אפקון זכתה במכרז הגדול ביותר של חברת החשמל לישראל לתכנון ואספקת מערכות לאגירת אנרגיה בסוללות

התמורה בסך כולל של כ- 56 מיליון דולר, ועם אופציה השמורה לחברת החשמל להזמנת מערכות נוספות

 

 

 
ישראל רייף, יו״ר אפקון, צילום: עזרא לויישראל רייף, יו״ר אפקון, צילום: עזרא לוי
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/03/2023

ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות: "זכייתה של אפקון במכרז שפרסמה חברת החשמל, שהינו הגדול מסוגו שנערך אי פעם בישראל, מהווה הכרה של חברת החשמל בישראל ביכולותיה של אפקון בתחום זה. זכייה זו מצטרפת להקמת המתקן הגדול מסוגו בישראל בתחנת הכח דליה, שאת תכנונו והקמתו השלימה אפקון לאחרונה. אפקון פועלת להרחבת יכולותיה והצעות הערך ללקוחותיה בתחום זה ובתחומים נוספים".

דוד הראלי, מנכ"ל אפקון החזקות: "אני מברך על ההישג המשמעותי של אפקון מערכות שהינה חלוצה בתחום התכנון וההקמה של מערכות אגירה בסוללות עתירות היקף. הזכייה במכרז כה גדול, מעידה על יכולותיה של אפקון ועל קשריה האסטרטגיים ארוכי הטווח עם יצרניות הסוללות מהגדולות בעולם אשר מסייעים לה להוביל את השוק בישראל. הזכייה מצטרפת לפעילות ענפה של החברה בתחום האנרגיה המתחדשת, ומוכיחה פעם נוספת את אמון השוק ביכולותיה בתחום אגירת האנרגיה בסוללות. "

אפקון החזקות, באמצעות חברת הבת אפקון התקנות ושירותים בע"מ, זכתה במכרז שערכה חברת החשמל לישראל לתכנון ואספקה של מערכות לאגירת אנרגיה בסוללות בהיקף כולל של כ- 200 מגוואט שעה, בתמורה לסך כולל של כ- 56 מיליון דולר ארה"ב. חוזה המסגרת הינו לתקופה של שנה אחת עם אפשרות של חברת החשמל להארכתו בשנה נוספת. כמו כן, לחברת החשמל הזכות להזמין מערכות נוספות בהיקף זהה ובמחירים דומים, וזאת במהלך שלוש שנים נוספות מהשלמת אספקת המערכות לעיל. בהתאם לתנאי המכרז, חברת החשמל רשאית להרחיב את תכולת העבודות ולהזמין עבודות נוספות שנקבעו במכרז. הפרויקט מתממש בהתאם לתכנית משרד האנרגיה והתשתיות להגדיל את ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת.

פתרון האגירה אמור לאפשר לחברת חשמל לאזן את הרשת ולהזרים חשמל הנצבר ממערכות סולאריות בדרום בשעות שאינן שעות אור, ובכך להמשיך ולשמור אספקה רציפה של חשמל לכל רחבי הארץ גם בזמני שיא ביקוש במחירים זולים יותר.

לגרף אפקון החזקות לחצו כאן

48 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 15.87 מיליון באפקון החזקות
קרנות נאמנות שמחזיקות את אפקון החזקות. לרשימה המלאה


x