פיקדונות מומלצים - דירוג הבנקים הגדולים, בריבית על פיקדונות לפי תקופות - הבינלאומי מנצח, מי מפסיד ?

בנק ישראל פרסם לאחרונה את טבלת הריביות שהבנקים מעניקים ללקוחותיהם עבור פיקדונות קבועות ומשתנות לתקופות זמן שונות. באיזה בנק תקבלו ריבית של יותר מ-4%? מי הבנק המוביל בדירוג וכמה ריביות הבנקים נותנים לכם בממוצע בכל תקופה?

 

 

 
משה לארי, מנכ״ל מזרחי טפחות, קרדיט: סלי פרג, אורי לוין, מנכ״ל דיסקונט, קרדיט: יח״צ, סמדר ברבר צדיק, מנכ״לית בנק הבינלאומי, צילום: תמר מצפי, חנן פרידמן, מנכ״ל בנק לאומי, צילום: אורן דאי, דב קוטלר, מנכ״ל בנק הפועלים, צילום: גדי דגוןמשה לארי, מנכ״ל מזרחי טפחות, קרדיט: סלי פרג, אורי לוין, מנכ״ל דיסקונט, קרדיט: יח״צ, סמדר ברבר צדיק, מנכ״לית בנק הבינלאומי, צילום: תמר מצפי, חנן פרידמן, מנכ״ל בנק לאומי, צילום: אורן דאי, דב קוטלר, מנכ״ל בנק הפועלים, צילום: גדי דגון
 

דניאל דותן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/03/2023

היקף הכספים שהזרים הציבור אל הפיקדונות הבנקאיים עמד בחודש פברואר האחרון על כמעט 48 מיליארד שקלים, על פי הנתונים שפרסם בנק ישראל ב- 26 בפברואר.

מנתוני הריביות לחודש פברואר עולה, כי בריבית קבועה לטווח הקצר - חודש עד שלושה חודשים וכן לטווח הארוך - 3-5 שנים הבנק הבינלאומי מוביל עם ריבית ממוצעת של 3.56%, ו- 3.62%, בהתאמה. בנק הפועלים מככב בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של 6-12 חודשים ומעניק לחוסכים ריבית ממוצעת של 4.02%. 

דירוג הבנקים הגדולים בריבית קבועה על פיקדונות לפי תקופות 

דירוג בריביות על פיקדונות לתקופה של עד חודש

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של עד חודש הוא בנק הפועלים עם ריבית של 2.79%. במקום האחרון, בנק דיסקונט עם ריבית של 1.17%. הריבית הממוצעת שחמשת הבנקים הגדולים מעניקים לתקופה זו, היא 2.02%.

דירוג בריביות על פיקדונות לתקופה של 1-3 חודשים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של 1-3 חודשים הוא הבנק הבינלאומי עם ריבית של 3.56%. במקום האחרון, בנק לאומי עם ריבית של 1.76%. הריבית הממוצעת שחמשת הבנקים הגדולים מעניקים לתקופה זו, היא 2.56%.

דירוג בריביות על פיקדונות לתקופה של 3-6 חודשים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של 3-6 חודשים הוא הבנק הבינלאומי עם ריבית של 3.72%. במקום האחרון, בנק לאומי עם ריבית של 2.53%. הריבית הממוצעת שחמשת הבנקים הגדולים מעניקים לתקופה זו, היא 3.12%.

דירוג בריביות על פיקדונות לתקופה של 6-12 חודשים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של 6-12 חודשים הוא בנק הפועלים עם ריבית של 4.02%. במקום האחרון, בנק דיסקונט עם ריבית של 3.64%. הריבית הממוצעת שחמשת הבנקים הגדולים מעניקים לתקופה זו, היא 3.88%.

דירוג בריביות על פיקדונות לתקופה של 1-2 שנים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של 1-2 שנים הוא הבנק הבינלאומי עם ריבית של 3.97%. במקום האחרון, בנק דיסקונט עם ריבית של 3.49%. הריבית הממוצעת שחמשת הבנקים הגדולים מעניקים לתקופה זו, היא 3.64%.

דירוג בריביות על פיקדונות לתקופה של 2-3 שנים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של 2-3 שנים הוא בנק הפועלים עם ריבית של 3.95%. במקום האחרון, בנק דיסקונט עם ריבית של 2.52%. הריבית הממוצעת שחמשת הבנקים הגדולים מעניקים לתקופה זו, היא 3.45%.

