בכירי נדל"ן - הביקושים נותרו גבוהים, הריבית משפיעה

 

 

 
מימין: גיל קטה, בעלי קטה גרופ, צילום: נטע שני; טלי שרון, סמנכ״לית שיווק ומכירות, קבוצת רם אדרת, צילום: יוהנס פלטןמימין: גיל קטה, בעלי קטה גרופ, צילום: נטע שני; טלי שרון, סמנכ״לית שיווק ומכירות, קבוצת רם אדרת, צילום: יוהנס פלטן
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/07/2023

גיל קטה, בעלים ומנכ"ל קטה גרופ

"בחודשים האחרונים אנחנו יצאנו לשיווק במספר פרויקטים, שהוכיחו כי הביקושים גבוהים. יחד עם זאת, הריבית והאי ודאות נתנו את אותותיהן ואנשים נאלצו לחשוב פעמיים לפני חתימה על חוזה. נתוני האוצר והקפאת הריבית היום, משקפים את מה שאנחנו כבר יודעים חודשים. מי שרוצה וצריך לקנות בית לשימוש עצמי יקנה, גם אם לא יתאפשר לו בתל אביב, אין ספק שהאלטרנטיבות סביבה, מהוות פתרון ריאלי ונוח למחפשים".
 
טלי שרון, סמנכ"לית שיווק ומכירות, קבוצת רם אדרת

"נתוני האוצר מציגים היום תמונה מעט שונה, עם עלייה בקצב העסקאות בהשוואה לחודש אפריל, מה שייתכן ומעיד על כך שאנשים מתחילים לרדת מהגדר ומבינים שעכשיו זה הזמן הנכון עבורם לקנות דירה. לכך מצטרפת החלטת בנק ישראל מהיום, שלא להעלות את הריבית החודש. אני צופה כי קצב המכירות ימשיך ויתגבר בהדרגה בעתיד הנראה לעיןבדרך כלל חודשי הקיץ, בהם אנשים יוצאים לחופשות, הינם חודשים 'חלשים', ולכן אני סבורה כי השינוי האמיתי יגיע לאחר החגים".
מאור אוחנה מנכ"ל רשת דרכנו לייעוץ משכנתאות על הודעת הריבית של בנק ישראל:

בעקבות החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית על כנה, מציין מאור אוחנה מנכ"ל רשת דרכנו לייעוץ משכנתאות כי מדובר באנחת רווחה לבעלי המשכנתאות אחרי עשרה חודשים של העלאות ריבית רצופות שייקרו את ההחזר החודשי של משכנתא ממוצעת בכ- 1200 ₪ לחודש. על פי כל ההערכות הריבית במשק נמצאת כעת בשיא או כמעט בשיא, עכשיו נוטלי המשכנתאות נמצאים בעין הסערה, בחודשים הקרובים ייתכן ותהייה עוד עלייה קלה אבל ככל הנראה במחצית הראשונה של 2024 נתחיל לראות ירידות ריבית וזאת נקודת אור גם עבור בעלי המשכנתאות, וגם עבור רוכשי הדירות. לכן למי שרוכש דירה היום מומלץ לבחון היטב את המסלולים לא להימנע מנטילת מסלולים בריבית פריים או ריבית משתנה על מנת לא לקבע ריבית גבוהה לאורך זמן. גם לבעלי המשכנתאות ששוקלים היום האם כדאי לקחת עוד משכנתא על הנכס או למחזר משכנתא קיימת, כדאי לנסות ולהחזיק עוד מספר חודשים על ידי צמצום הוצאות ולדחות את כל האפשר לקיחת משכנתא נוספת או נטילת הלוואות יקרות שעלות המימון שלהם לאורך השנים הבאות תהייה גבוהה מאוד כי ירידה הריבית הצפויה בשנה הבאה תפחית את ההחזרים החודשיים.
x