חברה חדשה שתפעל להקמת שוק אשראי משני בישראל - חברת Financia Securities

TLV Capital של איש העסקים אורי שמואלי וקבוצת פיננסיה של ארז סגמן הקימו חברה חדשה שתפעל להקמת שוק אשראי משני בישראל באמצעות גיוס ומכירה של משכנתאות מסחריות ופרטיות

 

 

 
אורי שמואלי, צילום: עמי ארליךאורי שמואלי, צילום: עמי ארליך
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
17/04/2023

מומחה האשראי הוותיק דייויד סידני יכהן כשותף וכמנכ"ל החברה.

TLV Capital ממשיכה להגדיל את פורטפוליו החברות המוחזקות על ידה בסגמנט המכשירים הפיננסים והיא מקימה את Financia Securities שתפעל ליצירת שוק האשראי משני. את החברה החדשה יוביל דייויד סידני העוסק בתחום האשראי למעלה מ 20 שנה ובוגר מסלול ההכשרה של הבנק האמריקאי Countrywide Financial  אשר נמכר בשנת 2008 ל-Bank of America.

דייויד סידני: "שוק המשכנתאות המשני ממלא תפקיד קריטי במתן נזילות ומימון בענף האשראי, השוק מאפשר לבנקים ומוסדות פיננסיים להמשיך במתן הלוואות חדשות ולתמוך בצמיחת שוק הדיור. השוק המשני הוא מרכיב חשוב בתעשיית המשכנתאות, המספק יתרונות הן למלווים והן ללווים כאחד".

אורי שמואלי: "השוק המשני למשכנתאות אינו רק מכשיר לפתרון בעיות נזילות של בנקים למשכנתאות, אלא מהווה תפישת עולם שונה שתביא לשינוי פניו של שוק המשכנתאות הראשוני בישראל, להגברת התחרות בין הגורמים השונים הקשורים במשכנתאות, להגברת יעילותם ולהוזלת עלות המשכנתא ללווה הבודד". 

ארז סגמן: "אנו מתרגשים להוביל את פריצת הדרך לשוק המשני בישראל.  החברה תענה למגבלת הנזילות בעולם האשראי, ואנו מאמינים כי כניסתנו לשוק המשני תגוון את פתרונות האשראי החוץ בנקאי, אשר גדל מאוד בשנים האחרונות". 

x