דירוג בריביות על פיקדונות לתקופה של 3-5 שנים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של 3-5 שנים הוא הבנק הבינלאומי עם ריבית של 3.62%. במקום האחרון, בנק דיסקונט עם ריבית של 0.59%. הריבית הממוצעת שחמשת הבנקים הגדולים מעניקים לתקופה זו, היא 2.57%.

*ריבית קבועה על פיקדונות / מתוך אתר בנק ישראל

דירוג הבנקים הגדולים בריבית משתנה על פיקדונות לפי תקופות 

דירוג בריביות על פיקדונות לתקופה של עד חודש

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של עד חודש הוא בנק מזרחי טפחות עם ריבית של 2.20%. במקום האחרון, בנק דיסקונט עם ריבית של 1.70%. הריבית הממוצעת שחמשת הבנקים הגדולים מעניקים לתקופה זו, היא 1.94%.

דירוג בריביות על פיקדונות לתקופה של 1-3 חודשים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של 1-3 חודשים הוא הבנק הבינלאומי עם ריבית של 3.07%. במקום האחרון, בנק דיסקונט עם ריבית של 1.93%. הריבית הממוצעת שחמשת הבנקים הגדולים מעניקים לתקופה זו, היא 2.47%.

דירוג בריביות על פיקדונות לתקופה של 3-6 חודשים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של 3-6 חודשים הוא בנק מזרחי טפחות עם ריבית של 3.92%. במקום האחרון, בנק דיסקונט עם ריבית של 1.55%. הריבית הממוצעת שחמשת הבנקים הגדולים מעניקים לתקופה זו, היא 2.80%.

דירוג בריביות על פיקדונות לתקופה של 6-12 חודשים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של 6-12 חודשים הוא בנק מזרחי טפחות עם ריבית של 4.05%. במקום האחרון, בנק הפועלים עם ריבית של 3.62%. הריבית הממוצעת שחמשת הבנקים הגדולים מעניקים לתקופה זו, היא 3.86%.

דירוג בריביות על פיקדונות לתקופה של 1-2 שנים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של 1-2 שנים הוא הבנק הבינלאומי עם ריבית של 4.00%. במקום האחרון, בנק לאומי עם ריבית של 2.64%. הריבית הממוצעת שחמשת הבנקים הגדולים מעניקים לתקופה זו, היא 3.34%.

דירוג בריביות על פיקדונות לתקופה של 2-3 שנים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של 2-3 שנים הוא בנק מזרחי טפחות עם ריבית של 3.74%. במקום האחרון, בנק הפועלים עם ריבית של 1.76%. הריבית הממוצעת שחמשת הבנקים הגדולים מעניקים לתקופה זו, היא 2.83%.

דירוג בריביות על פיקדונות לתקופה של 3-5 שנים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדונות לתקופה של 3-5 שנים הוא בנק דיסקונט עם ריבית של 3.96%. במקום האחרון, הבנק הבינלאומי עם ריבית של 1.39%. הריבית הממוצעת שחמשת הבנקים הגדולים מעניקים לתקופה זו, היא 2.33%.

*ריבית משתנה על פיקדונות / מתוך אתר בנק ישראל

המסקנות הן: אם אתם מעוניינים לחסוך בפיקדונות בריבית קבועה, הבנקים שיתנו לכם את הריביות הגבוהות ביותר לכל תקופת פיקדון בתקופה זו, הם בנק הפועלים והבנק הבינלאומי. בפיקדונות בריבית משתנה, הבנקים שיתנו לכם את הריביות הגבוהות ביותר הם הבנק הבינלאומי ובנק מזרחי טפחות.

הבנק הבינלאומי הוא בין הבנקים המובילים בריביות על פיקדונות ומעניק ללקוחותיו את הריביות המשתנות והקבועות מבין הגבוהות ביותר על פיקדונות בתקופות זמן שונות. על פי עדכון פברואר 2023. הבנק שמעניק באופן עקבי את הריביות הנמוכות ביותר על פיקדונות הוא בנק דיסקונט, אשר תופס את המקום האחרון מבין הבנקים הגדולים כמעט בכל קטגוריה. דווקא בריביות משתנות על פי תקופה של 3-5, בנק דיסקונט תופס את המקום הראשון ומעניק ללקוחותיו ריבית ממוצעת של 3.96% בקטגוריה זו.

x