אקזיט שני בתוך שנתיים לשור-טק בפי 15 על השקעתה

מוכרת את יתרת אחזקותיה ביוניקורן Vesttoo תמורת כ-15.7 מיליון דולר

 

 

 
מימין לשמאל: דורון גדליהו סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי ורן צרור מנכ״ל שור-טק השקעות, צילום: ישראל הדרימימין לשמאל: דורון גדליהו סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי ורן צרור מנכ״ל שור-טק השקעות, צילום: ישראל הדרי
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/05/2023

מהלך זה משקף לשור-טק תשואה של כ-1500% בתוך כשנתיים בלבד, על יתרת השקעתה מאפריל 2021 בסך 1 מיליון דולר; 

Vesttoo פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לחברות ביטוח ומבטחי משנה להעביר את סיכוני הביטוח שלהן אל שוק ההון באמצעות שימוש במכשירים פיננסיים לשם השקעה; 

שור-טק השקעות מדווחת על אקזיט שני בפרק זמן של שנתיים בלבד – השותפות הודיעה על מכירת יתרת אחזקותיה בחברת הפורטפוליו שלה, Vesttoo, לצדדים שלישיים בלתי קשורים תמורת כ-15.7 מיליון דולר.

שור-טק השקעות השקיעה באפריל 2021 ב-Vesttoo סך של 2 מיליון דולר. בינואר 2022 דיווחה שור-טק השקעות על מכירת מחצית מאחזקותיה באותה עת ב-Vesttoo תמורת כ-7 מיליון דולר, מחיר הגבוה ביותר מפי 6 מהמחיר בו נרכשו אותן המניות באפריל 2021. שור-טק קיבלה אז הצעה למכור את מלוא אחזקותיה ב-Vesttoo לפי מפתח מחיר זהה, משמע הייתה יכולה "להיפגש" עם כ-14 מיליון דולר, אולם החליטה למכור רק מחצית מאחזקותיה מתוך אמונה בהמשך הצלחתה של Vesttoo. הסבלנות השתלמה.

שור-טק השקעות צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים בגין מכירת המניות רווח כולל בסך של כ- 9.2 מיליון דולר (לפני מס והוצאות עסקה). רווח זה חושב ביחס לדוחות הכספיים ליום 31.12.2022 בהתאם להערכת שווי שבוצעה למניות הנמכרות באותו מועד.  

Vesttoo פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לחברות ביטוח ומבטחי משנה להעביר את סיכוני הביטוח שלהן אל שוק ההון באמצעות שימוש במכשירים פיננסיים לשם השקעה. החברה הוקמה באמצע 2018 ע"י 3 מייסדים: יניב ברטלה (מנכ"ל), אלון ליפשיץ (סמנכ"ל מוצרים ראשי) ובן ציקל (סמנכ"ל טכנולוגיות ראשי). 

לדברי רן צרור, מנכ"ל שור-טק השקעות: "אנו מברכים על אקזיט נוסף בשור-טק, המשקף לחברה תשואה של כפי 15 על ההשקעה שביצענו רק לפני שנתיים, וזאת על אף תנאי השוק המאתגרים. עסקה זו תאפשר לשור-טק לנצל את ההזדמנויות בשוק ולהיכנס להשקעות חדשות בחברות מבטיחות. נמשיך ליישם הלכה למעשה את האסטרטגיה שהתווינו לאיתור חברות בעלות פוטנציאל עליית ערך אקספוננציאלית, כפי שהוכחנו שאנו יודעים לעשות".

x