מגדל רוכשת תיק משכנתאות מבנק ירושלים בתמורה לכ-350 מיליון ₪

רונן אגסי: "העסקה מגוונת את תמהיל ההשקעות שלנו ומהווה הזדמנות להשגת תשואות עודפות על פני האפיקים הסחירים"

 

 

 
רונן אגסי, מנכ״ל מגדל ביטוח, צילום: אורן דאירונן אגסי, מנכ״ל מגדל ביטוח, צילום: אורן דאי
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/07/2023

מגדל ביטוח נכנסת לתחום המשכנתאות; החברה חתמה על הסכם עם בנק ירושלים לרכישת תיק משכנתאות מהבנק. במסגרת ההסכם, תרכוש מגדל תיק משכנתאות בתמורה לכ-350 מיליון ש"ח. 

מדובר בתיק משכנתאות אשר בוצעו בעיקר בשנת 2022 המורכב מהלוואות שעברו חיתום על פי כללי הבנק והן משולמות באופן רציף וללא פיגורים, בהיקף משכנתא ממוצע של כ-850 אלף ש"ח.

מגדל לא מסרה מה גודל התיק, אך במרץ האחרון דיווח בנק ירושלים, כי חתם עם גוף מוסדי 90% מזכויותיו והתחייבויותיו בקשר עם תיק הלוואות לדיור שסכומו הכולל כ- 554 מיליון ש"ח, אשר מורכב מהלוואות לדיור שהועמדו על ידי הבנק.

הבנק ימשיך לנהל ולתפעל את התיק כולו אל מול הלקוחות תמורת דמי ניהול ממגדל. הרכישה מתבצעת עבור תיקי העמיתים והנוסטרו של החברה. מגדל נכנסת לתחום לאחר שכלל ביטוח, הראל, הפניקס ומנורה כבר רכשו תיקי משכנתאות בהיקפים שונים.

רונן אגסי, מנכ״ל מגדל ביטוח, מסר: ״מדובר בצעד ראשון ליישום אסטרטגיית החברה להרחיב את תחומי פעילותה ולהיכנס לתחומים חדשים בהם לניסיון הפיננסי, לעוצמה ולוותק שלנו יש יתרון משמעותי. העסקה עם בנק ירושלים מגוונת את תמהיל ההשקעות שלנו ומהווה מיצוי הזדמנויות השקעה להשגת תשואות עודפות על פני האפיקים הסחירים. בכוונתנו להמשיך ולבחון הזדמנויות הקיימות בשוק הנוכחי כפועל יוצא מהיערכות החברה ליישום התכנית האסטרטגית שלה״. 

יאיר קפלן מנכ"ל בנק ירושלים, מסר: "כחלק מאסטרטגית ניהול ותכנון ההון של הבנק, פיתחנו מיומנות לתהליכים ולעסקאות כאלה. עסקה שכזו מאפשרת לנו לתמוך בצמיחת הפעילות ולהנגיש את המשכנתאות שלנו לקהל לקוחות רחב יותר. בנק ירושלים ימשיך להרחיב את שיתופי הפעולה שלו עם גופים מוסדיים לצורכי פינוי הון והשאת הרווחיות. אנו מקווים כי החיבור העסקי עם מגדל יהפוך לשיתוף פעולה אסטרטגי לקראת עסקאות עתידיות, אשר יאפשרו לבנק להרחיב את היקפי פעילותו".

x