משכנתא הכי זולה בנק הבינלאומי, הפועלים במסלול פריים - השוואת משכנתאות

השוואת משכנתאות: איזה בנק מציג את ריבית המשכנתא הכוללת הנמוכה ביותר? בדיקת בנק ישראל איך התמהילים של ההלוואות משתנים בין הבנקים השונים? השוואת המסלולים בבנקים השונים באמצעות פרסום נתונים באתר בנק ישראל

 

 

 
Dreamstime.com משה לארי, מנכ״ל מזרחי טפחות, קרדיט: סלי פרג, אורי לוין, מנכ״ל דיסקונט, קרדיט: יח״צ, סמדר ברבר צדיק, מנכ״לית בנק הבינלאומי, צילום: תמר מצפי, חנן פרידמן, מנכ״ל בנק לאומי, צילום: אורן דאי, דב קוטלר, מנכ״ל בנק הפועלים, צילום: גדי דגוןDreamstime.com משה לארי, מנכ״ל מזרחי טפחות, קרדיט: סלי פרג, אורי לוין, מנכ״ל דיסקונט, קרדיט: יח״צ, סמדר ברבר צדיק, מנכ״לית בנק הבינלאומי, צילום: תמר מצפי, חנן פרידמן, מנכ״ל בנק לאומי, צילום: אורן דאי, דב קוטלר, מנכ״ל בנק הפועלים, צילום: גדי דגון
 

בנק ישראל
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/07/2023

בנק ישראל מרחיב את המידע ההשוואתי המפורסם באתר הבנק. למידע המפורסם באתר על ריביות הפיקדונות וההלוואות הצרכניות בחלוקה עפ"י הבנקים השונים יתווסף גם מידע על ריביות בגין הלוואות למטרת מגורים ("משכנתא"), זאת על-מנת לחזק את מודעות הלקוחות ולהגביר את התחרות בין הבנקים השונים.

המפקח על הבנקים, מר דניאל חחיאשוילי: "המידע שאנו מפרסמים היום אודות שיעורי הריביות הניתנים בפועל על הלוואות למטרת מגורים, בחלוקה לבנקים השונים, הוא עוד צעד חשוב בהגברת השקיפות ובחיזוק כוחו של הלקוח. צעד זה יאפשר ללקוחות לקבל החלטה מושכלת, לאחר בחינת הנתונים באופן פשוט, נגיש ונוח."

היום מודיע הפיקוח על הבנקים על פרסום מידע נוסף, גם בנושא הלוואות למטרת מגורים, מתוך רצון להנגיש לציבור מידע על הריביות הנגבות בפועל בגין אשראי למטרת מגורים ולסייע לו להשוות מחירים בתהליך נטילת הלוואה למטרת מגורים. נציין כי הנתונים מייצגים את ממוצע התיק של כל בנק ולא משכנתא ספציפית שניתנה בפועל. גובה הריבית המוצעת ללקוח בפועל מושפע ממאפיינים שונים כמו שיעור המימון, שיעור הכנסה פנויה, תקופת ההלוואה ועוד.

להלן פירוט המידע אשר יפורסם מהיום לציבור הרחב:

1. הריבית הכוללת החזויה (IRR) המחושבת על התיק

"הריבית הכוללת החזויה" (העלות הממשית של האשראי) מחושבת לפי הנוסחה הקבועה בהוראת ניהול בנקאי תקין 451 "נהלים למתן הלוואות לדיור".


2. תמהיל המסלולים מסך הביצועים

בנוסף להשוואה פשוטה של הריבית הכוללת החזויה על סה"כ התיק, מוצגת גם השוואה של תמהיל המסלולים עבור ביצועי הבנק בחודש הפרסום. 


הלוואה למטרת מגורים מורכבת במקרים רבים ממספר הלוואות שונות שמכונות "מסלולים".

המסלולים נבדלים זה מזה במספר משתנים, כגון: סוג הריבית, סוג ההצמדה, תכיפות השתנות הריבית, משך ההלוואה, ועוד. בישראל ישנם חמישה מסלולי הלוואה לדיור עיקריים, מסלולים אלו נכללים בפרסום.

התשלום החודשי לאורך חיי ההלוואה משתנה בכל המסלולים, למעט במסלול הריבית הקבועה הלא-צמודה, שבה התשלום החודשי הוא קבוע. השינויים בתשלום החודשי נקבעים על-פי השינויים בשיעור ריבית העוגן ו/או במדד המחירים לצרכן (בהלוואות צמודות-מדד).

3. מידע על הריבית החוזית בכל מסלול

לצורך שיפור יכולת ההשוואה, אנו מציגים גם את הריבית המוצעת ללקוח בכל אחד מהמסלולים. יש לשים לב שגובה הריבית בכל מסלול מושפע מתמהיל ההלוואה.

לצורך שיפור יכולת ההשוואה ניתן להשתמש ב"מסננים" ולהשוות ריביות עבור כל אחד מהמסלולים.

ראו לדוגמא מסלול "משתנה לא צמודה – פריים"


המידע מפורסם בתדירות חודשית באמצעות דף ייעודי מונגש באתר הבנק, שפותח על ידי חטיבת הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל.
x