ברבור  שחור  בפייסבוק

 

 
 

מערכת פאנדר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/12/2010

מערכת פאנדר שמחה לבשר כי ביום שלישי בשבוע הבא בשעה 15:00 תערך ההגרלה השבועית מספר 4 (בין החברים של FUNDER בפייסבוק) של הספר "הופעתו של הברבור השחור בשוקי ההון (ובחיים)" -או בשמו האחר "תעתועי האקראיות" מאת נסים ניקולס טאלב.

הזוכה יקבל הודעה לאינבוקס

הזוכה בשבוע שעבר היה Shachar Mallach

ניתן להצטרף לאתר FUNDER בפייסבוק בלינק הבא:

https://www.facebook.com/funder.co.il

על הספר

יש מעט מאוד ספרי כלכלה שהפכו לספרי פולחן. תעתועי האקראיות הוא כזה. הספר יצא לאור בהוצאה קטנה, ומפה לאוזן הפך לשיחת היום בוול סטריט, בסיטי של לונדון וברחבי העולם, ובתוך זמן קצר היה לרב-מכר. תעתועי האקראיות הוא אחד הספרים הכלכליים המשפיעים ביותר בחמישים השנים האחרונות.

תעתועי האקראיות עוסק באחת התופעות החידתיות ביותר בחיינו - המזל. וליתר דיוק: איך אנחנו מבינים את המזל ומתמודדים איתו בחיים, וגם בעסקים.  טאלב מראה לנו כיצד האקראיות, או המזל, נתפסים בטעות על ידינו כמיומנות או כמומחיות. התופעה נפוצה בכל תחומי החיים, מספורט ועד מדע, אבל היא בולטת (והרסנית) במיוחד בעסקים, ובשוקי ההון בפרט.

טאלב מנתח שלל דוגמאות ומפגיש אותנו עם דמויות שונות ודי משונות, אשר הבינו, בדרכן, את חשיבות האקראיות. אנשים כקרל פופר הפילוסוף, יוגי ברה שחקן הבייסבול האגדי, המיליארדר הנודע ג'ורג' סורוס, ועוד.

טאלב מציג בתעתועי האקראיות בפעם הראשונה את הברבור השחור, מונח המככב היום בכל דיון על הטלטלות בשוקי הכספים. ברבור שחור הוא אירוע נדיר, בלתי צפוי, שטורף את כל הקלפים והתחזיות ומשנה את חיינו לבלי הכר. אסון התאומים הוא ברבור שחור. מלחמת לבנון השנייה היא ברבור שחור. גוגל היא ברבור שחור (חיובי). המשבר הפיננסי העולמי של 2008 גם הוא ברבור שחור. וברור שלאחר הופעתו של הברבור השחור, מייד קמים ה"מומחים" ומספרים לנו שהוא היה צפוי, וקל עכשיו להסבירו...מדוע אנחנו כל כך מופתעים מהופעתו של ברבור שחור? האם ניתן להתכונן ולהתגונן מפני ברבורים שכאלה? ואולי אפשר להשתמש בהם לתועלתנו?

"תעתועי האקראיות עשה לוול סטריט בערך את מה שעשה מרטין לותר לכנסייה הקתולית"
 - The New Yorker

"תרופת הנגד המושלמת למאות הספרים שמבטיחים לכם 'אסטרטגיות בלתי מנוצחות' בשוקי ההון..."
 - London Sunday Times
 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x