מדד המחירים לצרכן - רואים עליה נוספת במחירי השכירות ואת המשך מגמת הירידה במחירי הדיור

התייחסות עדי ניניו, מנכ״ל אלדר משכנתאות

 

 

 
עדי ניניו, צילום: רפי דלויהעדי ניניו, צילום: רפי דלויה
 

עדי ניניו, מנכ״ל אלדר משכנתאות
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/08/2023

"מדד המחירים לצרכן שהציג עלייה של 0.3%, מעמיד בסימן שאלה גדול את ההתנהלות הכלכלית במשק. המדד גולם בחובו משמעות גדולה: האינפלציה אמנם "דעכה" מעט והגיעה לרמה שנתית של 3.3%, אך נראה שלא בהכרח מהסיבות הנכונות. עניין זה תלוי בחישוב שנתי בלבד, שכן בחודש זה אשתקד עלה המדד בישראל בשיעור שיא של 1.1%.

אנו רואים עליה נוספת במחירי השכירות ואת המשך מגמת הירידה במדד מחירי הדיור (ירדה של 0.2%), מה שעשוי לעזור לרוכשי הדירות לממש את חלומם. נתונים אלו מצביעים על קושי לציבור משפרי הדיור. מחירי דירות חדשות ירדו פחות מדירות יד שנייה בעיקר בצל מבצעי המכירות השונים בחודשים האחרונים. הסבר נוסף לירידה במחירי דירות יד2 הינו תלוי בצורך המיידי למימון דירות חדשות על ידי משפרי דיור.

בראיה שנתית אנו נחווה עליה נוספת באינפלציה, מה שיצביע ככל הנראה על המשך מגמת עליית הריבית של בנק ישראל. המשמעות לציבור נוטלי המשכנתאות תהיה עלייה נוספת בתשלומי המשכנתא וכמובן התייקרות נוספת של סל הצריכה הביתית.

בתוך כך, השילוב בין הירידה המסוימת במחירי הדיור ועליית מחירי השכירות, יכולים להוות מניע ללקוחות לחזור לשוק הנדל"ן ולבצע עסקות באמצעות הטבות המימון מטעם הקבלנים. אנו יודעים שבאמצעות ייעוץ נכון ואפשרויות המימון מהבנקים ניתן לקבל תמהיל משכנתה ריאלי המתאים למצבו הכלכלי של כל לקוח".
x