איציק פרנק, מנכ"ל קבוצת ברן: "ברן נכנסת לארה"ב בהשקעה ראשונה דרכה נמנף את היכולת והידע שלנו"

רוכשת את השליטה בחברת Cowboy Energy LLC העוסקת בייזום והקמת פרויקטים סולאריים, בארה"ב | תגובה חיובית במניה עולה כמעט 6% במסחר

 

 

 
איציק פרנק, מנכ״ל ברןאיציק פרנק, מנכ״ל ברן
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/05/2023

ברן תרכוש 50% מהמניות בחברת Cowboy Energy  במדינת נוואדה, ארה"ב, חברה שיוזמת ומקימה מערכות סולאריות קרקעיות ברחבי ארה"ב.

לחברה הנרכשת בארה"ב פרויקטים קרקעיים בהספק כולל של כ- 381 מגה וואט (במונחי 100%) בשלבי ייזום ופיתוח שונים. 

קבוצת ברן תשלם ותשקיע כ-1.5 מיליון דולר בעבור  50% ממניות החברה, בהתאם לאבני הדרך שנקבעו בין החברות.

לפי תוכנית העבודה של החברה הפרויקט הראשון בהספק של כ-211 מגה וואט צפוי להגיע לשלב ה-RTB כבר בשנת 2024.

לדברי איציק פרנק מנכ"ל קבוצת ברן: "אני שמח לדווח היום על עסקה נוספת בתחום האנרגיה המתחדשת, ברן נכנסת לארה״ב בהשקעה ראשונה דרכה נתחיל למנף את היכולות והידע שלנו. נושא האנרגיה המתחדשת לא פסח מעיני קבוצת ברן ואנו מבינים את הצורך והחשיבות של פיתוח בר-קיימא של אנרגיה מתחדשת בעולם. הכניסה לארצות הברית אינה מקרית, מגזר האנרגיה המתחדשת בארה"ב זוכה לתנופה מהותית עם פרסום תוכנית ביידן לתמיכה ועידוד הקמת תשתיות קיימות במדינה בסוף שנת 2022."

לדברי חזי חיים, מנכ"ל חטיבת האנרגיה המתחדשת של ברן, שוק האנרגיה המתחדשת בארה"ב
טומן בחובו אפשרויות גדולות מאד שיאפשרו לברן להביא למימוש את כלל יכולותיה. חברת קאובוי היא חברה נמרצת ופעילה כאשר שילוב הכוחות של הצוות המצוין שלה עם  יכולות ברן בתחום התכנון, הניהול וההקמה של פרויקטים, הניסיון ארוך השנים בתחום האנרגיה בכלל ובאנרגיה המתחדשת בפרט יאפשר ייזום ופיתוח מהיר של פרויקטים סולארים ופרויקטי אגירה קטנים וגדולים כאחד ברחבי ארה"ב. 

קבוצת ברן, מרחיבה את פעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת ונכנסת לארצות הברית. ברן  מדווחת על התקשרותה בהסכם רכישה, באמצעות חברה בת בבעלות מלאה של הקבוצה שהתאגדה בארה"ב לפיו תירכש השליטה של כ-50% בחברת Cowboy Energy LLC שהתאגדה במדינת נוואדה, ארה"ב, מארבעת בעלי המניות הנוכחים בחברה הנרכשת, שהינם צדדים שלישיים בלתי קשורים.

החברה הנרכשת הינה חברה שיוזמת ומקימה מערכות סולאריות קרקעיות ברחבי ארה"ב.

למיטב ידיעת החברה, כיום לחברה הנרכשת פרויקטים קרקעיים בהספק כולל של כ- 381 מגה וואט (במונחי 100%) בשלבי ייזום מתקדמים ופיתוח שונים.

עסקה זאת (ככל שתושלם) היא המשך מימוש האסטרטגיה העסקית של קבוצת ברן הרואה בתחום האנרגיה המתחדשת תחום חשוב עם פוטנציאל נרחב מאד לחברה עם הלימה גבוהה מאד לפריסתה הבינלאומית של החברה כיום, וזאת בנוסף לעסקה אודותיה דיווחה קבוצת ברן בתאריך ה- 16 במאי 2023 בנושא רכישת שליטה בחברה העוסקת בתחום זה בישראל. 

הסכם הרכישה ואופן מימונה של העסקה

בהתאם להסכם הרכישה, תמורת 50% מהון המניות של החברה הנרכשת, בדילול מלא, הקונה תשלם סך כולל של 800 אלפי דולר ארה"ב למוכרים, בשיעורין כאשר מחצית מהתמורה תשולם בעת השלמת העסקה והיתרה תשולם לפי אבני דרך שנקבעו בהסכם הרכישה. כמו כן, קבוצת ברן תעמיד לטובת פרויקטים קיימים של החברה הנרכשת מימון להמשך פיתוחם המוערך בסך של כ- 700 אלפי דולר ארה"ב ובנוסף, תעמיד מימון לטובת ייזום פרויקטים חדשים בסך של עד כ- 1,800 אלפי דולר ארה"ב.

הסכם הרכישה כולל מצגים והתחייבויות של החברה הנרכשת והמוכרים לרבות התחייבויות לשיפוי הקונה, כמקובל בהסכמים מסוג זה וכן הסדרי אי תחרות של בעלי המניות  הנוכחיים

התמורה תמומן ממקורותיה העצמאיים של החברה. 

בהתאם להערכות החברה לא צפויות לחברה השלכות מס מהותיות בגין העסקה.

יצוין כי הנתונים הכספיים מתוך הדוחות של החברות הנרכשות אינם מהותיים כלל לחברה.

השלמת העסקה

השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של תנאים מתלים, הכוללים, בין היתר, קבלת הסכמות ואישורים מצדדים שלישיים ותנאים המקובלים בעסקאות מסוג זה.  

על פי הסכם הרכישה מועד השלמה העסקה אמור להיערך עד לתאריך ה-X יום לאחר חתימת ההסכם. למועד דוח מיידי זה אין וודאות כי העסקה תושלם.

לגרף ברן לחצו כאן

26 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 18.33 מיליון בברן
קרנות נאמנות שמחזיקות את ברן. לרשימה המלאה
x