קבוצת Libra ההולנדית מצטרפת לקבוצת אפקון לפעילות בשוק האנרגיה בפולין

כשותפה במספר פרויקטים שנרכשו לאחרונה בפולין בהיקף כולל של 120 מגה וואט

 

 

 
ישראל רייף, יו״ר אפקון, צילום: עזרא לויישראל רייף, יו״ר אפקון, צילום: עזרא לוי
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/04/2023

אפקון אנרגיות מתחדשות, מבית קבוצת אפקון החזקות הודיעה היום על עסקה להכנסת שותף אשר ירכוש  50% מפרויקט האנרגיה "בוגוז'ין" ( (BOGUZYN)  ומתן אופציה לרכישת 50% נוספים  לפרויקטGRABNO  אשר צפוי להתחיל הקמה ברבעון הראשון של 2024, לקבוצת ההשקעות הגלובליתLibra באמצעות חברת הבת EuroEnergy. סך התמורה הכוללת, אותה אמורה לקבל אפקון, ככל שתמומש האופציה, מוערך בכ- 35-40 מיליון ₪. 

קבוצת Libra היא קבוצה עסקית בינלאומית, אשר בסיסה נמצא בהולנד. הקבוצה פעילה במגוון תחומים ומחזיקה נכסים וחברות בנות בכ-60 מדינות על פני שש יבשות. Libra מתמקדת בשישה מגזרים: תעופה, אנרגיה מתחדשת, ספנות, אירוח, נדל"ן והשקעות מגוונות.

פרויקט "בוגוז'ין" ממוקם בדרום מערב פולין ונמצא בימים אלו בתהליכי הקמה, בסופו עתיד הפרויקט לספק כ- 20 מגה-וואט לשעה. בנוסף, אפקון אנרגיות מתחדשות תמשיך ותפתח פרוייקט נוסף באותו מתחם, כאשר אם וככל שיוקם פרויקט נוסף, תשלם הרוכשת לחברה הבת תמורה נוספת הנגזרת מהיקפו.

כמו כן, הוענקה ל  Libraזכות סירוב ראשונה לרכישת 50% מפרויקט "גראבנו"  Grabno)), שאמור להגיע לRTB מלא בתחילת 2024 ולייצר כ- 100 מגה-וואט. סך התפוקה של 2 הפרויקטים הממוקמים באותו אזור, הוא 120 מגה-וואט.

ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות מסר:

"אני גאה על השותפות של אפקון עם קבוצת ההשקעות הגלובאלית Libra. ליברה משקיעה במספר תחומים רב אשר בחלקם משיקים לפעילות קבוצת אפקון כולה, ופעילות האנרגיה המתחדשת בפרט. שיתוף הפעולה הוא הוכחת יכולות נוספת והבעת אמון בין לאומית בחוזקה של אפקון, ביכולתה להוביל תהליכים וליצור שיתופי פעולה עם משקיעים גלובאליים."

טל רז, מנכ"ל אפקון אנרגיות מתחדשות מסר:

"אני מברך על כך שקבוצה גלובאלית כמו Libra, סומכת את ידיה על אפקון אנרגיות מתחדשות, כאחת ממובילות שוק האנרגיה המתחדשת בפולין ובאזור בכלל. זוהי סנונית ראשונה לשיתופי פעולה נוספים באמצעות השותפות החדשה. אנו מתכוונים לחזק בשנים הקרובות את הפעילות באירופה ובפולין בפרט, בה אנחנו רואים פוטנציאל רווחי וסביבתי רב."

פאניס מרמיגקוסיס (Fanis Mermigkousis) , מנכ"ל EuroEnergy מבית קבוצת Libra מסר: 

"השותפות החדשה עם צוותי חשיבה דומים וחשיבה ארוכת טווח כמו של אפקון, רק תתחזק בעתיד הן בפולין והן במדינות אחרות. פולין הופכת לשוק האנרגיה המתחדשת הרביעי בגודלו באירופה. אנו מתקדמים בבניית אחת מפלטפורמות האנרגיה המתחדשת הבולטות ביותר בדרום מזרח אירופה".

לגרף אפקון החזקות לחצו כאן

48 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 14.87 מיליון באפקון החזקות
קרנות נאמנות שמחזיקות את אפקון החזקות. לרשימה המלאה


x