קופות גמל, לאן זורם הכסף של המשקיעים ? מור גמל עלתה למקום הרביעי בהיקף קופות הגמל

העברות בגמל בפברואר: אלטשולר שחם גמל עם פדיונות בהעברות נטו שליליות בהיקף של מעל 2.5 מיליארד שקלים מור גמל ממשיכים לגייס מיליארדים - עלתה למקום הרביעי בהיקף הנכסים בתעשיית קופות הגמל

 

 

 
מימין לשמאל: אלדד כהן אנליסט, חגי אורן מיטב, עומר דגני ילין לפידות, אורי קיסוס מור, אורן מונטל מנורה מבטחים, צלם: ניצן ברמימין לשמאל: אלדד כהן אנליסט, חגי אורן מיטב, עומר דגני ילין לפידות, אורי קיסוס מור, אורן מונטל מנורה מבטחים, צלם: ניצן בר
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/03/2023

חודש פברואר ממשיך את המגמה של החודשים האחרונים בהעברות בקופות הגמל. מור גמל מגייסים החודש קצת פחות מ-2 מיליארד שקלים העברות נטו. מתחילת השנה מור גייסו בהעברות נטו היקף של כ-4.2 מיליארד שקלים. רק לפני חודש אמרנו כי בהיקף הגיוס הנוכחי, מור תגיע למקום רביעי בהיקף הנכסים, ובכן זה קרה מוקדם יותר, וכבר החודש מור עברו למקום רביעי בהיקף הנכסים.

החודש במגזין הכפול Funder-AdvizerLand ראיון השער בחלק של AdvizerLand מביא את שרון אגוזי, סמנכ"ל חסכון ארוך טווח בבית ההשקעות מור, שמדברת על הגיוס באמצעות הסוכנים, על התהליכים שבנו במור, החשיבה לטווח ארוך, והתוכניות לעתיד. שווה קריאה.

חודש מרץ, אם לשפוט לפי תשואות פוליסות החסכון השונות, עד כה, מראה תשואות חיוביות. אמנם לא תשואות חיוביות גבוהות, סביב 0.5%, זה יכול לתת אינדיקציה. כמובן שהדברים יכולים להשתנות, לאור הודעת הריבית הדרמטית היום של נגיד הבנק המרכזי הפדרלי של ארצות הברית, למעוניינים לקרוא על כך בהרחבה.

מנגד, גם אלטשולר שחם לא משנים את המגמה של החודשים האחרונים, ומציגים העברות שליליות נטו בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקלים. מתחילת השנה היקף ההעברות נטו באלטשולר שחם עומד על כמעט 6 מיליארד שקלים.


העברות נטו מתחילת השנה

כאמור מתחיל השנה מור מובילים בהעברות נטו. כלל ומיטב נמצאים בהעברות נטו חיוביות בהיקף של מעל מיליארד שקלים כל אחת (כלל מעט יותר ממיטב). אלטשולר שחם כאמור בהעברות שליליות של כ-6 מיליארד שקלים. גם ילין לפידות בהעברות שליליות, אבל בהיקף מינורי הרבה יותר של כ-715 מיליון שקל.


היקף נכסים – מור עוברים למקום הרביעי

מבחינת היקף נכסים, אלטשולר שחם עדיין מהווים נתח משמעותי של מעל 21% מהתעשייה. הדרמה המשמעותית היא המעבר של מור למקום 4 בתעשייה עם היקף נכסים של מעל 56 מיליארד שקלים, והם עוברים את כלל שנמצאים בהיקף נכסים קצת מתחת ל-56 מיליארד שקלים. הפניקס ומיטב מקום שני עם סדר גודל של כ-67 מיליארד שקלים כל אחת.


x