אנלייט מדווחת על הפעלה מסחרית מלאה של פרויקט Apex Solar בארה"ב בהספק 105 מגה וואט

Apex Solar הינו הפרויקט הראשון של אנלייט בארה"ב שמגיע להפעלה מסחרית, וצפוי לייצר הכנסות חשמל של 12 מיליון דולר ו-EBITDA של 8 מיליון דולר בשנת ההפעלה הראשונה

 

 

 
גלעד יעבץ, מנכ״ל אנלייט, צילום: אנלייטגלעד יעבץ, מנכ״ל אנלייט, צילום: אנלייט
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/08/2023

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט: "אנו שמחים לראות את פרויקט Apex Solar מגיע להפעלה מסחרית בהתאם ללו"ז ולתקציב המקורי. Apex Solar הינו הפרויקט הראשון מבין רבים שאנו צופים להקים בארה"ב, כחלק מאסטרטגיית הפעילות במבנה של Greenfield Development".

אנלייט אנרגיה מתחדשת, חברה בינלאומית מובילה בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת הודיעה היום (א') כי פרויקט Apex Solar הממוקם במדינת מונטנה, חובר לרשת החשמל ולאחר מספר שבועות של בדיקות הרצה בתעריף מכירה חלקי, הגיע להפעלה מסחרית מלאה ב-4 באוגוסט 2023. חיבור הפרויקט מהווה אבן דרך חשובה עבור החברה, שכן זהו הפרויקט הראשון שהושלם בארה"ב מאז רכשה אנלייט את חברת Clēnera. הפרויקט חובר לרשת החשמל בהתאם ללו"ז ולתקציב המתוכנן, דבר אשר מדגיש את יכולת הביצוע של אנלייט.

פרויקט Apex Solar צפו להכפיל את היקף היצור הסולארי במדינת מונטנה ולספק חשמל ירוק השווה ערך לצריכה השנתית המלאה של 13,500 משקי בית. מלוא החשמל המיוצר בפרויקט יימכר לחברת היוטיליטי Northwestern Energy, ספקית החשמל הגדולה במדינת מונטנה, תחת חוזה PPA לתקופה של 20 שנים.

אנלייט מפתחת פרויקטים נוספים במדינת מונטנה, לרבות פרויקט המצוי בשלבי פיתוח מתקדם, הממוקם בסמוך לפרויקט Apex Solar. פרויקט זה נהנה מאותה נקודת החיבור לרשת של Apex Solar, כחלק מאסטרטגית החברה של “Land And Expand" למקסום התועלת מנקודות חיבור קיימות על ידי הקמת מספר פרויקטים סמוכים לנקודת החיבור.

מימון הפרויקט בתקופת ההקמה הועמד על ידי Bank of America, ו- Nord/LB. Huntington Bancshares יספק את המימון לפרויקט בתקופת ההפעלה.

Jason Ellsworth, מנכ"ל חברת Clenera הוסיף: "אנו נרגשים להגיע לאבן הדרך החשובה הזו, ולספק חשמל נקי לתושבי מונטנה. אנו מצפים להמשך שיתוף פעולה פורה עם הקהילה המקומית בהקמת פרויקטי אנרגיה מתחדשת נוספים במדינת מונטנה".

פרויקט סולארי של חברת הבת של אנלייט קלינרה בארה״ב, צילום: אנלייט

לגרף אנלייט לחצו כאן

385 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 531.21 מיליון באנלייט אנרגיה
קרנות נאמנות שמחזיקות את אנלייט אנרגיה. לרשימה המלאה
x