה מבטחים התחייבו להזרים הון לחברת הבת באופן הדרגתי במועדים שייקבעו בהתאם לדרישת חברת הבת, בסך של עד 510 מיליוני ₪.

העסקה מיישמת את האסטרטגיה העסקית של מימון ישיר, כפי שהוצגה בדוחות הכספיים האחרונים שפרסמה, ולפיה היעדים הם להגיע לרווחיות בחברת הבת כבר בשנת 2024, לשמור  על מרווח אשראי של 2.5% ולהגיע לנתח שוק של 3% בתחום המשכנתאות בתוך 5 שנים. 

יודגש כי, בהתאם למודל העסקי של מימון ישיר, בכוונת הצדדים לבחון שיתופי פעולה לצורך ביצוע המחאות של תיקי ההלוואות למשכנתאות. 

ערן וולף, מנכ"ל מימון ישיר מסר: "מדובר באבן דרך משמעותית לחברה. אנו רואים בשותפות עם מנורה מהלך אסטרטגי שיחזק מאד את יכולותינו והפוטנציאל העסקי שלנו בתחום המשכנתאות. אין ספק כי מיומנויות הליבה שצברנו במימון ישיר בשוק הרכב יובילו אותנו לשכפל את ההצלחה גם בתחום זה. תודה לצוות של מימון ישיר בראשות סמנכ"ל הכספים אורן שקדי, מנכ"ל חברת הבת, מימון ישיר נדל"ן ומשכנתאות, ערן גולן, וסמנכ"ל הכספים של חברת הבת, שמעון בן ארצי  שהובילו את העסקה ולצוות של מנורה שעבד מולנו על העסקה." 

ניר מורוז, משנה למנכ"ל ומנהל אגף השקעות במנורה מבטחים: "כחלק מפיזור תיק ההשקעות של העמיתים, אנו רואים בתחום המשכנתאות כתחום עם פוטנציאל להשיא ערך לעמיתי ומבוטחי הקבוצה ולכן חברנו לשותף עם ניסיון רב בתחום. ברצוני להודות לג'ואנה ויסמן, מנהלת תחום אשראי ולעומר שיפר מנהל תחום קרנות ההשקעה ואקוויטי לא סחיר על העבודה היסודית והמקצועית".

העסקה כפופה להתקיימות תנאים מתלים כמקובל ובכללם קבלת היתרי החזקה ואישורים רגולטורים נוספים הנדרשים לעסקה.

עורכי הדין אשר יצגו את מימון ישיר הינם עומר טיקולסקי, יותם דאובר ועדן סלומון ליאבוק ממשרד פירון. עורכי הדין אשר יצגו את מנורה מבטחים הינם יואב נהיר ויהודית גלאור ממשרד מיתר.

לגרף מימון ישיר לחצו כאן

116 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 68.36 מיליון במימון ישיר
קרנות נאמנות שמחזיקות את מימון ישיר. לרשימה המלאה
x