LG מכריזה על התוצאות הפיננסיות של החברה לרבעון 2 בשנת 2023

הכנסות שיא ורווחיות חזקה מספקים בסיס חזק לצמיחה בטווח הבינוני-ארוך באמצעות קידום הפורטפוליו העסקי של החברה

 

 
Photo Hupeng Dreamstime.comPhoto Hupeng Dreamstime.com
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/07/2023

LG הודיעה על הכנסות מאוחדות של 20 טריליון וון דרום קוריאני (KRW) ברבעון השני של 2023, עם רווח תפעולי של 741.9 מיליארד KRW.

החברה רשמה את ההכנסות הגבוהות ביותר לרבעון שני בתולדות החברה. תוצאות הרבעון מדגישות את הצלחת האסטרטגיה של LG להניע צמיחה מתמשכת תוך חיזוק התחרותיות העסקית שלה. הכנסות השיא משקפות את פעולות החברה לשיפור במבנה העסקי שלה על ידי חיפוש שירותים חדשים מבוססי פלטפורמה והרחבת תחום ה-B2B. גם הרווחיות הייתה חזקה, אם כי הרווח התפעולי היה נמוך ב-6.3% לעומת הרבעון השני אשתקד, בעיקר בשל הפרשה חד פעמית לרבעון שהסתיים. 

LG מתכננת להמשיך ולשפר את הרווחיות באמצעות ביצוע אופטימיזצייה ליעילות ועל ידי עמידה בדרישות השקות באמצעות חיזוי מוקדם של הביקושים ותחרותיות בייצור. LG גם מתכננת לחזק את החנות המקוונת שלה ואת העסקאות הישירות לצרכן.

חטיבת מכשירי החשמל הביתיים ופתרונות מיזוג האוויר של LG הניבה ברבעון השני הכנסות של 7.99 טריליון KRW ורווח תפעולי של 600.1 מיליארד KRW. למרות ההחרפה בתנאי השוק, החטיבה רשמה רווחיות חזקה על רקע מכירות מוגברות של מוצרים מבוקשים כגון מזגנים ומוצרים חסכוניים באנרגיה המופעלים באמצעות משאבת חום. הרווח התפעולי גדל ב-40% לעומת אשתקד, מה שמשקף ניהול יעיל של מבנה העלויות. החברה תמנף את החידושים היעילים שלה, כולל משאבות ו-ESS, ככל שהביקוש לטכנולוגיות ירוקות יגדל באירופה, צפון אמריקה וברחבי העולם. במקביל, LG רואה במגמת החשמול הזדמנות לצמיחה עתידית בתחום מיזוג האוויר. ברבעון השלישי תשיק החברה מכשירי חשמל ביתיים חדשים עם ה-LG ThinkQ UP 2.0 הכוללים היפר פרסונליזציה, מנויים ושירותים. קווי מוצרים מסוימים ביצור המוני יורחבו גם הם בתגובה לשינויים בשוק. LG מתכננת להוביל שינוי פרדיגמה בתעשיית מכשירי החשמל הביתיים על ידי שילוב מודלים עסקיים מבוססי שירות תוך שמירה על  מוצרים תחרותיים ומבודלים , תוך המשך המאמצים להגברת היעילות בייצור, רכש ולוגיסטיקה על מנת להגיע לרווחיות יציבה. 

חטיבת מוצרי הבידור הביתי של LG רשמה ברבעון השני הכנסות של 3.15 טריליון KRW ורווח תפעולי של 123.6 מיליארד KRW. ככל שהתנאים העסקיים המאתגרים ימשכו עבור תעשיית האלקטרוניקה הצרכנית העולמית, LG ממשיכה להתמקד בשיפור היעילות התפעולית ושיפור הרווחיות באמצעות הגדלת עסקי התוכן והשירותים המבוססים על LG WebOS. החברה מתכוונת להפוך את פורטפוליו עסקי הטלוויזיה שלה ל"ספק שירותי מדיה ובידור" על ידי הרחבת התוכן, השירותים והפרסום במוצרים שונים. החטיבה תבסס את המובילות של LG בשוק הטלוויזיות הגדולות עם השקת LG Signature OLED M בגודל של 97 אינץ', הטלוויזיה הצרכנית האלחוטית הראשוני בעולם, עם טכנולוגיית Zero Connect. גם הרחבת המכירות של מסכי הלייף סטייל החדשים והפופולריים של LG מניע את שוק טלוויזיות הפרימיום.

חטיבת הרכיבים לכלי רכב של LG רשמה ברבעון השני הכנסות של 2.66 טריליון KRW, ההכנסות הגבוהות ביותר ברבעון השני בתולדות החברה. עם זאת, הרווח התפעולי עמד על 89.8 מיליארד KRW, ללא הוצאות בלתי חוזרות כגון הפרשה חד פעמית. זהו הרווח התפעולי הגבוה ביותר ברבעון השני במונחי ביצועים עסקיים, אך לאחר ששולי הרווח התפעולי של החברה כללו הפרשה חד פעמית של 151 מיליארד KRW הקשורה לריקול של ג'נרל מוטורוס לשברולט בולט EV. ההפרשה החד פעמית גרמה להפסד תפעולי של 61.2 מיליארד KRW. זה משקף את העליות בעלויות המהותיות שאירעו במהלך תקופת הריקול. 

החטיבה תמשיך לצמוח באמצעות התמקדות בהרחבת עסקיה בעלי ערך מוסף גבוה והביצועים המרשימים. צבר ההזמנות של החברה צפוי להגיע ל-100 טריליון KRW עד סוף השנה, מה שיוביל להמרה רציפה של המכירות וכתוצאה מכך לצמיחה רווחית. בפרט, במונחים של רווחיות, זה חיובי כי החברה חווה יתרונות לגודל מהרחבת המכירות. ככל שצפויה עלייה מתמדת בביקוש לרכב חשמלי בעתיד, LG תחפש באופן פעיל הזדמנויות חדשות בתחומי ניידות עתידיים, כגון נהיגה אוטונומית, פתרונות תוכנה ותוכן, תוך כדי הבטחת רווחיות יציבה באמצעות הרחבת חלקם של מוצרים בעלי ערך מוסף גבוה וביצועים גבוהים המסופקים ללקוחות מרכזיים ברחבי העולם.

חטיבת הפתרונות העסקיים של LG רשמה שיפור בהכנסות ברבעון השני עם 1.33 טריליון KRW ורווח תפעולי של 2.6 מיליארד KRW. הן ההכנסות והן הרווח התפעולי ירדו מעט לעומת התקופה המקבילה אשתקד בשל צמצום מתמשך של הביקוש למוצרי IT. החל מהרבעון השלישי צפוי הביקוש למוצרי IT להתאושש באופן הדרגתי בהשוואה למחצית הראשונה. בתוך כך, LG מתכננת להרחיב באופן פעיל את המכירות של מסכים ומחשבים ניידים המצוידים בתכונות גיימינג ומסכי OLED. בעסקי התצוגה המסחרית, LG תחפש הזדמנויות לצמיחה נוספת עם פתרונות מותאמים אישית לשווקים שונים, מאירוח, בריאות ועד חינוך, קמעונאות ותאגידים. 

x