היקף הגיוסים למדדים זרים בשוק המניות ובשוק האג"ח עומד על כ-7 מיליארד שקל

מחצית ראשונה שנת 2023: היקף הגיוסים למדדים זרים בשוק המניות ובשוק האג"ח עומד על כ-7 מיליארד שקל. הפדיונות שנרשמו במדדים המקומיים הצטברו לסכום של כ- 1.35 מיליארד שקל . הנתונים מתוך מגזין המסחר והמדדים לסיכום המחצית הראשונה של 2023 שפורסם ע"י הבורסה לניירות ערך בת"א

 

 

 
מגזין הבורסהמגזין הבורסה
 

דניאל דותן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/07/2023

"המחצית הראשונה של 2023 הייתה מהסוערות שידע השוק הישראלי בשנים האחרונות, נוכח החששות וחוסר הוודאות של המשקיעים מהמצב הפוליטי הסבוך במדינת ישראל ומהעתיד לבוא. מתחילת השנה, תמונת הגיוסים מספרת את הסיפור כולו, כאשר ההטיה להשקעות מעבר לים הייתה גבוהה במיוחד ואף נחשבת לשיא כל הזמנים".
כך על פי, מגזין המסחר והמדדים לסיכום המחצית הראשונה של 2023 המפורסם על ידי הבורסה לניירות ערך בת"א.

עוד על פי המגזין, במהלך החציון הראשון של השנה היקף הגיוסים למדדים זרים בשוק המניות ובשוק איגרות החוב עומד על כ7- מיליארד שקלים, כאשר מי שהוביל את טבלת הגיוסים הוא מדד S&P500 אשר גייס מעל - 5 מיליארד ₪, במהלך המחצית הראשונה של השנה. מנגד, הפדיונות שנרשמו במדדים המקומיים עומדים במצטבר על סכום של כ-1.35 מיליארד ₪, כאשר מרבית הפדיונות נרשמו בקרנות המשקיעות במדדי אג"ח מדינה ואג"ח קונצרני.

במהלך הרבעון השני של השנה משקיעים מוסדיים חזרו ובגדול לשוק המניות המקומי, כאשר המדד המגייס ביותר מבין המדדים המקומיים הוא מדד ת"א 125 אשר גייס למעלה מ-2 מיליארד ₪ רק במהלך הרבעון השני של השנה. בשוק החוב, מרתק לראות את טבלאות ביצועי מדדי האג"ח בחציון הראשון של 2023 בבורסת ת"א, שם נרשמו תשואות פנומנליות ביחס לחלופות כגון פיקדונות וקרנות כספיות.

הבורסה לניירות ערך בת"א מפרסמת היום את מגזין המסחר והמדדים לסיכום המחצית הראשונה של 2023.
 
המחצית הראשונה של שנת 2023 הושפעה מהמצב הפוליטי והרפורמה המשפטית, אשר בין היתר השפיעה על היחלשות השקל והסטת כספים מישראל לחו"ל, בשוקי המניות והחוב.
 
במגזין תמצאו את הזרמים שפעלו בשווקים, הכוללים את הקניות והמכירות בתעשייה הפאסיבית בבורסה בת"א ובעולם.
 
בנוסף, תוכלו לקרוא את הסקירה על התעשייה האקטיבית המקומית בחודשים האחרונים, אשר לאור סביבת הריבית, המשיכה את תהליך הנהירה להשקעה בקרנות הכספיות, אשר גייסו במהלך החציון הראשון של השנה כ- 28 מיליארד ₪.
 
במגזין זה גם הקדשנו כתבה על הרפורמה הצפויה במדדי המניות של הבורסה, אשר תיכנס לתוקפה בחודש נובמבר השנה.

למגזין לחצו כאן

x