כלכלת העולם צועדת לעבר דיגיטציה - הפורום הדיגיטלי של ארה"ב - ישראל

"הסכם השירותים הדיגיטליים להסכם הסחר החופשי של ארה"ב וישראל פתח הזדמנות לשיתוף פעולה בין ארה"ב לישראל בנושא בינה מלאכותית המעודדת חדשנות ושיתוף פעולה חוצה גבולות", מאיה שוורץ מנכ"לית איגוד ההיי-טק הישראלי

 

 

 
מתוך הפורום, צילום: יח״צמתוך הפורום, צילום: יח״צ
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/06/2023

היום (שני) במסגרת שבוע הסייבר של ישראל 2023 ובשיתוף איגוד ההיי-טק הישראלי התקיים הפורום הדיגיטלי של ארה"ב - ישראל בנוכחות בכירים בתעשייה ובאקדמיה בנושאי מדיניות כלכלה דיגיטלית אשר מעצבת את המסחר בין המדינות.

בין הנושאים שעלו בפאנלים השונים: הפוטנציאל לחדשנות ארה"ב-ישראלית בטכנולוגיות דיגיטליות מתפתחות. מסגרות משפטיות ורגולטוריות התומכות בשיתוף פעולה טכנולוגי מהדור הבא. כמו כן כיצד ארה"ב וישראל יכולות לעבוד יחד כדי ליצור אקו סיסטם דיגיטלי בנושאי אבטחת סייבר ובינה מלאכותית.

ארה"ב וישראל הן בין המדינות המתקדמות והמקושרות בעולם מבחינה דיגיטלית. בעשורים שחלפו מאז חתימת הסכם הסחר החופשי בין ארה"ב לישראל, הסחר הדו-צדדי גדל פי 10 תוך שהוא מתרכז יותר ויותר במוצרים תעשייתיים, היי-טק ודיגיטליים. הסחר והמסחר בין ישראל לארה"ב הם חזקים ויש להם פוטנציאל גדול לצמוח ולהעמיק ככל שהכלכלה העולמית ממשיכה בצעדה לעבר דיגיטציה.

מאיה שוורץ, מנכ"לית איגוד ההיי-טק הישראלי: "כפי שניתן היה לראות בפאנלים השונים: קדמה, חדשנות ושיתופי פעולה הם העתיד. אין ספק כי שיתופי הפעולה הטכנולוגיים עם מעצמה כמו ארה"ב מביאים עימם פוטנציאל עצום. ככל שיותר חברות וארגונים יאמצו לחיקם חדשנות תוך הבנה כי העתיד כבר כאן – כך הצמיחה תימשך ומה שיבוא לידי ביטוי בסופו של יום בכלכלה. מצידנו כאיגוד ההיי-טק אנו רואים החיבורים שאנו יוצרים מביאים עימם הזדמנויות עסקיות כבירות בין אם ברמה המקומית או הגלובאלית".

עוד מוסיפה שוורץ: "הסכם השירותים הדיגיטליים להסכם הסחר החופשי של ארה"ב וישראל פתח הזדמנות לשיתוף פעולה בין ארה"ב לישראל בנושא בינה מלאכותית המעודדת חדשנות ושיתוף פעולה חוצה גבולות כדי לקדם רגולציה ותקינה. כמו כן אנו נקדם מזכר הבנות בנושא העברת נתונים אשר קובע את התנאים המהימנים לזרימת נתונים חוצי גבולות, פרטיות נתונים וגישה לאכיפת החוק".

ליאור פרנקל, יו"ר פורום הסייבר באיגוד ההייטק ומנכל ויזם חברת ווטרפול סיקיורטי ציין כי: "בינה מלאכותית מייצרת בעיה מהותית בנושאי סייבר. הבעיה היא לא יכולת תקיפה מיוחדת או הפעלה של הרבה טכניקות בקצב מהיר. הבעיה היא ההתחזות לבן אדם לגיטימי רוב יכולות ההגנה מתבססות על זיהוי אנומליות, התנהגות לא אופיינית, וזיהוי וודאי של האדם מאחורי הפעולות. שיחת טלפון לאשר פעולה - על זה לא נוכל לסמוך יותר. הכוונה היא כשהבנקאי מתקשר ושואל אם אתה אישרת העברה, הבנקאי מכיר את הקול שלך. אבל כשה-AI מתחיל להכיר אותנו, את הקול, המראה והשפה שלנו - כבר לא יהיה לנו את הגיבוי הזה. כולנו נצטרך לחשוב היטב על הטכנולוגיות הקיימות שאנו משתמשים בהן, והאם הן מוגנות מפני זה. אם הן לא - ידרשו פה הרבה מאוד שינויים, כי בעוד שנה או שנתיים זו כבר תהיה המציאות שלנו".

האירוע התקיים בשיתוף עם: חברת מייקרוספט, לשכת מסחר ישראל אמריקה, איגוד ההיי-טק הישראלי, התאחדות התעשיינים.

x