אבנר סטפק: "הם לא מתעסקים בכלכלה, הם מחריבים אותה"

מבעלי השליטה במיטב נאם במוצ"ש ברמת השרון ותקף בחריפות את הרפורמה המשפטית ומוביליה: "נהגי ההפיכה המשטרית מדרדרים את כולנו איתם אל עבר התהום"

 

 

 
צילום פאנדר צילום פאנדר
 

דניאל דותן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/04/2023

אבנר סטפק, מבעלי השליטה בחברת מיטב, נאם במוצאי שבת בעצרת נגד הרפורמה המשפטית שהתקיימה בכיכר העירייה ברמת השרון, תקף בחריפות את מובילה ואמר כי "נהגי -D9 של ההפיכה המשטרית מדרדרים את כולנו איתם אל עבר התהום." לא רבים בשוק ההון מעזים לצאת כך בגלוי נגד "הרפורמה" ואבנר סטפק הוא מהבודדים שעושים זאת ובבולטות שכזו.

בתחילת נאומו, פנה סטפק לצעירים שנכחו בהמוניהם בעצרת כנגד הרפורמה, ואמר: "אני שמח לראות הפעם כל כך הרבה ילדים וצעירים, אתם התקווה שלנו לעתיד".

בהמשך הוסיף ואמר, "אנסה להמחיש לכם הערב את השפעות ההפיכה המשטרית על הכלכלה והכיס של כל אחת מאיתנו - אני רוצה שתדמיינו איתי מדינה שבה המנהיג ממנה בג"צ עם שופטים שהם עסקני מפלגה, מדינה שבה ראש ממשלה מסית נגד שומרי הסף שלו, גורם לפיטורי הנגיד וסוגר תאגידי שידור. מדינה שהאינפלציה בה משתוללת והמטבע שלה קורס בקרוב ל-80% בעשור. מדינה שבה אנשים כבר לא חוגגים את יום העצמאות ושהאוכלוסייה שלה הולכת וקטנה משנה לשנה, כי אנשים כבר לא רוצים לחיות בה.

"לא צריך לדמיין", קרא סטפק והזהיר, "זוהי הונגריה של ויקטור אורבן, וזו תהיה מדינת ישראל שלנו בעוד 10 שנים".

"ההפיכה הזו לא נשארת רק במגרש הפוליטי והמשפטי מאז שהוצגה, ישראל כבר משלמת מחיר אמיתי ואנחנו נרגיש אותו בכיס של כל אחת ואחד מאיתנו. הדולר זינק, האינפלציה לא מתקררת מספיק, אגרות החוב של ממשלת ישראל צנחו, המניות בבורסה בפיגור אחרי כל העולם, וזה מורגש בפנסיות של כולנו. ריבית משכנתא בשיא של 20 שנה, זוגות צעירים קורסים תחת עול המשכנתא ורבים אחרים פשוט לא יצליחו לקנות דירה בישראל".

"ומה עושים הפוליטיקאים מול כל ההרס הכלכלי הזה"? שאל סטפק והשיב, "נהגי -D9 של ההפיכה המשטרית מדרדרים את כולנו איתם אל עבר התהום. הם לא מתעסקים בכלכלה, הם מחריבים אותה".

"הם מתעסקים רק בעצמם. מטרילים אותנו בערימת הצעות חוק הזויות כמו הצניעות בכותל, הפרדה בשמורות הטבע, חוק תרומות פרסונלי מושחת, שיאפשר לאזרח הנזקק, בנימין נתניהו, לקבל תרומות למימון משפטו. ולא פחות חמור - מנסים לעקוף את בג"צ ולמנות את האסיר לשעבר אריה דרעי, עבריין סדרתי מורשע על שוחד ועבירות מס, להיות שר האוצר של מדינת ישראל, ואם זה לא הספיק להם, גם חוק להכפפת המשטרה לעבריין המורשע, איתמר בן גביר".

"הם מנסים להפוך את מדינת ישראל מ-Startup Nation ל- Banana Nation"

סטפק הציב את הזרקור גם על האוכלוסיות שעתידות להיפגע באופן מיוחד מההפיכה המשטרית – נשים וילדים עם צרכים מיוחדים. "הם שכחו את  הילדים עם צרכים מיוחדים, את מערכת החינוך שבקריסה, מערכת הבריאות נטולת משאבים. ואת מי עוד שכחו בממשלה היקרה שלנו? הנשים. לא מצאו מקום אפילו למנכ"לית אחת בשלל משרדי הממשלה ודחו את חוק 'איזוק אלקטרוני'", הדגיש וציין, "בשורה התחתונה, הם מנסים להפוך את מדינת ישראל מ-Startup Nation ל- Banana Nation".

x